Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:09:34 GMT

سقوط ۱۰ میلیون بشکه از تولید نفت جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۶۱۴۷

سقوط ۱۰ میلیون بشکه از تولید نفت جهان

شرکت تحقیقاتی و مشاوره "آی اچ اس مارکیت" پیش‌بینی کرد تولید نفت جهان به دلیل پر شدن ظرفیت مخازن نفت و افت تقاضای ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سه ماهه دوم امسال حداکثر ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران شرکت مشاوره "آی اچ اس مارکیت" در یادداشتی پیش‌بینی کردند تولید نفت در همه مناطق جهان کاهش پیدا خواهد کرد و اعضای اوپک، روسیه و آمریکا در میان تولیدکنندگانی خواهند بود که شدیدترین آسیب را متحمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود تقاضا برای نفت در سه ماهه دوم در فاصله آوریل تا ژوئن به میزان ۱۶.۴ میلیون بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند.

فروپاشی تقاضا برای نفت، پالایشگاه‌ها در سراسر نقاط جهان از آفریقای جنوبی گرفته تا کانادا را به تعطیلی واداشته و به تشدید اشباع عرضه در بازار منجر شده است. همچنین این وقایع همزمان با تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای افزایش تولید و تصاحب سهم بیشتر از بازار نفت صورت می‌گیرد که به اشباع عرضه افزوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت "آی اچ اس مارکیت" پیش‌بینی می‌کند روند کاهش حجم تولید تا اواسط سال ۲۰۲۰ متوقف شود و بهای معاملات هر بشکه نفت برنت در آوریل به حدود ۱۰ دلار سقوط کند و برخی از تولیدکنندگان قیمت‌های منفی را تجربه کنند و مجبور شوند به خریداران برای دریافت نفتشان پول دهند.

با فرض اینکه تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی آینده بهبود پیدا خواهد کرد، عربستان سعودی و روسیه در مقایسه با تولیدکنندگان نفت آمریکا در موقعیت بهتری برای حفظ یا افزایش تولیدشان قرار دارند. تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ تولید نفت آمریکا به ۸.۸ میلیون بشکه در روز سقوط خواهد کرد که معادل حدود دو سوم تولید این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ است و همزمان تولید نفت عربستان سعودی بالاتر می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توليد نفت کرونا در جهان تقاضا برای نفت تولید نفت عربستان سعودی میلیون بشکه تولید نفت سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت نوجوان ۱۶ ساله کاشانی براثر سقوط درکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در عملیات جستجوی بیش از ۵ ساعته تیم‌های امدادی، جسد بی جان نوجوان پیدا شد.
روح الله فدائی افزود: گروه های امدادی آتش نشانی و جمعیت هلال احمر در حال گشت زنی در ارتفاعات پایین جسد فرد را پیدا می‌کنند، که شواهد نشان از این داشته که به علت سقوط از ارتفاع کوه فوت کرده است.
وی از شهروندان خواست هرگز بدون تجهیزات مناسب یا مربی و راهنما اقدام به صعود از ارتفاعات نداشته باشند و حتما به نحوی برنامه ریزی کنند که ساعتی قبل از غروب خورشید به پای کوه رسیده باشند.

دیگر خبرها

  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • فوت نوجوان ۱۶ ساله کاشانی براثر سقوط درکوه