Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@13:25:52 GMT

آووکادو؛ میوه‌ای که به سلامت قلب کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۵۳۴

آووکادو؛ میوه‌ای که به سلامت قلب کمک می‌کند

آووکادو یک میوه عالی و پر از مواد مغذی است که باعث کاهش وزن می‌شود و برای سلامت قلب بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آووکادو یک میوه نسبتاً بی‌نظیر است. این میوه باعث کاهش وزن می‌شود و برای سلامت قلب بسیار مفید است. درحالی‌که بیشتر میوه‌ها در درجه اول از کربوهیدرات‌ها تشکیل‌شده‌اند ، آووکادو دارای چربی‌های سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات بیشمار نشان می‌دهند که این میوه مزایای مفیدی برای سلامتی بدن دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌شود.

 آووکادو فوق‌العاده مغذی است

آووکادو بسیار مغذی است و حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی ازجمله 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف است. از این مواد می‌توان به ویتامین k، اسیدفولیک، ویتامین c، پتاسیم، ویتامین B5، ویتامین B6، ویتامین E، منیزیم ، منگنز ، مس ، آهن ، روی ، فسفر و ویتامین‌های A ، B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) و B3 (نیاسین) می‌باشد.

 آووکادو حاوی پتاسیم بیشتری از موز است

پتاسیم ماده معدنی مهمی است که بیشتر افراد به‌اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنند. آووکادو حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که باعث داشتن فشارخون سالم می‌شود.

آووکادو حاوی اسیدهای چرب اشباع‌نشده است که برای قلب ضرری ندارند

در حقیقت ، 77٪ کالری موجود در آن از چربی است و آن را به‌عنوان یکی از چرب‌ترین غذاهای گیاهی موجود تبدیل کرده است. اما اکثر چربی‌های موجود در آووکادو اسید اولئیک است - یک اسید چرب اشباع‌نشده که ضرری برای قلب ندارد. اسید اولئیک همچنین اثرات مفیدی بر ژن‌های مرتبط با سرطان دارد.

میوه ای سرشار از فیبر

حدود 7٪ وزن آووکادو را فیبر تشکیل می‌دهد که در مقایسه با اکثر مواد غذایی دیگر بسیار زیاد است. فیبر مزایای مهمی برای کاهش وزن و سلامت متابولیک دارد.

خوردن آووکادو می‌تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد

مطالعات نشان داده است که آووکادو می‌تواند میزان مجموع کلسترول را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و همچنین ،تری گلیسیرید خون را تا 20٪ کاهش دهد. این میوه می تواند ،کلسترول LDL را تا 22٪ کاهش و البته کلسترول HDL ("خوب") را تا 11٪ افزایش دهد.

افرادی که آووکادو می‌خورند ، سالم‌تر هستند

در یک مطالعه رژیم غذایی مشخص شد افرادی که آووکادو می‌خورند ، مصرف مواد مغذی بسیار بالاتر و خطر ابتلا به سندرم متابولیک (مهم‌ترین عامل خطر بیماری‌های قلبی و دیابت) کمتری دارند.

 آووکادو آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی دارد که می‌تواند از چشم شما محافظت کند

آووکادو ازنظر آنتی‌اکسیدان‌ها ازجمله لوتئین و زیراکسانتین سرشار است. این مواد مغذی برای سلامتی چشم بسیار مهم هستند و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (شایعترین علت کوری در افراد مسن) و آب‌مروارید را کاهش می‌دهند.

برخی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که مواد مغذی موجود در آووکادو ممکن است در پیشگیری از سرطان پروستات و کاهش عوارض جانبی شیمی‌درمانی مفید واقع شوند.

همچنین ، مطالعات نشان داده‌اند که عصاره‌های روغن آووکادو و سویا می‌توانند علائم آرتروز را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

آووکادو ممکن است با سیرنگه داشتن شما و مصرف کمتر کالری،  باعث کاهش وزن شود. این میوه  همچنین سرشار از فیبر هستند و کربوهیدرات کمی دارند ، که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: پتاسیم فیبر آووکادو ماکولا روغن آووکادو میوه ضد سرطان چربی های سالم باعث کاهش وزن برای سلامت مواد مغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی