Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهدای پانصد اتاق پیش ساخته بیمارستانی از سوی چین، اعزام بالگرد و ماشین‌آلات سنگین به مناطق سیل‌زده کرمان، دستور رئیس جمهوری به وزیران بهداشت، نفت و کشور برای اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اهدای پانصد اتاق پیش ساخته بیمارستانی از سوی چین، اعزام بالگرد و ماشین‌آلات سنگین به مناطق سیل‌زده کرمان،  دستور رئیس جمهوری به وزیران بهداشت، نفت و کشور برای اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۸ فروردین ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهدای پانصد اتاق پیش ساخته بیمارستانی از سوی چین

«محمد کشاورز زاده»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و مغولستان(آکردیته) در صفحه شخصی خود در توییتر، از ارسال پانصد اتاق پیش ساخته بیمارستانی اهدایی دو شرکت چینی شامل تخت، میز، صندلی  با یک هواپیمای باری به تهران در این هفته خبر داد.

او نوشته است: «پانصد اتاق پیش ساخته بیمارستانی اهدایی دو شرکت چینی شامل تخت، میز، صندلی این هفته با یک هواپیمای باری به تهران ارسال خواهد شد. این محموله قابلیت تجهیز فوری یک بیمارستان صحرایی پانصد تخته خوابی را دارد. تاکنون 21 هواپیما کمک از چین به ایران ارسال شده است.»

اعزام بالگرد و ماشین‌آلات سنگین به مناطق سیل‌زده کرمان

امیر سرتیپ دوم «مهدی معمار باشی» گفت: در پی وقوع سیل در مناطقی از استان کرمان، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، یک فروند بالگرد و چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین را در قالب تیم‌های مقابله با حوادث غیر مترقبه برای امداد رسانی، بازگشایی معابر و کنترل سیلاب به منطقه سیل زده ریگان در استان کرمان اعزام کرده ایم که از روز گذشته اقدامات مطلوبی را انجام داده اند.وی

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با اشاره به حضور یگان‌های منطقه جنوب شرق در رزمایش لبیک یا امام خامنه ای، برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا افزود: به مردم عزیز سیل زده ریگان اطمینان می دهیم تا هر زمان که لازم باشد، در کنار آنها برای امداد رسانی و بازگشایی معابر سیل زده خواهیم بود.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش تاکید کرد: تمامی یگان های منطقه در آماده باش قرار دارند و چنانچه نیاز بیشتری برای امداد رسانی باشد بلافاصله در خدمت مردم خواهیم بود.

 

دستور رئیس جمهوری به وزیران بهداشت، نفت و کشور برای اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (جمعه ۸ فروردین) در تماس‌های جداگانه با وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور و نفت، ضمن گفت‌وگو در خصوص روند اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، دستورات لازم را در حوزه وظایف هر یک از این وزارتخانه‌ها صادر کرد.

 

رییس جمهوری در این تماس‌ها تاکید کرد که روند اجرای این طرح در خصوص بازگشت مسافران نوروزی باید به گونه ای باشد که در مبادی ورودی و خروجی شهرها ازدحام ایجاد نکند و روند پیشبرد طرح غربالگری را کند نسازد.

 

وی در گفت‌وگو با بیژن زنگنه وزیر نفت هم دستورات لازم را برای تامین بنزین مورد نیاز مسافران صادر کرد و تاکید نمود که به مردم اطمینان داده شود که هیچ خللی در تمام ساعات روز برای تامین بنزین مورد نیاز ایجاد نخواهد شد و هیچ مشکلی برای تامین بنزین مورد نیاز وجود ندارد و مردم به شایعات بی‌اساس توجه نکنند.

 

روحانی در تماس با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با اشاره به محدودیت‌های آمد و شد درون‌شهری و برون‌شهری در چارچوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهارداشت که باید تمام محدودیت‌ها طبق ابلاغیه‌های کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام گیرد و روند اجرای این ابلاغیه‌ها دقیق انجام گرفته و از هرگونه اقدام سهل‌گیرانه و یا سختگیرانه خارج از مفاد ابلاغیه ها، پرهیز شود.

 

ضرورت کاهش نرخ سود بانکی برای جهش تولید

«محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود نوشت: لازم است نرخ سود بانکی برای جهش تولید کاهش یابد با این مبنا نرخ سود دوازده درصد برای بنگاه‌های غیر خسارت دیده هم زیاد است چه برسد به بنگاه‌های خسارت دیده. دولت تصمیم اش را اصلاح کند.

 

همه چیز درباره محدودیت‌های کرونایی که از امروز آغاز شد

امروز (جمعه 8 فروردین)  طرح فاصله گذاری اجتماعی جهت کاهش و قطع روند شیوع کرونا آغاز شده است. بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا این محدودیت‌ها تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد و قابل تمدید است.

 

بنابراین گزارش، در این طرح، کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های مربوط در نقاط مشخص، اجرایی می‌شود. در طول اجرای محدودیت‌ها، تنها افراد بومی ساکن هر شهر اجازه ورود به شهر خود را دارند و ورود افراد غیر ساکن به شهر دیگر ممنوع است.

 

ساکنان شهرها و مردم بومی از راه کارت ملی، پلاک و بیمه‌نامه خودرو شناسایی می‌شوند البته هموطنان غیر ساکن و مسافران برای بازگشت و حضور در محل سکونتشان مشکلی ندارند اما برای ورود به شهرهای میان مسیر برگشت مجاز نیستند و باید از مسیرهای کنارگذر حرکت کنند. البته تردد خودرو‌های امدادی و درمانی، پلیس، و وسایل نقلیه حمل سوخت، بار، کالاها، مایحتاج و نیازمندی‌های مردم جزء ممنوعیت‌ها  قرار نگرفته است این در حالی است که خودروهای متخلف از مقررات یک ماه با اخذ همه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شوند و همچنین باید جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان را پرداخت کنند.

 

«حسین ذوالفقاری»، معاون وزیر کشور و رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در یک کنفرانس خبری با حضور گروهی از خبرنگاران رسانه های داخلی درباره جزییات طرح «فاصله گذاری اجتماعی کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا» گفته بود: این طرح در پاسخ به مطالبات مردمی و به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اجماع همه دستگاهها در جلسه مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط به ریاست وزیر کشور در روز سه شنبه هفته جاری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، روز 6 فروردین هیات دولت آن را تایید کرد و 7 فروردین نیز به تایید رییس جمهور و رییس ستاد ملی مبارزه با کرونا رسید.

 

 

وی یادآور شد: خوشبختانه، در هفته های اخیر اکثر مردم به توصیه ها و تذکرات مسئولین وزارت بهداشت توجه کرده اما تعدادی هم این مساله را جدی نگرفته اند. در طول این مدت مردم مطالباتی را از مسئولین کشور مطرح کردند و انتظاراتی هم که از استانداران سراسر کشور وجود دارد، این است که قاطعیت بیشتری برای کنترل ها صورت بگیرد تا زنجیره انتقالی این ویروس قطع شود.

 

وی تاکید کرد: مساله مهم این است که اگر به حوزه بهداشت و درمان کمک نکنیم و زنجیره انتقال بیماری قطع نشود، به طور قطع نمی توانیم شاهد کاهش شیوع این ویروس باشیم. آمار و اطلاعات نشان می دهد که هنوز به قله بیماری نرسیده ایم و سیر نزولی شیوع بیماری، کاهش را نشان نمی دهد. بنابراین ضرورت دارد که همه مردم همکاری کنند . اگر زنجیره شیوع این ویروس را قطع نکنیم، ممکن است امکانات و ظرفیت های کشور پاسخگوی تعداد بیماران در این حوزه نباشد.

 

بنابراین گزارش، طرح فاصله گذاری شرایطی را هم جهت حضور کارمندان دستگاه‌های دولتی که محل سکونتشان با مکان فعالیت شغلی آنها متفاوت است، قرار داده و این دسته از شاغلان، در مبادی کنترلی کشور با احراز موضوع ترددشان از سوی تیم‌های تشخیصی مستقر، اجازه عبور دارند.  همچنین برای افرادی که با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری سفر می‌کنند، محدودیت‌های حداکثری وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی هم به صورت کامل اجرایی می‌شود.

 

همراهی مردم با طرح جداسازی اجتماعی قابل تقدیر است

«عبدالرضا رحمانی فضلی» با تقدیر از بسیج همگانی به منظور اجرای صحیح و همه جانبه طرح جداسازی اجتماعی گفت: خوشبختانه مردم آگاه و هوشیار کشورمان از اولین لحظات اعلام و آغاز اجرای این طرح، نهایت همکاری و همراهی را با مسئولان و خدمتگزاران خود داشتند و تمامی گزارش های رسیده از مدیران و مسئولان منطقه ای نشان از مانور اقتدار فرهنگی هموطنان عزیزمان می باشد.


رئیس شورای امنیت کشور با تاکید براینکه آن دسته از مردم که به هر دلیلی موفق به بازگشت به شهرها و منازل خود نشده اند ضرورت دارد از همین لحظه نسبت به برگشت به شهرهای خود برنامه ریزی کنند افزود: حضور منسجم و همدلانه هشتاد میلیونی در این طرح ایجاب می کند تا روزهای آینده کشور شاهد فضای یکدلی در مبارزه با بیمار عالمگیر ویروس کرونا در داخل میهنمان باشد لذا همه عزیزان بدون هیچ استثنایی خود را به اقیانوس متحد این مانور فرهنگی و سلامتی ملحق کنند.

 

 

سپاه با تأسی از مکتب عاشورا در مسیر عزت و تداوم راه انقلاب گام برمی‌دارد

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پاسدار را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

سوم شعبان سالروز ولادت با سعادت اسوه ایثار و شجاعت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار را به جنابعالی و آحاد همرزمان عزیز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده محترم ایشان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

روز پاسدار یادآور رشادت، ایثار و فداکاری مردان سبز پوشی است که با تأسی از مکتب عاشورایی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرافرازانه در مسیر عزت و تداوم مسیر انقلاب و اسلام گام برمی‌دارند.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بویژه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت این روز بزرگ، توفیقات آن برادر ارجمند را تحت فرماندهی امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

 

و السلام  علیکم و رحمة الله و برکاته

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران/

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور رئیس جمهوری وزیران بهداشت محدودیت ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: بر اساس دستور اخیر رئیس‌ جمهور، ۲۰۰ خودرو جهت اختصاص به کتابخانه سیار در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای در این شهر برگزار شد، از وجود 3800‌ کتابخانه در کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد یک هزار کتابخانه مشارکتی و خصوصی و مابقی زیر نظر نهادها است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم، گفت: در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو 5 کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در دنیا کنابخانه‌ها همچون در چین دولتی و در اروپا مردمی اداره می‌شود، تصریح کرد: در کشور خودمان نیز نهاد غیرعمومی دولتی هستیم تا بلکه بتوانیم از ظرفیت خیرین و مردم استفاده کنیم، کما انیکه اکنون نیز نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: در این دولت بسیاری از پروژه‌ها و کتابخانه‌ها که از دولت قبل ناتمام مانده بود، تکمیل شد.

رمضانی "دسترسی آسان و برقراری عدالت فرهنگی" را شعار دولت خواند و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار یکی از زمینه‌های تحقق این هدف است، ابتدای دولت 26 کتابخانه سیار در کشور وجود داشت که اکنون به 50 کتابخانه رسیده است.

عضویت 10 میلیون نفر ایرانی در کتابخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو کتابخانه‌ها هستند، اما کمتر از 3 میلیون نفر تراکنش دارند، عنوان کرد: اخیرا بر اساس دستور رئیس‌ جمهور مقرر شده که 200 خودرو به این حوزه اضافه و بعد از تجهیز شدن، به صورت سیار در اختیار مردم قرار گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پیگیری اختصاص زنگ مطالعه ویژه دانش‌آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا به صورت منطقه‌ای و سپس به صورت کشوری اجرا خواهد شد، د این زنگ مهارت خواندن و سیر مطالعاتی دنبال می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 700 محفل در کشور در حال فعالیت است،بیان کرد: امکان دسترسی مردم به کتابخوانی بیشتر خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان با عنوان به اینکه  10 شهر استان فاقد کتابخانه است، یادآور شد: نهاد کتابخانه‌ها ردیف بودجه اعتباری برای احداث مکان ندارد که امیدواریم دستگاه‌های دیگر ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود