Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@08:46:59 GMT

بحران‌آفرینی جدید کرونا برای شرکت‌های هواپیمایی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۷۶۴۰

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، شیوع ویروس کرونا از چند جهت شرکت‌های هواپیمایی را دچار مشکل کرده است. اعمال محدودیت در مسافرت‌های هوایی از یکسو و نبود مسافر از سوی دیگر باعث شده است که شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی در سراسر جهان با مشکل جدی در پرداخت بدهی‌ها و حقوق کارمندان خود مواجه شوند، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که حالا با زمینگیر شدن هزاران هواپیما در فرودگاه‌های جهان، جا برای پارک این هواپیماها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش مؤسسه سیریوم دیتا در حال حاضر تعداد هواپیماهای پارک شده در فرودگاه‌های جهان به دو برابر نسبت به ابتدای سال افزایش یافته و بیش از 5 هزار هواپیما در فرودگاه‌ها پارک شده است. 

آشیانه‌های تعمیر و نگهداری، مسیرهای تاکسی کردن هواپیماها و حتی برخی باندهای فرودگاه‌ها به جای پارک هواپیما تبدیل شده است و حتی برخی باندهای فرود به محل پارک هواپیماها تبدیل شده و نکته اینجاست که برخی از این هواپیماها به قدری بزرگ هستند که زمینی به مساحت سه‌چهارم یک زمین فوتبال آمریکایی را اشغال می‌کنند. 

با توجه به آنکه برخی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی نظیر کانتاس استرالیا و هواپیمایی سنگاپور اعلام کرده‌اند که طی هفته‌های آینده پروازهای بیشتری را لغو خواهند کرد، احتمالاً طی روزهای آینده شاهد افزایش تعداد هواپیماهای پارک شده در جهان خواهیم بود. 

فرودگاه فرانکفورت در آلمان که بزرگترین فرودگاه این کشور به شمار می‌رود، حالا به شهر ارواح تبدیل شده و باندها، تاکسی‌ویوها و حتی پل‌های این فرودگاه به پارکینگ هواپیماهایی نظیر لوفتانزا و کندر تبدیل شده است. 

شرکت لوفتانزا حتی برای پارک هواپیماهای خود یک فرودگاه نظامی در زوریخ سوئیس را اجاره کرده است.

شاهد شرایط مشابهی در فرودگاه‌های بزرگ جهان نظیر هنگ‌کنگ، سئول، برلین و وین هستیم. 

در دو ایالت کالیفرنیا و آریزونا آمریکا هم برخی فرودگاه‌ها در دل صحرا و کویر به محل پارک هواپیماهای مسافربری تبدیل شده است. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فرودگاه ها تبدیل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود

دبی از آغاز پروژه گسترش فرودگاه آل مکتوم خود خبر داد که آن را به بزرگ‌ترین فرودگاه جهانی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دبی در حال اجرای یک پروژه جدید است که توسعه مستمر و پایدار این شهر را تضمین می‌کند و دبی را به فرودگاه، بندر، کلان‌شهر و مرکز فرهنگی جدید جهان تبدیل می‌کند. در این راستا ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم این شهر آغاز شده است.

حاکم دبی اعلام کرد تمام عملیات فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) که در حال حاضر شلوغ‌ترین فرودگاه جهان از نظر ترافیک بین‌المللی مسافران است، طی ۱۰ سال آینده به آل‌مکتوم منتقل خواهد شد. فرودگاه ۷۰ کیلومتر مربعی جدید دارای ۴۰۰ گیت هواپیمایی و پنج باند موازی خواهد بود و در زمان تکمیل پنج برابر DXB وسعت خواهد داشت. DXB که به‌طور کامل توسط محله‌های مسکونی و دو بزرگراه اصلی احاطه شده، به اندازه فعلی خود محدود است و امکان رشد ندارد.

آل مکتوم که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، در حدود ۴۵ کیلومتری DXB قرار دارد و می‌توان آن را به صحرای خالی اطراف آن گسترش داد. خبر این پروژه ۳۵ میلیارد دلاری در حالی منتشر شد که دبی از سنگین‌ترین بارندگی ثبت‌شده در امارات متحده عربی عبور کرد که هواپیماها را در آب شناور و پروازها را تا چند روز مختل کرد.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم بزرگ‌ترین فرودگاه جهان با ظرفیت نهایی تا ۲۶۰ میلیون مسافر خواهد بود و طراحی‌های کامپیوتری برای آن نشان‌دهنده فضاهای سفید وسیع با سقف‌های بلند و فضای سبز فراوان است.

دبی در حال آماده شدن برای مرحله جدیدی در رشد بخش هوانوردی جهانی است و قصد دارد طی چهل سال آینده رهبری بخش هوانوردی بین‌المللی را در اختیار خود بگیرد، بنابراین فن‌آوری‌های جدیدی که پیش از این در بخش هوانوردی استفاده نشده بود نیز در آل مکتوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر طرح‌هایی برای ایجاد «شهر فرودگاهی» در جنوب دبی طراحی شده است که میزبان یک میلیون ساکن و شرکت‌های پیشرو جهان در بخش‌های لجستیک و حمل‌ونقل هوایی باشد.

دبی و خطوط هوایی امارات، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و چهارمین شرکت هواپیمایی بزرگ در جهان، پس از همه‌گیری کووید -۱۹ با سرعت و قدرت به صحنه رقابت بازگشتند، تا آنجا که DXB سال گذشته حدود ۸۶.۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد. این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۸۶.۳ میلیون و در سال ۲۰۱۸، که شلوغ‌ترین سال آن بود، ۸۹.۱ میلیون نفر بود.

دبی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ میزبان ۱۷.۱۵ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی شبانه بوده است که میانگین پر بودن هتل‌ها در این شهر را به حدود ۷۷ درصد رسانده است.

کد خبر 749081

دیگر خبرها

  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران