Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@00:52:49 GMT

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای مبارزه مشترک جهانی با کرونا

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۳۷۰

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای مبارزه مشترک جهانی با کرونا

روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد که در آن خواستار مبارزه مشترک با ویروس کرونا تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی و ارائه کمک‌های بین المللی به کشورهای آسیب دیده شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور روز گذشته پیش نویس قطعنامه‌ای درباره لزوم مبارزه مشترک با ویروس کرونا را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق متن بیانیه منتشره ، روسیه پیشنهاد کرده است که سازمان بهداشت جهانی به عنوان سازمان هدایت کننده اصلی در اقدامات برای مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا شناخته شده و همچنین موافقت کشورها برای همکاری با این سازمان و همچنین تلاش‌های مشترک بین خود تقویت شود. در عین حال ضروری است تا به کشورهای آسیب دیده کمک‌های بین المللی لازم ارائه شود.

بیشتر بخوانید: تأکید مجدد روسیه بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران کرونا به دفتر پوتین رسید

روسیه در این سند همچنین خواستار توقف جنگ‌های تجاری و اعمال تحریم‌های یک جانبه ، در شرایط بحرانی کنونی در جهان شده است.

پیش از این "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که این کشور آمادگی لازم برای کمک به سایر کشورها در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا را دارد.

در اوایل هفته گذشته هشت کشور جهان، از جمله روسیه، از سازمان ملل متحد خواستند تا برخی کشورها را به لغو تحریم‌های یک جانبه‌ای که مانع از مبارزه با شیوع ویروس جدید کرونا شده، ملزم کند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای برای رهبران کشورهای گروه G20 خواستار لغو تحریم‌ها برای اطمینان یافتن از دسترسی همه کشورها به مواد غذایی ، لوازم پزشکی و حمایت از تمامی کشورها در مبارزه با ویروس کرونا شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی روسیه آنتونیو گوترش ماریا زاخارووا سازمان ملل متحد سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل ویروس کرونا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است