Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@21:25:54 GMT

کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور طی هفته جاری

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۹۰۸۰

کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور طی هفته جاری

تین نیوز

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوای سواحل شمالی، شمال غرب و استان‌های جنوبی دامنه البرز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان در این باره اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ فروردین ماه) در شمال شرق و شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات جنوب شرق رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ طی روز شنبه (۱۶فروردین) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. این وضعیت همچنین روز یکشنبه (۱۷ فروردین) در سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از مرکز و شرق کشور رخ می دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای جمعه، شنبه و به ویژه یکشنبه با توجه به شدت بارش در شمال‌شرق ریزش تگرگ در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیاییان درباره وضعیت جوی طی روز دوشنبه نیز تصریح کرد: روز دوشنبه نیز در شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطقی از غرب و جنوب غرب رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می شود.

وی افزود: طی روز سه شنبه گستره بارش، کل نوار شمالی کشور را فرا خواهد گرفت و موجب بارش شدید باران در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی و مرکزی دریا و از اواخر وقت همراه با وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در شمال شرق خواهد شد. همچنین در این روز در دامنه های زاگرس مرکزی و مناطقی از مرکز و جنوب غرب نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: شایان ذکر است سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل شمالی و شمال غرب بین ٨ تا ١٢ درجه و در استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز بین ۶ تا ٨ درجه کاهش می‌یابد.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران طی دو روز آینده نیز گفت: فردا (۱۶ فروردین ماه) آسمان تهران در روز به تدریج ابری همراه با افزایش باد و گاهی رعد و برق و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان شبانگاهی تهران ابری همراه با بارش خفیف باران و گاهی به همراه رعد و برق و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۱ و ۹ درجه سانتیگراد است.

ضیاییان افزود: در روز (۱۷ فروردین ماه) نیز آسمان پایتخت قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد و در بعد از ظهر به همراه افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دمای هوای این روز هم به ترتیب ۲۰ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کاهش دما وضعیت هواشناسی پیش بینی می شود رعد و برق دریای خزر شمال شرق شمال غرب وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز

ایسنا/البرز مدیرکل هواشناسی البرز گفت: از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا چهارشنبه یک سامانه بارشی در استان فعالیت خواهد داشت.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز یکشنبه  ۱۶ اردیبهشت آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات شاهد وزش باید هستیم.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد از فردا شاهد ورود جبهه جدید بارشی به استان هستیم که رگبار و بارش پراکنده باران در اکثر مناطق استان را به دنبال دارد.

وی ابراز کرد: ورود این جبهه به استان کاهش محسوس دما را به دنبال دارد به طوری که در اغلب مناطق استان شاهد کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما خواهیم بود.

وی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این جبهه بارشی تا چهارشنبه مهمان البرز است و بعد از آن انتظار می‌رود مجددا آسمانی صاف داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: طی سه روز آینده میانگین بیشینه دما به ۲۰ و کمینه آن نیز به هفت درجه بالای صفر برسد و البته شدت کاهش دما در ارتفاعات استان بیشتر است.

بهاروند احمدی افزود: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد هم بین پنج تا ۱۰ متر در ثانیه متغیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی