Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@07:11:11 GMT

نگرانی ما از بازگشت مسافران تهرانی به شهر است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۲۴۵

نگرانی ما از بازگشت مسافران تهرانی به شهر است

تین نیوز

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه ممکن است فرد در هنگام غربالگری در دوره نهفتگی بیماری و بدون تب باشد، گفت: نگرانی ما از بازگشت مسافران تهرانی به شهر است.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: در طی ۲ روز گذشته حدود ۴.۹ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی را شاهد بودیم و حدود ۱۲ درصد رشد بیماران بدحال نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را داشتیم‌؛ متاسفانه این آمار کماکان تصاعدی است و تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز تاسف از عدم توجه مردم تهران به پویش در خانه بمانیم و خودداری کردن از سفرهای نوروزی، اظهار داشت: براساس گزارش‌های واصله ترددهای مردم برای خروج از تهران و رفتن به سفر از روز ۲۵ اسفندماه آغاز شد که متاسفانه یکی از پرترددترین روزها برای خروج از تهران بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد مردم هشدارها را جدی نگرفته و اشتباها تصور می‌کنند که کرونا ویروس یک بیماری نسبتا ساده مثل سرماخوردگی است؛ در حالی که کرونا یک بیماری کشنده است و در ۲۰ درصد موارد منجر به بروز فرم بسیار شدید بیماری در مبتلایان می‌شود که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را دارند.

زالی اعلام کرد: متاسفه براساس آمار امروز(شنبه ۲ فروردین)  ۵ درصد رشد مراجعان به مراکز درمانی در تهران را داشتیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان این مطلب که تعداد زیادی از این مسافران تهرانی یا در استان‌های مقصد آلوده خواهند شد و یا اینکه با دوره نهفتگی از تهران خارج می شوند، افزود: متاسفانه شب گذشته تعدادی از شهروندان تهرانی که به استان‌های خراسان رضوی ، هرمزگان و یزد سفر کرده بودند، به دلیل بروز علایم بیماری در بیمارستان‌های سه استان مذکور بستری شدند.

وی به برنامه‌های طراحی شده برای کنترل و غربالگری مسافران تهرانی در هنگام بازگشت به تهران اشاره کرد و گفت: هفته سوم فروردین ماه اوج بازگشت مسافرانی است که احتمالا یا آلوده تر از هنگامی هستند که از تهران خارج شده‌اند و یا اینکه در هنگام خارج شدن در دوران کمون بیماری بودند.

زالی با اشاره به موج بازگشت مسافران تهرانی برای بازگشت مجدد آنان، گفت: برای کنترل و غربالگری این مسافران در مبادی ورودی شهر برنامه‌هایی را با کمک و همراهی دولت و استانداری و ... تدارک دیده‌ایم اما واقعیت این است که این غربالگری به صورت تب سنجی حداقل اثربخشی را دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: ممکن است فرد در هنگام غربالگری در دوره نهفتگی بیماری و بدون تب باشد. در ۵ تا ۶۰ درصد بیماران تب مشاهده می‌شود و ممکن است در هنگام غربالگری تب نداشته باشند.

 وی تاکید کرد: اگر همین الان هم با کمک مردم بتوانیم خروج از تهران را متوقف کنیم، بار کمتری ناشی از شیوع بیماری در روزهای آتی به ما تحمیل می‌شود.

زالی خاطرنشان کرد: نگرانی ما از بابت بازگشت این مسافران تهرانی به شهر است؛ زیرا علاوه بر این که ممکن است با آلودگی به تهران مراجعت کنند امکان دارد انواع مختلفی از ویروس‌های بیماری زا را با خود به تهران بیاورند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کرونا در تهران کرونا در مسافران فرمانده ستاد مقابله با کرونا مسافران تهرانی بازگشت مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سعید صادقی از بیماری

به گزارش ورزش سه سعید صادقی وینگر مازندرانی پرسپولیس به خاطر بیماری بازی اراک را از دست داد. 

سعید صادقی که دچار سرماخوردگی شده بود قبل از سفر به اراک تمرین نکرد و با تیمش به این سفر نرفت تا جزو غایبان پرسپولیس در بازی جام حذفی باشد. 

صادقی اما بعد از دو روز استراحت امروز در تمرین سرخ ها آفتابی شد تا برای بازی با سپاهان در دسترس باشد. 

شاید اگر صادقی به بازی اراک می رسید می توانست در نیمه دوم وارد میدان شده و در حفظ توپ یا پیش بردن توپ در زمین حریف وقتی سرخ ها دو بار از حریف شان جلو بودند کمک  کند. 
 
صادقی همچنین می توانست جزو پنالتی زن های تیمش در ضربات پنالتی پایان مسابقه باشد و در آن بخش هم باعث پیروزی پرسپولیس شود اما با این بیماری از بازی تعیین کننده اراک دور ماند. 

حالا او باید برای بازی مقابل سپاهان در دسترس باشد تا در صورت نیاز برای پیش بردن برنامه های اوسمار به او و تیمش کمک کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت