Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویوزیونی سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: دکتر «امیلی پورتر» (Emily Porter) پزشک بخش فوریت های درمانی بنابر داده های «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC) برآوردی انجام داده که براساس آن در صورتی اقدامی برای قرنطینه افراد برای مهار شیوع ویروس کرونا صورت نگیرد  این امر موجب می شود که از هر ۵۰ آمریکایی مبتلا به این ویروس تنها یک نفر شانس در اختیار داشتن تجهیزات پزشکی لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، پورتر باتوجه به محاسبات پزشکی می گوید: داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نشان می دهد از جمعیت ۳۳۱ میلیون نفری آمریکا، ۴۰تا ۷۰ درصد احتمال ابتلا به این ویروس را دارند که چنانچه وضعیتی خوش بینانه را درنظر بگیریم ۱۵۰ میلیون آمریکایی به آن مبتلا می شوند که این یعنی ۴۵ درصد از کل جمعیت آمریکا را در برمی گیرد.

این پزشک فوریت های درمانی افزود: از این تعداد ۸۰ درصد از مبتلایان مشکلی نخواهند داشت و بهبودی خود را به دست خواهند آورد اما مابقی ۲۰ درصد ناچار به بستری شدن در بیمارستان ها خواهند شد.

وی ادامه داد: از این ۲۰ درصد بطور یقین بین ۵ تا ۱۰ درصد، یعنی حدود ۷.۵ میلیون نفر به دستگاه های تنفسی همچون «ونتیلاتور» (ventilator) برای زنده ماندن نیازمند خواهند بود.

پورتر گفت: چنانچه تمامی بیمارستان های سراسر آمریکا بسیج شده و حتی بیمارانی که ناراحتی های قلبی و عروقی داشته آنها را از دستگاه های ونتیلاتور جدا کرده و دولت نیز کمک حداکثری انجام دهد، در نهایت قادر به جمع آوری ۱۵۰ هزار دستگاه تنفسی خواهیم بود، این بدان معنی است که از ۷.۵ میلیون فرد مبتلا به ویروس کرونا که با مشکل شدید مواجه اند، از هر ۵۰ نفر یک نفر به این دستگاه دسترسی خواهد داشت، یعنی ۴۹ آمریکایی مبتلا به این ویروس باید بمیرند.

پورتر افزود: این یک بحران و فاجعه است.

سی ان ان از وی پرسید: دونالد ترامپ خواهان بر سرکار آمدن مردم است تا اقتصاد آمریکا دچار تزلزل نشود و رئیس جمهوری آمریکا نسبت به  اعلام قرنطینه در آمریکا مقاومت می کند.

پورتر درپاسخ گفت: رئیس جمهوری آمریکا به نظر می رسد هدایت در مقابله با کرونا را رها کرده و آن را به دیگر افراد مانند فرمانداران، بخشداران و شهردارهای سای نواحی آمریکا واگذار کرده است.

اذعان به ناکارآمدی به نظام بهداشتی آمریکا

این  پزشک فوریت های درمانی که با آمار و ارقام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا شمار حداقلی قربانیان احتمالی این ویروس در آمریکا را تخمین زده است.

 همچنین پیش تر دکتر «آنتونی فائوچی» (Anthony Fauci) رییس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در اواخر اسفندماه ۱۳۹۸ با تصدیق بر ضعف و ناکار آمدی نظام درمانی آمریکا گفته  بود: «نظام بهداشتی آمریکا آن گونه که باید کار نمی کند، این یک شکست است و باید به آن اعتراف کرد».

وی سوم فروردین ماه ۱۳۹۹ نیز در مصاحبه ای با شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا گفته بود: نظام درمانی آمریکا اکنون با کمبود دارو و وسایل پزشکی مواجه بوده و این منابع به سرعت در حال تمام شدن هستند.

فرمان قرنطینه در ۱۵ ایالت آمریکا

با صدور فرمان ماندن در خانه برای ساکنان ۱۵ ایالت در آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونا، دست کم ۱۳۸ میلیون نفر از شهروندان این کشور خانه‌نشین می‌شود.

سی‌ان‌ان پیش از این  گزارش داده بود  که ۶ ایالت دیگر آمریکا از شهروندان خود خواسته‌اند که برای قطع زنجیره انتقال کووید۱۹ در خانه بمانند؛ اکنون شمار ایالت‌های آمریکا که این فرمان را صادر کرده‌اند به ۱۵ ایالت رسیده است.

پیشتر ۹ ایالت فرمان ماندن در خانه را صادر کرده بودند و این دستور برای دیگر ایالت‌ها از سه‌شنبه و برای ایالت هاوایی از چهارشنبه اجرایی می‌شود که در این صورت شمار شهروندان آمریکایی خانه‌نشین به ۱۳۸ میلیون نفر خواهد رسید.

شمارمبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر به ۴۶ هزار و ۱۴۵ نفر رسیده که ۵۸۲ نفر تاکنون جان باخته اند. اروپام **۱۳۰۲**

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا دونالد ترامپ آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد