Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان چند گروه جهادی در قم با تأکید بر این که استمرار همدلی مردم و مسئولان، رمز غلبه بر ویروس نحس کروناست، خواستار انعکاس وسیع رسانه ای فعالیت های مردمی و جهادی صورت گرفته در راستای مقابله با شیوع کرونا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، از همان روزهای آغاز شیوع ویروس نحس کرونا در قم، جهادگرانی از اقشار مختلف مردم به خصوص گروه های جهادی با روحیه بسیجی و مخلصانه وارد کارزار سخت مقابله با کرونا شدند و به لطف الهی تاکنون منشأ خیرات و دستاوردهای بسیاری در زمینه های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوخت ماسک و البسه بیمارستانی برای مقابله با کرونا
«مرضیه داود آبادی» از جمله همین جهادگرانی است که در گروه جهادی حضرت خدیجه (س) منطقه نیروگاه به عنوان مسئول این گروه در کنار دیگر بانوان جهادی در یکی از کارگاه های خیاطی، اقدام به دوخت ماسک و لباس مخصوص"گان" برای ارسال به بیمارستان ها و نقاهتگاه های درگیر با ویروس کرونا می کند.


وی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: با وجود همه تلخی ها و دشواری هایی که شیوع این ویروس از اوایل اسفندماه در کشور ما و از جمله شهر قم به همراه داشته، اما در همین مدت شاهد صحنه های خوب و اُمیدوارکننده ای از مشارکت بسیاری از شهروندان از جمله گروه های جهادی در راستای خدمت به بیماران و نیز یاری رساندن به کادر پزشکی و درمانی بودیم هستیم که این بزرگواران حقیقتاً در خط مقدم نبرد با این ویروس منحوس قرار دارند.

 

این بانوی جهادگر قمی همچنین می افزاید: از اواسط اسفندماه با توجه به نیاز شدید بیمارستان ها و کادر درمانی آن ها به ماسک و لباس های مخصوص مقابله با کرونا، گروه ما در حد توان خود برای دوخت این اقلام وارد عمل شد و تا هفته اول فروردین ماه بیش از 25 هزار ماسک و نیز بیش از 500 دست لباس گان دوخته ایم و باز هم آمادگی داریم که بر حس نیاز مسئولان استان و بیمارستان ها این حرکت جهادی را ادامه دهیم.


به کوری چشم دشمنان، بر کرونا غلبه می کنیم
«مسعود شهبازی» مسئول گروه جهادی صراط مستقیم نیز با اشاره به این که به یاری خدای متعال و در سایه همدلی بیش از پیش مردم و مسئولان بر ویروس نحس کرونا به زودی غلبه پیدا می کنیم، ابراز می دارد: هر چند که دشمن و رسانه هایش در این مدت علیه کشور و ملت ما دست به تولید و انتشار انواع شایعات و اخبار و مطالب دروغ زده و می زنند، اما انصاف قضیه حکم می کند که بگوییم بسیاری از مردم ، کادر پزشکی و درمانی و نیز گروه های مختلف مردم از جمله جهادگران و نیز بسیاری از مسئولان در این آزمون به طور نسبی سربلند و موفق بودند و ان شاالله با همین روحیه جهادی و وحدت ملی می توانیم در هفته های آینده وضعیت کشور را از حیث مقابله با کرونا بهتر از این هم بکنیم.


وی می افزاید: به خصوص گروه های جهادی که در سال های اخیر هم در بحث امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و هم خدمت رسانی به سیلزدگان استان های لرستان، خوزستان و خطه شمال کشور ، کارنامه افتخار آمیزی از خود به یادگار گذاشتند، در بحث مقابله با کرونا نیز چه در رابطه با حضور در بیمارستان ها و تسهیل امور برای عوامل و کادر بیمارستان ها و روحیه دادن به بیماران و چه در خصوص تولید ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و نیز حضور در طرح ضدعفونی کردن خودروها و معابر، فعالیت های درخشانی داشته اند که تازه فقط بخش کوچکی از این اقدامات در صدا و سیما و شبکه های اجتماعی، انعکاس پیدا کرده است.

 

شهبازی همچنین با اشاره به تولید و توزیع بیش از ۲ هزار ماسک به همت گروه جهادی صراط مستقیم می گوید: طی سه هفته اخیر اعضای گروه جهادی ما حضور فعالی در موکب سلامت منطقه پردیسان داشته و به ضدعفونی کردن خودروها و نیز مجتمع های مسکونی پرداخته اند، ضمن آن که همچنین با توجه به تردد مردم به سوپرمارکت ها، روزانه دو مرتبه نسبت به ضدعفونی کردن مغازه های منطقه پردیسان اقدام کرده اند.


تلاشی ارزنده برای کاستن از درد و رنج کرونا
«زهرا سادات حسینی» ، مسئول گروه جهادی شهیده رقیه رضایی با بیان این که به لطف الهی فعالیت بانوان جهادگر در بیمارستان های درگیر با کرونا در کاهش آلام و مشکلات بیماران و کادر درمانی این مراکز بسیار مفید و مؤثر بوده است، اظهار می دارد: بیش از ده نفر از اعضای این گروه جهادی از تاریخ شانزدهم اسفندماه لغایت پنجم فروردین به شکل متناوب در بیمارستان های شهید بهشتی و نیز بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) حضور داشته اند و فعالیت خدمت رسانی به بیماران و کمک به کادر درمانی را انجام داده اند.



وی همچنین با تقدیر از کمک های قابل توجه خیرین استان قم به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت از خانواده های نیازمند درگیر با کرونا می افزاید: علاوه بر این برخی از خواهران جهادی نیز در زمینه بسته بندی ارزاق معیشتی خانواده های نیازمند به امر خدمت رسانی مشغول بوده اند، ضمن آن که عده ای از آن ها نیز در بحث دوخت لباس و تجهیزات بیمارستانی فعالیت قابل توجهی داشته اند.


فعالیت های جهادی و مردمی انعکاس رسانه ای پیدا کند
این بانوی جهادگر همچنین با اشاره به این که به یاری پروردگار و عنایات اهل بیت(ع) و البته همدلی و همراهی همه مردم و مسئولان خواهیم توانست به زودی این ویروس نحس را شکست داده و کاری کنیم که انشاالله هر چه سریعتر کشور به شرایط عادی خود بازگردد، می گوید: الحق و الانصاف طی سی چهل روز اخیر به همت بسیاری از اقشار مردمی از جمله بسیجیان و گروه های جهادی محله محور، فعالیت های بسیار گسترده ای در خصوص مقابله با شیوع کرونا صورت گرفته که به نظر بنده این ها باید در فضای مجازی معرفی و تبیین شود چرا که رسانه ای کردن این گونه فعالیت های مردمی، اُمید جامعه را در راستای شکست دادن این ویروس منحوس به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا گروه جهادی مقابله با کرونا بیمارستان ها مردم و مسئولان گروه های جهادی بیمارستان ها گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امیر احمدی در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سال‌های پیش در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد