Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:07:41 GMT

خداحافظی در صعود!

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۱۵۲۷

خداحافظی در صعود!

شاخص بورس تهران امروز به عنوان آخرین روز کاری سال ۱۳۹۸ و برخلاف روز گذشته، صعودی بود و بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد.

به گزارش ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۰ هزار و ۴۷۴ واحد صعود به رقم ۵۱۲ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. شاخص کل این بازار نیز ۳۲۹۹واحد رشد و رقم ۱۷۷ هزار و ۸۳ واحد را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معامله گران ۷۶۹ هزار معامله انجام دادند که ۴۴هزار و ۳۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

امروز ۲۹۴ نماد مثبت و ۶۳ نماد منفی بودند که از میان آن ها معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک ملت، پالایش نفت تهران و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند.

همچنین بانک ملت، ماشین سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، نوش مازندران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و مس شهید باهنر نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

چراغ فرابورس نیز امروز سبز بود و شاخص کل این بازار با ۱۰۰ واحد صعود به رقم ۶۵۹۱ واحد رسید.

معامله‌گران این بازار ۴۸۳ هزار معامله به ارزش ۲۰ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار ۱۵۷ نماد مثبت و ۶۰ نماد منفی بودند که از میان آن ها سنگ آهن گهر زمین، جنرال مکانیک، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، تولید نیروی برق دماوند و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود نمادهای پربیننده امروز فرابورس بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس فرابورس بازار سرمايه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس