Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@23:42:19 GMT

در تونس ربات‌ ها دستور قرنطینه می‌ دهند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۰۸۳

در تونس ربات‌ ها دستور قرنطینه می‌ دهند

اخیرا ربات‌هایی در کشور تونس به کار گرفته شده اند که وظیفه آنها تذکر به افرادی است که در سطح شهر عبور و مرور می‌کنند و قوانین قرنطینه و ماندن در خانه را نقض می‌کنند.

مقامات تونس همانطور که در تلاش هستند تا اقدامات لازم برای قرنطینه سراسری انجام دهند از رباتهایی موسوم به پی-گارد (P-Guard) نیز کمک گرفتند تا آنها نیز در خیابانها و در مکان های عمومی مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی-گارد، مجموعه ای از ربات های امنیتی است که توسط شرکت تونسی انوا رباتیکس (ENOVA Robotics) ساخته شده است.

این ربات‌ها مجهز به حسگر حرارتی تشخیص ناهنجاری، دوربین فیلمبرداری و ضبط صدا در زمان واقعی و سیستم لیزر تله متری هستند و ابزار بسیار مناسبی برای انتقال پیام دولت برای در خانه ماندن به مردم هستند.

بن فرحت (Ben Farhat) مدیر بازرگانی انوا رباتیکس عرب ویکلی گفت: در طول این بحران، ربات‌های مذکور بهترین راه حل برای محافظت از پلیس‌ها در برابر ابتلا به بیماری کویید-۱۹ هستند. این ربات‌ها همچنین قادر به حمل بارهایی مانند مواد غذایی و دارو نیز هستند.

شرکت انوا رباتیکس که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد ، یک شرکت تونسی است که در زمینه توسعه ربات‌ها و فناوری هوش مصنوعی تخصص دارد. علاوه بر  ربات پی گارد، این شرکت مدل های مختلفی از  ربات ها را تولید کرده است که برنامه های امنیتی و خدمات میدانی متعدد ارائه می دهند. براساس وب سایت این شرکت ، یکی از جدیدترین طرح‌های انها  ربات وی سنس (Veasense ) نام دارد که قرار است در مراکز بهداشتی و درمانی مستقر شودو  به پزشکان کمک کند تا تشخیص اولیه را از راه دور انجام دهند.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با قدردانی از عملکرد تولید و فروش، سودآوری، استانداردسازی فعالیت‌ها، سازماندهی نیروی انسانی و انجام اقدام‌های نو و تحول‌آفرین پتروشیمی سبلان گفت: تولید پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه پارسال تا پایان فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بیان کرد: پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال نزدیک به ۷۰۰ هزار تن متانول کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با تلاش مجموعه کارکنان در سطوح مختلف وارد سود عملیاتی شده است، تأکید کرد: افزایش سوددهی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت باید در دستور کار شرکت‌های تولیدی باشد و به این منظور ملزم به ارائه گزارش به‌طور مستمر هستند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ خواستار کاهش هزینه تمام‌شده تولید و افزایش سودآوری از سوی مدیران ارشد شرکت‌ها شد و اظهار کرد: برای توسعه بازار فروش محصول، برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم که امیدوارم به سرانجام برسند.

دیگر خبرها

  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه