Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام نتایج آزمایشات ۲ نفر دیگر، تعداد مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۶۶ نفر رسید.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون ۳۵۵ نفر با علائم بالینی مشکوک در مراکز درمانی استان مورد مداوا و مراقبت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: در حال حاضر تست اولیه ۲۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان مثبت اعلام شده است که به علت تراکم بالای نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه مرجع در انتظار پاسخ قطعی هستند.

وی یادآور شد: ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری بهبود یافته و از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی تاکید کرد: ۶۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان و مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا همچنان ۹ نفر هستند.

وی گفت: براساس مدل‌سازی‌های از قبل انجام شده پیک بیماری اواخر اسفند و هفته اول فروردین ماه است.

شیرانی ادامه داد: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، وضعیت شیوع بیماری پایدار نخواهد ماند و شاهد پیک ثانویه آن در روزهای پایانی تعطیلات خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: توجه به نکات بهداشتی، رعایت در خانه ماندن، خودمراقبتی و پرهیز از حضور در تجمعات موجب خواهد شد تا از گردنه سخت گذر این بیماری به سلامت عبور کنیم.

وی بیان کرد: عدم توجه به توصیه «در خانه بمانیم» طولانی شدن روند شیوع بیماری را در پی دارد و بیشترین آمار مبتلایان به کرونا به ترتیب در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان هستند.

کد خبر 4883925

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی حوادث چهارشنبه سوری قزوین شیراز استانداری سمنان نوروز ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.

ایرج ضاربان امروز در بازدید از مناطق سیل زده چابهار اظهار کرد: مبارزه با پشه ناقل بیماری مالاریا بسیار مهم است چون مالاریا بصورت بومی سال‌ها در منطقه بلوچستان وجود داشته است.

وی افزود: پشه مالاریا در آب تخم ریزی می‌کند و تبدیل به لارو و در نهایت پشه بالغ می‌شود از این رو ماموران مراقب مالاریا و لاروکش در منطقه حضور دارند و سمپاشی‌ها برای مقابله با تکثیر پشه‌های آنوفل بالغ انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از آنجایی که چابهار و دشتیاری با کشور پاکستان هم مرز هستند، بیمارانی که از پاکستان می‌آیند اگر در معرض گزش این پشه‌ها قرار بگیرند آلوده می‌شوند و می‌توانند بیماری مالاریا را از طریق گزش به انسان سالم منتقل کنند در واقع پشه باعث انتقال بیماری مالاریا می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم‌های متعددی در دانشکده علوم پزشکی چابهار داریم و همکاران ما برای کاهش شیوع بیماری مالاریا پای کار هستند.

ضاربان افزود: باید اقداماتی در جهت جلوگیری از افزایش پشه‌ها انجام شود و دانشکده علوم پزشکی چابهار در این راستا اقدامات جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: افراد می‌توانند با استفاده از توری، پشه بند، وسایل سرمایشی و استفاده از مواد دورکننده پشه بر روی پوست از گزش پشه جلوگیری کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پشه مالاریا در مناطق گرم و مرطوب و هوای معتدل وجود دارد و تکثیر پشه‌ها در زمان بارندگی و در آب راکد باقی مانده سرعت تکثیر بالاتری دارند که این موضوع سبب نگرانی برای مناطق سیل زده و ساکنین چادرهای اسکان موقت شده است.

وی بیان کرد: زمانی که پشه زیاد باشد سرعت شیوع بیماری‌ها بویژه بیماری مالاریا افزایش می‌یابد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

ضاربان خاطرنشان کرد: بیماری مالاریا هیچ واکسنی ندارد و افراد نباید در معرض گزش پشه قرار بگیرند و زمانی که بیمارانی وارد کشور می‌شوند می‌توانند به راحتی و از طریق گزش پشه بیماری مالاریا را منتقل کنند.

وی افزود: زمانی که گزش صورت می‌گیرد انگل تک یاخته از طریق خون وارد پشه می‌شود و اگر انسانی سالمی در معرض گزش پشه آلوده قرار بگیرد بیمار می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار عنوان کرد: سیل زدگانی که در چادرهای اسکان موقت هستند مورد آموزش تیم‌های آموزشِ بهداشت دانشکده علوم پزشکی قرار می‌گیرند. همچنین درخواست کردیم تعدادی پشه بند و توری برایمان ارسال شود تا در مناطق آلوده و مناطق روستایی توزیع و از خطرات احتمالی بیماری مالاریا جلوگیری‌ کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم