Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حاج محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصرف دمنوش با توجه به روز‌های کرونایی گفت: از ترکیب پوست بیرونی تازه پسته همراه با شکر و زعفران به صورت مربا به دست می‌آید که مصرف آن در این روز‌های کرونا و تقویت قلب و اعصاب بسیار مفید است.

او افزود: در روز‌های کرنایی برای اینکه افراد سیستم ایمنی شان را تقویت کنند باید در وهله اول جوشانده پوست پرتقال را بار اول دور بریزید و دوباره بجوشانید و آنرا مصرف کنید؛ چرا که نوشیدن آن برای کلسترول و سرماخوردگی مفید است حتی می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای برای آرام بخش بودن یبوست معده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ چه نکاتی هنگام کوتاهی ریش در آرایشگاه‌ها باید رعایت شود؟

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: جوشانده پوست گریپ فروت برای آرامش اعصاب بسیار مفید بوده و جوشانده پوست سیب برای کاهش اسید اوریک، نقرس، درد پا و تقویت قلب مفید است.

حاج محمدخانی ادامه داد: جوشانده پوست گلابی برای زیاد شدن ترشح ادرار و کمک به هضم غذا مفید است.

او افزود: مصرف جوشانده پوست پیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع سرماخوردگی و کمک به باز شدن گرفتگی عروق تاثیر زیادی خواهد داشت.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در این روز‌های کرونایی افراد باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنند و به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند. مصرف روزانه ۲ واحد میوه و ۳ واحد سبزیجات بسیار توصیه می‌شود که باید حتما از آن‌ها استفاده کرد.

حتما به یاد داشته باشید که بعد از خرید وسایل تهیه شده از قبیل میوه و سبزی تازه را با آب و چند قطره مایع ظرفشویی بشویید و در پایان پس از آب کشی آن ها، دستان خود را ضدعفونی کنید و سپس لباس‌هایی که در خارج از منزل برای تهیه این وسایل به تن داشتید را در کمد جداگانه خارج از لباس‌های دیگر قرار دهید و تنها در صورت لزوم آن‌ها را با آب و مایع یا صابون بشویید.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ فاصله یک متری در صف‌های نانوایی را رعایت کنید

به هیچ عنوان از غذا‌های خارج منزل استفاده نکنید؛ چرا که در حال حاضر هیچی غذای خانگی نیست و ما نمی‌دانیم که در این شرایط بحرانی چه کسانی اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند. حتی ممکن است کسانی که به تهیه این غذا‌ها می‌پردازند خودشان ناقل ویروس باشند و با مصرف آن‌ها ما هم گریبانگیر این بیماری خطرناک و کشنده شویم.

در ضمن مهم‌ترین کار بعد از خرید نان، گرم کردن آن‌ها در مایکروفر است؛ چرا که ویروس کرونا در دمای بالا از بین رفته و مصرف آن‌ها ایرادی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس روز های کرونا جوشانده پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است

سفیدک و شپشک تاغ نوعی بیماری انگلی است و موجب خشکیدن تدریجی درختان می‌شود و هرس درختان آلوده تنها راه مقابله با برخی بیماری‌های درختان از جمله این انگل است.

برای مبارزه با آفت شپشک و سفیدک، درختان آلوده کف بر شده و پس از مدتی درختان دوباره جست زنی کرده و منطقه با درختان جوان و سالم تاغ احیا می‌شود و چوب درختان قطع شده در صنایعی مانند تهیه سرکه چوب برای تقویت اراضی کشاورزی و باغی، تولید پودر برای استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و صنایع تولید آجر و سفال ساختمانی استفاده می‌شود.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: برخی آفت‌های موجود در طبیعت مفید هستند و مبارزه شیمیایی با یک نوع آفت مضر می‌تواند موجب از بین رفتن آفت‌های مفید شود، بر همین اساس بهترین روش مبارزه با آفت‌های تاغ استان سمنان در دست پیگیری است.

حمیدرضا عبدوس ادامه داد: روش مبارزه با آفت‌ها در طبیعت مهم است و نمی‌توان برای از بین بردن یک گونه مضر آفت بدون بررسی تمام جنبه‌ها به سمپاشی اقدام کرد، چرا که با از بین رفتن آفت‌های مفید، زمینه طغیان بسیاری از آفت‌های مضر فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: دخالت کمتر در طبیعت راهکار مهم و موثر در حفظ توازن طبیعت است و با توجه به محدودیت‌هایی که در استفاده سموم شیمیایی برای نابودی آفت‌ها در طبیعت وجود دارد، راهکار‌های زیستی و مکانیکی برای مبارزه پیگیری می‌شود.

به گفته این مسئول، آفت‌های مفید و مضر همواره در طبیعت وجود دارند و زمانی که گیاه قوی باشد قادر به دفع آفت‌های مضر است و زمانی که تضعیف شود، آفت بر آن غلبه می‌کند.

وی اظهار کرد: تغییرات اقلیمی، گرمایش زمین و خشکسالی و کاهش بارندگی از عوامل مهم در تضعیف گیاه و مغلوب شدنش در مقابله با آفت است.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ملخ کوهان‌دار از دیگر آفت‌های تاغزار‌ها محسوب می‌شود که اکنون تاغزار‌های رضا آباد خارتوران شاهرود درگیر این آفت است و مبارزه زیستی برای از بین بردن آفت در حال اجراست.

بهترین زمان مبارزه با ملخ کوهان‌دار مرحله پورگی است، چرا که حشره فاقد قدرت پرواز و زمینه لازم برای مبارزه با این ملخ‌ها فراهم است، پوره‌های ملخ کوهان‌دار تاغ در فصل بهار از کپسول‌های تخم گذاری شده در داخل ماسه‌های بادی بیرون آمده و موجب از بین رفتن و خشکیدن گیاه می‌شود که به منظور جلوگیری از نابودی مرتع، هر ساله در فصل بهار در صورت مشاهده کانون‌های آلوده به سرعت اقدامات لازم برای مبارزه با آنها صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب