Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:11:44 GMT

چرایی عقب نشینی آمریکا از برخی پایگاه‌ها در عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۹۲۹

چرایی عقب نشینی آمریکا از برخی پایگاه‌ها در عراق

یک تحلیلگر سیاسی علت عقب نشینی آمریکا از برخی پایگاه‌های خود در عراق و انتقال به مناطق دیگر این کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق،  «سعد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراقی امروز دوشنبه ابراز عقیده کرد که نظامیان آمریکایی از برخی پایگاههای خود در عراق به این خاطر عقب نشینی کردند تا از واکنش عراقی ها به نقشه های جدیدشان جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود آمریکا از یک طرف دست به اقدامات تنش آمیز می زند و از سوی دیگر از مقرهای نظامی خود در عراق عقب نشینی می کند.

بیشتر بخوانید: هشدار درباره تصمیم آمریکا به اقدام علیه حشد الشعبی آمریکا در عراق اقدام نظامی کند شکست بزرگی می‌خورد

الکعبی که با پایگاه خبری المعلومه گفتگو می کرد، افزود آمریکا به سبب شیوع ویروس کرونا نظامیان خود را از عراق خارج نکرده است، به ویژه با توجه به اینکه ویروس کرونا به یک وبای همه‌گیر جهانی تبدیل شده و فقط در عراق شیوع پیدا نکرده بلکه آمریکا از نظر آمار بالای مبتلایان رکورد زده است.

وی افزود آمریکا نظامیانش را به سمت اماکن و فواصل دورتری از تیررس موشکهای مقاومت منتقل کرده تا از واکنش عراقی ها به طرحهای جدیدش دور باشد به ویژه اینکه وزیر دفاع آمریکا و وزیر خارجه این کشور لحن خود را علیه عراق تشدید کرده اند و نیز باید به مقاصد پنهان آمریکا علیه گروههای مقاومت اشاره کرد.

این تحلیلگر اظهار داشت عراق باید توافقنامه یا معاهده بین المللی در سازمان ملل با طرف آمریکایی امضا کند به گونه ای که آمریکا را ملزم کند که دست به هیچ عملیات جنایتکارانه ای در داخل عراق نزند و تمام نظامیانش را بر اساس مصوبه پارلمان عراق خارج کند. مصوبه اخیر پارلمان عراق، دولت این کشور را ملزم به اخراج نظامیان بیگانه به ویژه آمریکایی کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید پارلمان عراق سازمان ملل آمریکا عراق عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد