Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیا، روز یکشنبه طی بیانیه‌ای ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام و عید نوروز، متعاقب انتشار ویدئو کلیپی از سوی یکی از رانندگان زحمت‌کش ترانزیت کشورمان در خصوص مشکلات به وجود آمده برای وی در مرز رومانی و همچنین کلیپ مشابهی در خصوص توقف کامیون‌های ایرانی در مرز رومانی و بلغارستان اعلام کرد: پیرو شیوع کرونا در جهان، اکنون اروپا به یکی از کانون‌های اصلی درگیری با این بیماری تبدیل شده و مقررات سختگیرانه‌ای در مرزهای کشورهای اروپایی برقرار شده است که شامل اتباع اروپایی هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این شرایط، وزیر بهداشت بلغارستان با صدور دستورالعملی از ساعت ۰۰:۰۰ تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۰ ورود اتباع تعداد زیادی از کشورها اعم از کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه و بریتانیا و همچنین اتباع کشورمان به خاک بلغارستان را در راستای مقابله با شیوع کرونا به طور موقت ممنوع اعلام کرد.

این سفارتخانه تاکید کرد: با توجه به شرایط فوق و بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، این سفارت از یک ماه گذشته با تشکیل کمیته مدیریت بحران و برقراری کشیک شبانه‌روزی در آماده باش کامل قرار گرفت و حتی کارشناسانی را به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن‌های مشخص اعلام کرد تا هرگونه موارد احتمالی را پیگیری کنند.

سفارت ایران در بلغارستان ادامه داد: این سفارت طی اقدامات به عمل آمده در نتیجه رایزنی‌های فشرده با مقامات ذیربط بلغارستان موفق شد در هفته گذشته تمامی‌کامیون‌های متوقف شده در مرز رومانی با بلغارستان شامل ۲ گروه از کامیون‌های ایرانی متوقف شده (یک کاروان مرکب از ۱۶ کامیون و یک کاروان مرکب از ۱۳ کامیون) را با همکاری و اسکورت پلیس محل به مرز بلغارستان با ترکیه منتقل کند.

این بیانیه تاکید کرد: گروه اول پس از هماهنگی‌های انجام شده و تلاش ارزنده سفارت کشورمان در آنکارا موفق به عبور از مرز و ورود به خاک ترکیه شد. گروه دوم توسط مسئولین گمرک مستقر در مرز ترکیه با عنوان اینکه رانندگان می‌بایست دوره ۱۴ روزه قرنطینه را طی کنند و سپس وارد خاک ترکیه شوند، در مرز ترکیه متوقف و از ورود آنها به خاک ترکیه موقتا ممانعت به عمل آمد که این موضوع نیز با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران حل و رانندگان مذکور اجازه عبور از خاک ترکیه را اخذ کردند.

بیانیه سفارت ایران در صوفیا تصریح کرد: روز گذشته این سفارت، به محض دریافت اطلاعات پیرامون موج سوم کامیون‌های ایرانی که در مرز رومانی با بلغارستان مستقر بودند مجددا همانند موارد قبلی مذاکرات خود را با مقامات بلغاری انجام داد و نهایتاً توافق شد که برای این گروه نیز تسهیلات عبور از خاک بلغارستان به همراه اسکورت پلیس محل، علیرغم وجود مقررات شدید منع ورود به خاک بلغارستان، در نظر گرفته شود. منتهی مقامات بلغاری صدور این مجوز را منوط به پذیرش گروه دوم از کامیون‌های ایرانی که در مرز با ترکیه اجازه ورود به خاک ترکیه به آنها داده نشده بود و عدم تجمیع بیش از حد در خط صفر مرزی بلغارستان با ترکیه نمودند و اعلام کردند که به محض اینکه دولت ترکیه به گروه دوم کامیون‌های ایرانی اجازه عبور دهد، آمادگی دارند که مجوز عبور گروه سوم کامیون‌های ایرانی را بلافاصله صادر کنند. با توجه به حل مشکل گروه دوم و اخذ اجازه عبور از خاک ترکیه، موضوع طی یادداشتی به مقامات بلغارستان منعکس شد و درخواست صدور مجوز برای گروه سوم رانندگان گردید که موضوع در دست پیگیری است.

سفارت ایران در بلغارستان خاطرنشان کرد: این اقدام در حالی انجام شد که در حال حاضر صف‌های چند کیلومتری کامیون‌های متعلق به کشورهای مختلف در مبادی مرزی بلغارستان از جمله مرز با رومانی تشکیل شده‌اند و تاکنون اجازه ورود به خاک این کشور را دریافت نکرده‌اند.

این بیانیه افزود: تلفنی که راننده عزیز در کلیپ منتشره ادعا کرده که با آن تماس گرفته مربوط به این سفارت نبوده و همانطور که ذکر شد این سفارت از ابتدای شروع بحران و از حدود یک ماه گذشته در آماده باش کامل قرار گرفته و کارشناسانی را به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن‌های مشخص از جمله ۰۰۳۵۹۸۷۹۸۱۰۳۸۲ اعلام کرده تا موارد احتمالی را پیگیری کنند.

سفارت ایران در بلغارستان افزود: این شماره تماس از طرق مقتضی از جمله از طریق کانال‌های فضای مجازی ایجاد شده از سوی این سفارت برای ارتباط هرچه بهتر با رانندگان عزیز کشورمان و حل سریعتر مشکلات آنها به اطلاع آنها رسانده شده است.

در این بیانیه آمده است: متعاقب پخش کلیپ مذکور در فضای مجازی و اطلاع سفارت، بلافاصله از طرق مختلف شماره تلفن راننده پخش کننده کلیپ اخذ و با وی و همچنین سایر رانندگان متوقف شده در مرز رومانی با بلغارستان از سوی این سفارت ارتباط برقرار شد(حدود ۱۴ راننده) و درعین حال به صورت همزمان مذاکرات برای حل مشکل با مقامات ذیربط بلغارستان آغاز شد که نتیجه آن در بند ۴ ذکر شد.

سفارت ایران در صوفیا تصریح کرد: این سفارت کماکان و به صورت شبانه‌روزی، ضمن پیگیری وضعیت رانندگان زحمتکش کشورمان آماده دریافت هرگونه اطلاعات در این رابطه است. به منظور هماهنگی بهتر در این گونه موارد، از تمامی نهادهای ذیربط به خصوص شرکت‌های حمل‌ونقل در کشور مجددا درخواست می‌شود سریعا اطلاعات دقیق از مشخصات رانندگان، محموله، مسیر بازگشت، مرزهای بازگشت و ... را به این سفارت ارائه دهند تا بتوان در اسرع وقت در رایزنی با مقامات محلی، زمینه عبور آنها از مرز را تسهیل کرد.

این سفارتخانه در پایان برای مردم ایران، عزت، سربلندی، صحت و سلامتی و غلبه هر چه سریع‌تر بر کرونا را از درگاه خداوند خواستار شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا رومانی بلغارستان صوفیا ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا رومانی بلغارستان صوفیا ترکیه آلمان فرانسه بریتانیا ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ویروس کرونا رومانی بلغارستان صوفیا ترکیه کامیون های ایرانی سفارت ایران مرز رومانی ورود به خاک خاک ترکیه گروه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، تلاش برای تبدیل ایران به هاب ترازیت داده اگرچه توسط دولت‌ها و دولتمردان گذشته مورد تأکید و توجه قرار داشت اما به صورت جدی پس از گذشت یک سال از شروع فعالیت دولت سیزدهم، رئیس سابق شرکت ارتباطات زیرساخت خبر از موضوع مهمی از جمله تبدیل ایران به هاب ترانزیت داده در منطقه داد.

طی دو سال گذشته به صورت قابل قبولی سطح ترافیک شبکه افزایش یافت و میزان اشباع در آن به حداقل نسبت به سال‌های گذشته رسید و همچنان تلاش برای پیشرفت و توسعه در این حوزه وجود دارد. ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۶ ترابیت بر ثانیه بود و گفته شد با توسعه شبکه‌های موجود و تکمیل فرآیند نصب و راه‌اندازی تجهیزات این پروژه، این ظرفیت تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۶۰ ترابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

بنابراین در جهت افزایش پیشرفت این طرح ایجاد قطب مرکز داده در کشور در دستور کار قرار گرفت و راه‌اندازی و فعالیت سه قطب مرکز داده در منطقه ویژه اقتصادی پیام پیش بینی شد.

در این راستا اخیرا علی اصغر انصاری - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات- در نشستی با مدیران عامل شرکت‌های مستقر در مرکز داده پیام، با اشاره به اینکه این منطقه در اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه‌گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا و به دنبال این هستیم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز، پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بخش زیادی از تعهدات پیام، از جمله توسعه زیرساخت‌ها با هدف پیاده‌سازی اهدافی مانند راه اندازی مرکز داده انجام و یا در دست اقدام است، ادامه داد: با توجه به همجواری پیام به پایتخت و به دنبال توسعه زیرساخت‌های خوبی که در این منطقه شاهد هستیم، پیام همیشه به عنوان یک منطقه برای ایجاد قطب داده مطرح که تحقق این مهم نیز امروز در حال اجرایی شدن است.

انصاری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه پیام، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به این سمت است که این منطقه با سرعت بیشتری به نقطه مطلوب و هدفگذاری شده برسد، چرا که توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، اثر مثبتی در سطح کلان در حوزه اقتصاد دیجیتال به همراه خواهد داشت.  

انصاری در ادامه به موضوع برق به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات سرمایه‌گذاران مرکز داده اشاره کرد و گفت: در تابستان سال گذشته با همراهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، به جز در یک الی ۲ مورد قطعی برق در مرکز داده پیام شاهد نبودیم.

همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای استقرار شرکت‌ها در قطب مرکز داده پیام عنوان کرد: طی دو سال گذشته ۱۰ شرکت به این مرکز اضافه و در مجموع هم اکنون ۱۶ واحد در قطب  مرکز داده پیام مشغول فعالیت هستند.

قنبرپور همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها برای ارایه خدمات به شرکت‌های مرکز داده پیام از فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در پیام خبر داد و افزود: با فعال شدن این نیروگاه‌ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

شرکت ارتباطات زیرساخت هم برای تحقق این امر مهم در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش ترانزیت ارتباطات و پیاده‌سازی دیپلماسی تجاری خود، حضور موثری در عرصه‌های بین الملل داشت.

به گونه‌ای که توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل به میزان حدود ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه و رشد ۱۰۰ درصدی فروش سرویس MPLS بین الملل از جمله دستاوردهای این شرکت در سال گذشته بوده است. در این زمینه حضور در کریدورهای بین المللی، مذاکره با china telecom جهت فعال سازی کریدور BRI و مذاکره با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان با هدف فعال‌سازی کریدور ترانزیتی آسیا میانه - اروپا از مسیر ایران از جمله اقدامات مهم شرکت در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است