Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب سی.ان.ان، طبق لیستی که این شبکه به دست آورده، وزارت خارجه آمریکا فهرستی از ۲۵ قلم تجهیزات پزشکی مورد نیاز تهیه کرده و به دیپلماتهایش داده تا در کشورهایی که از آنها میزبانی می‌کنند، این اقلام را تقاضا کنند.
طبق این سند، اقلامی که «امروز» در دسترس است در اولویت قرار می‌گیرد و اقلام و تجهیزاتی که در هفته‌های بعدی آماده می‌شود در اولویت بعدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مشخص نیست که آمریکا از چند کشور این تجهیزات را درخواست کرده است.
این درخواست‌ها در حالی است که ترامپ به اقدامات خود برای مقابله با کرونا در آمریکا می‌بالد و از ارائه امکانات حیاتی به ایالت‌ها و بیمارستان‌ها خودداری می‌کند. 
ماسک N-۹۵، دستکش، گان، روپوش کفش، مواد ضد عفونی، محافظ چشم، دستگاه تنفس و دستگاه‌های برقی تصفیه هوا از جمله اقلامی است که وزارت خارجه آمریکا در فهرست خود به آنها اشاره کرده است.
دولت کره جنوبی اعلام کرد که ترامپ دستکم یک بار شخصاً در تماس با «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی برای دریافت تجهیزات پزشکی درخواست داده است.
درخواست‌های خصوصی دولت آمریکا از کشورهای دیگر در تضاد کامل با ادعاهای علنی ترامپ قرار دارد. او روز سه‌شنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی با رییس جمهوری کره جنوبی، در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت: آمریکا هرگز دست به دامن دیگران نخواهد شد.
وی افزود: ما نباید برای تامین تجهیزاتی که برای بقایمان لازم است، دست به دامان کشورهای دیگر شویم. 
«پیتر ناوارو» مشاور ارشد تجاری کاخ سفید به روزنامه نیویورک تایمز گفت که دولت ترامپ حتی به چینی‌ها نیز مراجعه کرده است. این در حالی است که مقام‌های دولت ترامپ بارها از چین انتقاد کرده‌اند که اطلاعات کافی در مورد کرونا منتشر نکرده است.
ناوارو اظهار داشت: اگر چین یا هر کشور دیگری ماسک، دستکش یا سایر لوزام مورد نیاز مردم آمریکا را دارد ما با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنیم.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این وزارتخانه «از دفاتر نمایندگی خود خواسته است تا ببینند آیا برخی کشوها ظرفیت اضافی و قابلیت تولید این تجهیزات را دارند یا نه. 
دیپلمات‌های آمریکایی گفتند که این دستور حاکی از یک ضرورت است و به برخی از آنها گفته شده است که تا پایان روز پاسخ کشورهای میزبان در مورد احتمال ارائه کمک را دریافت کنند. 
هنوز مشخص نیست که آمریکا خواستار کمک‌های بلاعوض شده است یا حاضر است در ازای دریافت این کمک‌ها پول پرداخت کند. این مساله باعث شده است تا سفارتخانه‌های آمریکا بشدت سردرگم شوند.
دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶۱ هزار و ۳۷۲ نفر رسیده است که ۸۴۶ نفر جانشان را از دست داده‌اند.
مقام‌های آمریکایی گفتند که ۲۰۰ مورد از جان‌باختگان و ۱۷ هزار و ۸۵۶ از مبتلایان در نیویورک به ثبت رسیده است. 
ایالت‌های نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا بیش از سایر ایالت‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.
 

برچسب‌ها کرونا وزارت خارجه آمریکا نیویورک دولت ترامپ چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وزارت خارجه آمریکا نیویورک دولت ترامپ چین آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا کره جنوبی کره جنوبی آمریکا کره جنوبی آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا کرونا وزارت خارجه آمریکا نیویورک دولت ترامپ چین وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب