Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:08:06 GMT

دانش آموزان در دوران قرنطینه از ورزش غافل نشوند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۰۴۴

دانش آموزان در دوران قرنطینه از ورزش غافل نشوند

الهه حسن پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوه ویروس کرونا و حضور مردم منزل اظهارداشت: ماندن طولانی مدت در خانه موجب کم تحرکی افراد می شود، به این صورت که افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته و دراز کشیده برای انجام امور سپری می کنند.

وی ادامه داد: کاهش فعالیت جسمانی روزانه و به تبع آن کاهش مصرف انرژی، می تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: تداوم فعالیت جسمانی در طی دوران قرنطینه در خانه امری ضروری است تا سیستم ایمنی به درستی فعالیت کند و سلامتی انسان حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت حرکتی و ورزشی باعث ایجاد نشاط، کاهش استرس و تقویت سیسـتم ایمنی بدن می شود، عنوان کرد: ورزش بهترین ابزار برای گذراندن اوقات فراغت و مقابله باسـبک زندگی کم تحرک است.

حسن پور افزود: خانواده ها در منزل با بازی های حرکتی شاد و مفرح اوقات خود را سپری کنند و دانش آموزان از بودن در کنار خانواده لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه شکستن زنجیره انتقال انسانی با ماندن در خانه اصلی ترین عاملی است که وزارت بهداشت و پزشکان بر آن تاکید دارد، تاکید کرد: طبیعتا وقتی انسان در خانه می نشیند فعالیت‌های روزانه اش دچار تغییر می‌شود و ممکن است روی خلق و  خود و روحیه انسان اثر منفی بگذارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران  گفت: از همین رو برای اینکه این دوره پر فشار را از نظر روحی و روانی پشت سر بگذاریم و سلامتمان را حفظ کنیم باید سمت ورزشهایی که متناسب با محیط و فضاهایی است که در اختیار داریم، حرکت کنیم.

وی افزود: دانش آموزان از ورزش‌های هوازی با شدت پایین مانند راه رفتن تند یا دویدن نرم به شکلی که باعث آزار سایر افراد خانواده نشود استفاده کنند، حرکات کششی انجام دهند و سعی داشته باشند تا ضربان قلبشان با تکرار این حرکات افزایش پیدا کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کرد: توصیه می کنم پدر خانواده یا فرد ورزشکاری که در خانواده حضور دارد، با ورزش های مفرح نشاط را برای سایر اعضای خانواده در قالب یک سناریو دنبال کنند و همراه اعضا خانواده به شکل گروهی نرمش‌های خیلی سبک و فعالیت‌های ورزشی انجام دهند چون ورزش کردن با همراهی اعضای خانواده علاوه بر ایجاد تحرک، نشاط و شادابی بسیار، از نظر روانی و عاطفی و تحکیم ارتباط بین والدین و فرزندان نیز بسیار موثر است.

حسن پور تاکید کرد: ورزش علاوه بر اینکه سلامت و ایمنی بدن را تقویت می کند، شادابی و نشاط را در محیط خانواده به وجود می آورد و تنشهای بین فردی که طبیعتا به دلیل در خانه ماندن ممکن است پیش بیاید را کاهش می دهد.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده وزارت بهداشت تا دهم ۱۰ فروردین ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده، ۲هزار و ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش شهرستان انرژی دماوند روحی و روانی سیستم ایمنی بدن بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش شهرستان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان