Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،استاندار گانسو کشور چین در پیامی ضمن ابراز تاسف از شیوع بیماری کرونا در قم، با مردم این استان ابراز همبستگی کرد.

 تنگ رنجیان استاندار گانسو ابراز امیدواری کرد با اقدامات مسئولان و تحت مدیریت استاندار، مردم قم بر این بیماری فائق بیایند.

استاندار گانسو همچنین از ارسال تجهیزات بهداشتی و پزشکی به قم از مبداء گانسو چین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم نیز در پیامی از کمک‌های بشردوستانه‌ی استان خواهرخوانده‌ی گانسو برای قم قدردانی کرد. در پیام بهرام سرمست خطاب به آقای تنگ رنجیان آمده است:از اینکه شرایط آن استان در کنترل بیماری covid-۱۹ مطلوب بوده است بسیار خرسندم، همچنین از ارسال کمک‌های پزشکی انسان دوستانه آن استان بسیار سپاسگزارم و امیدوارم در ادامه شاهد ارتباط و تعادل مناسب‌تر و مطلوب‌تر بین دو استان قم و گانسو که خواهرخوانده هستند باشیم.

استاندار قم همچنین در پیامی از فعالیت‌های اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر در انعکاس اخبار و فرهنگ‌سازی در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

این پیام حاکی است: ضمن ارج نهادن به مساعی و خدمات تلاش گران عرصه سلامت، لازم می‌دانم از زحمات کلیه عزیزان فعال در امر آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی این بیماری به‌ویژه اصحاب زحمتکش و مسئولیت‌پذیر فرهنگ، هنر و رسانه قدردانی کنم.

در پیام استاندار قم آمده است: شیوع بیماری کرونا در کشور و استان ما، با همه سختی‌ها، مرارت‌ها و تلخی‌ها، جلوه‌های کم‌نظیر و قابل‌ستایشی از شکوه همبستگی، همدلی، وحدت ملی و روحیه نوع‌دوستی و ایثارگری مردم دلسوز و فداکار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

استاندار قم در پایان این پیام آورده است: شما با حضور متعهدانه، همراهی ستودنی و جریان سازی فرهنگی و رسانه‌ای شایسته، ایفاگر نقش ارزنده‌ای درزمینه فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عموم برای پیشبرد مناسب برنامه‌های ابلاغی ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بودید و با تبریک سال جدید، موفقیت همه این عزیزان را از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسیده است.

تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ازنظر ابتلا به کووید۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا باقدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشور‌ها به‌حساب می‌آید.

ازاین‌بین تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان براثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیانشان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیام همدردی ویروس کرونا تجهیزات بهداشتی استاندار گانسو استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزشی برای همبستگی با مردم غزه

این حرکت اعتراضی از همان زمانی که اسرائیل اقدام به بمباران گسترده غزه کرد شروع شده بود. گرچه در دو هفته اول تا حدودی فضای رسانه‌ای به نفع اسرائیل بود، چون رسانه‌های غربی اینگونه القا می‌کردند که شروع کننده این نبرد حماس بوده و از همان ابتدای این نیروی نظامی فلسطینی به مراکز تجمع اسرائیلی‌ها حمله کرده و حتی افراد غیرنظامی را کشته و برخی از آنان را به اسارت گرفته و حتی نوزادان را به قتل رسانده است.


اما به تدریج که حملات اسرائیل گسترده شده و زیرساخت ها، خانه‌های مسکونی، مراکز بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی را مورد هدف موشک‌های خود قرار داد فضای رسانه‌ای تا حدودی تغییر پیدا کرده و کم کم جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا شکل گرفت.


حرکات اولیه اعتراضی در ابتدا در سطح خیابان ها، جلوی کاخ سفید و کنگره آمریکا و معابر عمومی و پل‌های معروف برگزار می‌شد، اما از چندی پیش تجمعات در دانشگاه‌ها برپا شد.


این روند ادامه داشت تا اینکه براساس تصمیم رئیس دانشگاه کلمبیا در نیویورک از نیروی پلیس برای برخورد با تجمعات درخواست کمک شد. این خواسته به مثابه بنزینی بود که روی آتش ریخته شد، چون اقدام پلیس در همان وهله اول خشونت بار بود و در جریان این برخورد عده‌ای دستگیر شدند و همین مساله باعث شده که بقیه دانشگاه‌های آمریکا هم به این جنبش اعتراضی بپیوندند. 


دانشجویان معترض از یکسو خواهان توقف جنگ در غزه و قطع همکاری‌های مالی و دانشگاه با اسرائیل بودند و در کنار آن بحث حفاظت و حراست از آزادی بیان در محافل دانشگاهی را مطرح می‌کردند. 


در شرایط کنونی این جنبش دانشجویی در آمریکا فراگیر شده و بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به این جریان پیوستند. بویژه اینکه مهمترین دانشگاه‌های ایالات متحده مثل کلمبیا، ام آی تی، استنفورد و برکلی صدای اعتراض خود را بلند کردند و پلیس هم در اکثر موارد به صورت خشونت بار با دانشجویان و استادان برخورد کرده است. 


مشابه چنین اتفاقی در بین دانشگاه‌های اروپایی هم رخ داد و به عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه سوربن در پاریس و دانشکده علوم سیاسی فرانسه اشاره کرد.


با توجه اینکه بعد از جنگ ویتنام و جنبش ضد جنگی که در دانشگاه‌های آمریکا در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی در دانشگاه‌های ایالات متحده براه افتاد و در همان زمان هم این حرکت دانشجویی بشدت از سوی پلیس برخورد شد و تاکنون که بیش از ۵۰ سال از این ماجرا می‌گذرد شکل گیری تجمعات و اعتراضات دانشجویی در آمریکا با این حجم از گستردگی تجمعات در دانشگاه‌ها مواجه نبودیم می‌توان پیشبینی کرد که در روز‌های آینده حجم تجمعات اعتراضی در سطح دانشگاه‌های اروپا و آمریکا گسترده‌تر شود.

دیگر خبرها

  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • تداوم همبستگی جهانی در حمایت از مردم غزه
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود