Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:16:48 GMT

آمار کرونا به ۱۷۳۶۱ نفر رسید/ ۵۷۱۰ بیمار بهبود یافته اند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۲۸۰۱

آمار کرونا به ۱۷۳۶۱ نفر رسید/ ۵۷۱۰ بیمار بهبود یافته اند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا رئیسی، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شیوع این بیماری در برخی از نقاط کشور که ترددها خوب کنترل شده است، تا حدودی کاهش یافته و در جاهایی مثل تهران که مردم زیاد به توصیه‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند، همچنان رو به افزایش است.

وی با اشاره به سامانه وزارت بهداشت برای همکاری در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، افزود: تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیون نفر از طریق این سامانه و مراکز بهداشتی، مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: اگر مردم در دو هفته آینده به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و در خانه بمانند، می‌توان امیدوار بود که زنجیره انتقال این ویروس خطرناک قطع شود و بیماری را کنترل کنیم.

وی در ادامه به آمار کرونا در کشور پرداخت و افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۹۲ مورد جدید ابتلاء به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷۳۶۱ نفر رسید

رئیسی ادامه داد: خوشبختانه ۵۷۱۰ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: متأسفانه با جان باختن ۱۴۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۱۳۵ نفر رسید.

کد خبر 4881857

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت علیرضا رئیسی ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی کیانوش جهانپور هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا رئیسی سازمان غذا و دارو دیابت ریسک بیماری قلبی سازمان جهانی بهداشت چاقی رئیس سازمان روان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد