Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:15:18 GMT

اقدامات مقابله‌ای جهان برای کاهش گسترش کرونا ویروس

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۴۰۶۲

اقدامات مقابله‌ای جهان برای کاهش گسترش کرونا ویروس

کرونا ویروس تاکنون بیش از ۱۹۸ هزار تن در جهان را مبتلا کرده و مرگ بیش از ۷۹۰۰ تن را موجب شده است. بیش از ۸۱ هزار تن بهبود یافته‌اند که اکثر آنها در چین هستند.

به گزارش ایسنا روزنامه گلوب اند میل نوشت: کانادا و آمریکا امروز (چهارشنبه) توافقی را اعلام خواهند کرد که به موجب آن مرز خود را برای سفرهای غیرضروری می‌بندند اما تجارت و بازرگانی بین دو کشور در جریان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع آگاه گزارش دادند، کانادا و آمریکا در حال نهایی سازی توافقی برای بستن مرز خود برای سفرهای غیرضروری به منظور کنترل کروناویروس هستند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کانادا روز دوشنبه مرزهای خود را به روی همه شهروندان خارجی به جز شهروندان و ساکنان دائم آمریکا بست.

آمریکا

ویروس کرونا تمام ۵۰ ایالات آمریکا را فراگرفت.
پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا در ویرجینیای غربی، ویروس جدید کرونا تمام ۵۰ ایالات آمریکا را فراگرفت.

در آمریکا تا کنون ۶۳۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۰۸ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

فعالیت سفارت‌خانه‌های آمریکا در برخی کشورهای جهان تعلیق شده است. از جمله کشورهایی که وزارت خارجه آمریکا امنیت سفر به آنها را ۲، ۳ و ۴ اعلام کرده است. که به گفتهاین وزارتخانه شامل ۱۰۰ کشور جهان است.

روسیه

روسیه تمامی مدارس این کشور را برای سه هفته از دوشنبه آینده تعطیل اعلام کرد. مقامات آموزش روسیه گفتند تعطیلات بهاره طولانی تر می‌شود و دانش آموزان باید مطالعه از راه دور را تمرین کنند. روسیه تاکنون ۱۱۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته و دولت این کشور اقدامات گسترده‌ای برای شیوع این بیماری اتخاذ کرده است، از جمله بستن مرزها به روی خارجی‌ها و انجام تست کرونا برای تمامی مسافران بازگشته از کشورهای اروپایی. جشن ها و مراسم عمومی لغو شده و به مردم توصیه شده دورکاری داشته باشند. همچنین تجمع بیش از ۵۰ نفر ممنوع اعلام شده است.

آفریقای جنوبی

این کشور اعلام کرده که ۱۱۶ مبتلا دارد که این تعداد نسبت به دو روز قبل تقریبا دو برابر شده است.آفریقای جنوبی یکی از دو قطبی‌ترین کشورهای جهان است و دولت این کشور در تلاش است با گسترش این ویروس در حومه‌های فقیرنشین و بسیار پرجمعیت مقابله کند. گفته شده ۶ تن از مبتلایان در آفریقای جنوبی کودکان زیر ۱۰ سال هستند.

قرقیزستان

در قرقیزستان سه مورد اولین ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است. وزیر بهداشت این کشور در جلسه ستاد حکومتی برای جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا گفته است که این افراد شش روز پیش از عربستان سعودی به قرقیزستان برگشته بودند.

شب گذشته نتایج آزمایش آنها ثابت کرده که هر سه نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند. مقامات بهداشتی قرقیزستان گفته‌اند که این افراد حالا زیر نظارت پزشکان قرار دارند. این افراد به همراه ۹۰ مسافری که در این پرواز بودند به قرنطینه فرستاده شدند.

قرقیزستان واردات ماسک به این کشور را از مالیات افزوده معاف کرد. این در حالیست که افزایش تقاضا به ماسک قیمت آن را در داروخانه‌های شهر بیشکک قرقیزستان بالا برده است.‌

از روز دوشنبه تمامی مدارس و دانشگاه‌های این کشور برای سه هفته تعطیل شد. تئاترها، کلوپ های شبانه، رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل اعلام شدند تمامی سفرهای ریلی و اتوبوسی نیز لغو شد.

 آغاز اجرای ممنوعیت مسافران خارجی به مرزهای اتحادیه اروپا

در پی تصمیم اتحادیه اروپا برای بستن مرزهای بیرونی این اتحادیه، ممنوعیت ورود مسافران خارجی آغاز شد و نخستین گروه مسافرانی که شهروند این اتحادیه نیستند، نتوانستند وارد شوند.‌

سه‌شنبه شب از ورود مسافران پروازی از مبدا ترکیه در فرودگاه فرانکفورت جلوگیری شد. این ممنوعیت یک ماه ادامه دارد.

گروه بیست

رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان در تلاشند تا نشست روزهای آتی خود را به طور مجازی برگزار کنند. عربستان سعودی که ریاست گروه ۲۰ را برعهده دارد گفته است که با دیگر کشورها برای برگزاری نشست سران به صورت مجازی در حال رایزنی است. پادشاه سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهای گروه ۲۰ هر آنچه لازم باشد برای کاهش تاثیر همه‌گیری کرونا ویروس به کار می گیرد و سیاست‌های هماهنگی برای حفاظت از مردم و اقتصاد جهان اتخاذ خواهد شد.

تایوان

تایوان ورود هرگونه خارجی به این جزیره را ممنوع کرد. وزیر بهداشت تایوان و فرمانده مرکز فرماندهی بیماریهای همه‌گیر گفت: این ممنوعیت از روز پنج شنبه آغاز می شود و تایوانی‌های بازگشته از سفر نیز برای ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند. تایوان تاکنون ۷۷ مورد ابتلا به کرونا ویروس داشته است.

فرانسه

وزیر بهداشت فرانسه گفته است که کشورش می‌تواند امیدوار باشد طی ۸ تا ۱۲ روز آینده شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا ویروس به دنبال اعلام قرنطینه در کشور باشد.

وی گفت: ما در جایی که لازم باشد برای اطمینان از اینکه مردم به این ممنوعیت‌های ترددی احترام می‌گذارند ورود خواهیم کرد.

پاکستان

با اضافه شدن ۲۴۵ تن دیگر به بمتلایان به کرونا ویروس در پاکستان نخست‌وزیر این کشور از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند 

تعداد کل مبتلایان در پاکستان ۴۸۲ تن اعلام شده است. دولت ممنوعیت‌های مسافرتی برای ممانعت از گسترش این ویروس اعلام کرده است

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از مردم خواست آرامش خودر ا حفظ کرده و برای تست کرونا هجوم نیاورند.
او گفت: حتی آمریکا هم ممنابع لازم برای تست یکباره تمامی مردم را ندارد فقط کسانی که نشانه‌های بیماری را دارند به بیمارستان بروند.نگران نباشید با این بیماری می‌جنگیم و پیروز می‌شویم.

اسلام آباد گفته است تمامی مسافران هوایی پس از اعلام منفی بودن تست بیماری اجازه ورود به کشور را دارند مرزهای زمینی این کشور نیز بسته شده است.

سریلانکا
این کشور با ۴۳ مورد مبتلا اعلام کرده تمامی پروازها برای دو هفته لغو خواهد شد. اقداماتی برای کنترل قیمت‌ها نیز آغاز شده است.

هند

هند ۱۴۷ مورد مبتلا دارد و اعلام شده حرکت تعداد زیادی از قطارها لغو شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان کرونا ویروس اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)