Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:14:14 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در نهم فروردین

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۸۵۰

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در نهم فروردین

پیشنهاد یک حقوقدان برای تأمین هزینه یومیه مردم در دوران خانه‌نشینی/ چالش روحانی با نهادهای غیرانتخابی/ اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به کرونا/ رونمایی از نخستین دستگاه سیار تست کرونا توسط بسیج/ رد احتمال اعمال معافیت برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران از سوی آمریکا/ مروری بر ۳۰ مصوبه مهم مجلس دهم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

پیشنهاد یک حقوقدان برای تأمین هزینه یومیه مردم در دوران خانه‌نشینی

به گزارش ایسنا، پیشنهاد یک وکیل دادگستری درباره تأمین هزینه یومیه مردم در دوران خانه‌نشینی به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

نعمت احمدی با تأکید بر ماندن مردم در خانه، گفت: وقتی تکلیف می‌کنیم که مردم در خانه بمانند، باید هزینه یومیه در خانه را برای ملت ایران تامین کنیم. باید دید قانون در این موارد چه تکلیفی را برای مردم و چه تکلیفی را برای دولت در نظر گرفته است. دولت از باب حاکمیت حقوق عمومی باید از شیوع بیماری جلوگیری کند.

چالش روحانی با نهادهای غیرانتخابی

بخش  هشتم گزارش های ایسنا درباره سیاست و حکومت در ایران ۹۸ با عنوان " چالش روحانی با نهادهای غیرانتخابی " هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان به کرونا اختصاص دادیم/ نظام سلامت کشور دربرابر کرونا مستحکم است

رئیس جمهور، در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا خبر داد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با مقایسه شرایط کشور با برخی کشورهای پیشرفته در مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: زیربنا و پایه های نظام سلامت کشور آنچنان مستحکم است که حتی اگر بخواهد این بیماری اوجی هم بگیرد، نظام سلامت و پزشکان و پرستاران ما این آمادگی را برای درمان دارند و ملت ایران باید به کادر درمانی و خادمان خود ببالد.

دولت باید برای مقابله با کرونا تصمیمات قاطعانه بگیرد/ با مردم شفاف صحبت کنیم

خبر پربازدید بعدی، تاکید و ابزار امیدواری یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر اجرای قاطعانه تصمیمات دولت مبنی بر ممنوعیت سفر و تجمع های غیر ضروری بود.

شهاب الدین بیمقدار همچنین با تاکید یز اینکه باید با مردم شفاف صحبت کنیم، گفت: برگزاری رژه مقابله با کرونا در اهواز و یا تشییع جنازه سردار با حضور جمعیت بالایی در شرایط کنونی هیچ توجیحی ندارد. باید به صورت شفاف شرایط به مردم توضیح داده شود.

رونمایی از نخستین دستگاه سیار تست کرونا توسط بسیج

رو نمایی از نخستین دستگاه سیار تست کرونا توسط سازمان بسیج مستضعفین هم از خبر های پربازدید مربوط با کرونا بود.

این دستگاه که ظرفیت حمل ۲۰۰ نمونه آزمایشگاهی را دارد، برای اولین بار در ایران پاسخ تست دو مرحله را به مدت ۳ ساعت و به صورت سریع مشخص می‌کند.

برخی دیگر اخبار پربازدید مربوط به کرونا ویروس را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

بیمارستان‌های ستاد فرمان امام برای مقابله با کرونا به کار گرفته شد

جهانگیری از بخش کرونای بیمارستان امام حسین(ع) بازدید کرد

امیدواریم با همکاری مردم شاهد مهار کامل کرونا باشیم

اقدامات جامعه پزشکی و درمانی در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد

***

ایران آماده انتقال اتباع بحرین در مشهد و عمان به کشورشان است

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به سرگردانی اتباع بحرین در مشهد و عمان خبر داد که هواپیمایی ⁧ایران⁩ آماده انتقال بهداشتی و فوری آنها به منامه است.

این خبر هم از اخبار مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

آمریکا احتمال اعمال معافیت برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران را رد کرد

رد احتمال اعمال معافیت برای برخی کشورها جهت آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران برای مبارزه با شیوع کرونا از سوی یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا هم از اخبار پربازدید امروز بود.

روزنامه میدل ایست آی اواخر روز گذشته در گزارشی به نقل از "برخی منابع آگاه" مطرح کرده بود که آمریکا «با اعمال معافیت‌هایی برای برخی کشورها موافقت کرده که این کشورها را قادر می‌سازد دارایی‌های بلوکه شده ایران را برای کمک به خرید دارو و تجهیزات مبارزه با ویروس کرونا آزاد کنند.»

دیگر اخبار مرتبط با موضوع تحریم های ایران از سوی آمریکا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

واکنش سفیر ایران در فرانسه ‏به تاکید آمریکا بر ادامه تحریم‌ها

نامه یازده سناتور آمریکایی به ترامپ برای لغو موقت تحریم‌های ایران در پی شیوع کرونا

پافشاری بر حفظ تحریم، ممانعت از کمک به مردم در مواقع خطر است

روسیه خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

جهاد اسلامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

تحریم‌های آمریکا جان مردم ایران را به خطر انداخته است

***

مروری بر ۳۰ مصوبه مهم مجلس دهم

مرور مصوبات مجلس دهم در چهار سال گذشته از جمله قوانینی درباره لوایح مربوط به FATF تا تخفیف مجازات اعدام محکومین مواد مخدر و تصویب قانونی برای بازگرداندن سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، در گزارش ایسنا با عنوان " مروری بر ۳۰ مصوبه مهم مجلس دهم " نیز از خبرهای پربازدید بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح تحریم ایران مجلس دهم دارایی های بلوکه شده ایران اعمال معافیت مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تأمین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسرائیل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 6094853

دیگر خبرها

  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا