Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:45:00 GMT

برداشت گیاهان خوراکی و دارویی ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۹۸۶۱

برداشت گیاهان خوراکی و دارویی ممنوع

شاهرخ محمودی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: تاثیر مراتع تجدید شونده در تحولات اقتصادی و اجتماعی جوامع بسیار گسترده است و با افزایش بی رویه جمعیت و بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی، دامنه فشار بر مراتع بسیار گسترده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به وضعیت بارندگی‌های امسال شرایط مطلوبی جهت رشد و استقرار گونه‌های متنوع گیاهی فراهم شده است.

محمودی بیان کرد: هر ساله با شروع فصل بهار بخش قابل توجهی از نیرو‌های انسانی روستایی و شهری برای برداشت گیاهان خوراکی از مراتع شهرستان جهت تامین معیشت مشغول خواهند بود و در بسیاری از مواقع عملیات برداشت گیاهان بصورت گروهی انجام می‌شود.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه گیاهان خوراکی در فرهنگ بسیاری از مناطق شهرستان به صورت خام خوری و تازه خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، با شیوع ویروس کرونا و بیماری در بین مردم، امکان انتشار آلودگی در تمامی مراحل مختلف بهره برداری و مصرف گیاهان خوراکی دور از انتظار نخواهد بود.

او اظهار داشت: در ادامه تمهیدات مبارزه با انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال و شیوع بیماری کرونا ویروس، هرگونه برداشت و جمع آوری گیاهان خوراکی، دارویی و فرآورده‌های مرتعی و جنگلی در سطح منابع طبیعی شهرستان مریوان ممنوع می‌باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کرونا ویروس گیاهان خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش دشت شقایق در اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان با بیان اینکه دشت‌های شقایق در اردستان در مراتع روستا‌های دهگردیان، پنارت و رودخانه می‌رویند گفت: شقایق در بیش از ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان رشد کرده است.
مجید خداپرستان همچنین گفت: از ۱۰۰ گیاه دارویی، خوراکی و صنعتی در این شهرستان تا‌کنون بیش از ۳۰ نوع از این گیاهان شناسایی شده اند.

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!