Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا صائینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از شهروندان زنجانی انتظار می رود با مراجعه به سایت غربالگری سلامت  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به برنامه های ترسیم شده این بخش که همان قطع زنجیره بیماری کرونا، شناسایی سریع  مبتلایان و اقدامات درمانی بهنگام است، اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شناسایی مبتلایان بیماری کرونا می تواند به قطع زنجیره بیماری در خانواده منتهی شود که این مهم اهمیت بسزایی دارد و از طرفی پایش ها نشان می دهد میزان مشارکت شهرستان های این استان در ثبت نام این طرح بین ۷۵ تا ۹۰ درصد بوده است.

این مسؤول ادامه داد: زنجان از جمله استان های پیشرو در اجرای این طرح است که با اطلاع رسانی انجام گرفته اقدامات خوبی آغاز و اجرا شده  اما آمار کنونی استان قابل قبول نیست که امیدواریم شهروندان زنجانی بیش از گذشته مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

صائینی افزود: یکی از موارد بسیار مهم در بحث مدیریت بیماری ها، قطع زنجیره آن است که موفقیت در این حیطه بطور قطع منوط  به شناسایی افرادی است که در خانواده ها دچار علائم یا مشکوک به این بیماری هستند که انجام این کار به تحقق برنامه ها کمک می کند.

وی اظهار داشت: بطور طبیعی قطع زنجیره بیماری می تواند علاو ه بر ایمنی دیگران و عدم انتقال ویروس کرونا کمک کند که این مهم با کنترل هرچه بهتر محقق می شود.

این مسؤول ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و اساسی و به صورت علمی از سوی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی خود اظهاری است که از توان مردمی برای شناسایی بیماری کرونا استفاده می شود که این موضوع مهم نیز به جدیت در این استان زنجان مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا در این استان برای تحقق برنامه های ترسیم شده دربحث خود اظهاری از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شده بطوری که هم اکنون حدود ۹۹ درصد مردم این استان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند که وضعیت سلامتی آنان درطرح تحول نظام سلامت احصا شده بود.

صائینی افزود: با اجرای برنامه خود اظهاری، ابتدا مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر افراد پر خطر با ریسک بالا توسط بهورزان و مراقبان سلامت، در حاشیه شهر  اقدام به برقراری تماس کرده اند و در واقع در این ارتباط یک بیمار یابی فعال آغاز شده است.

وی اظهار داشت:  از طرفی  برای عموم مردم نیز با اطلاع رسانی گسترده از سوی رسانه های جمعی و هماهنگی های بین بخشی در راستای تشویق مردم به خود اظهاری استفاده شده که در کنار این مهم تماس تلفنی و یا ارتباط با مراقبان سلامت نیز به انجام این کار مهم مبادرت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: یکی از ظرفیت های بسیار خوب، درمان سرپایی افراد مشکوک به کرونا است که می تواند موارد بستری ها را در سطح بیمارستان های استان به مراتب کاهش دهد که پس از غربالگری افراد به مراکز سلامت ارجاع داده و در مراکز منتخب ۱۶ ساعته اقدامات درمانی خاص انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد:  با کارهای انجام گرفته طی چند رو ز اخیر، حدود ۱۶۰ نفر بیمار کرونایی در سطح استان شناسایی و برای این افراد درمان ۲ دارویی آغاز شده که حدود ۱۸ نفر از افراد غربالگری شده نیز در بیمارستان بستری شده اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر و دی ماه ۹۸ ) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید که به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۴۳۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۶ هزار و ۷۴۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در استان زنجان نیز تاکنون ۳۳۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکترونیک بهداشت درمان و آموزش بهداشتی و درمانی چین ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیماری کرونا خود اظهاری قطع زنجیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن محمدسیفی طلایی شد

ایسنا/زنجان محسن محمدسیفی، ووشوکار زنجانی در مسابقات انتخابی جام جهانی به مدال طلا دست یافت.

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز چهارشنبه با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم، محسن محمدسیفی، ووشوکتر زنجانی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در مرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری‌ دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار زنجانی این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • محمدسیفی طلای ووشو جهان را تصاحب کرد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • محسن محمدسیفی طلایی شد