Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:15:12 GMT

پیگیری تسنیم نتیجه داد؛ چهار روستای چابهار آبرسانی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۵۳۹

پیگیری تسنیم نتیجه داد؛ چهار روستای چابهار آبرسانی شد

پس از پیگیری مستمر و انتشار گزارش‌های متعدد در خبرگزاری تسنیم، ۴ چهار روستای دهستان «پیرسهراب» شهرستان چابهار که پیش از این سقایی و با تانکر آبرسانی می‌شدند به شبکه سراسری آب متصل شدند. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، روستاهای «اورعی، اورعی کوه دیم، دوکو و جنگی هان بازار» شهرستان چابهار پس انتشار گزارش‌های متعدد در تسنیم بعد از پنج ماه پیگیری مستمر آبرسانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسنیم با این گزارش" ایران در گروه 10 کشور رکورددار تنش آبی جهان؛ سیستان و بلوچستان درصدر تنش آبی ایران + فیلم" موضوع آبرسانی به این روستاها شروع کرد و سپس با جریان‌سازی‌های مستمر آن را پیگیری کرد.

سیستان و بلوچستان ناپایدارترین استان ایران در دسترسی به آب؛ هزاران نفر معطل لوله و شبکه+فیلمپیگیری تسنیم جواب داد؛ 8000 روستایی بلوچستان تا هفته دولت آبرسانی می‌شوند+فیلمروایتی از اهالی کنار در سیستان و بلوچستان که از آب لوله‌کشی بی‌بهره‌اند+فیلم

مردم این روستاها که تا پیش از  این به صورت سقایی و توسط تانکرهای سیار آبرسانی می‌شدند، در روزهای اخیر به شبکه آبرسانی سد «زیردان» به عنوان یکی از دو سد بزرگ جنوب سیستان و بلوچستان متصل شدند  و حالا به صورت دائمی آبرسانی می‌شوند.

«زیردان و پشین» دو سد بزرگ جنوب استان سیستان و بلوچستان بلوچستان با اجرای کامل شبکه آبرسانی پایین دستشان قرار است  به بیش از 200 هزار نفر از مردم روستاهای جنوب منطقه بلوچستان را تحت پوشش قرار دهند و آبرسانی کنند؛ همه این روستاها از شبکه آب محروم‌اند و در صورت اتمام کامل شبکه این دو سد تحولی بزرگ در توسعه شاخص آبرسانی در محروم‌ترین استان ایران رخ می‌دهد؛ وزارت نیرو اعلام کرده سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص دسترسی به شبکه آب در کشور را دارد و 700 هزار نفر از جمعیت آن عمدتاً در روستاها با تانکر آبرسانی سیار و به صورت سقایی و جیره‌ای آبرسانی می‌شوند.

مردم این چهار روستا با ارسال پیامی از تسنیم و مجموعه آبفار روستایی تشکر کردند؛ متن این پیام بدین شرح است:

خبرنگاران خبرگزاری انقلابی تسنیم و مجموعه دست اندرکار آب و فاضلاب روستایی

سلام علیکم

 سپاس بیکران خداوند بزرگ را که با عنایات خاصه ایران اسلامی و مردم بزرگوار آن را در جایگاه والا و عزتمند قرار داد.

بی‌شک خدمت به بندگان خدا از ارزشمندترین کارها بوده و هرگز از نظر خالق پنهان نمی‌ماند؛ بدینوسیله تلاش و زحمات مجموعه آب و فاضلاب روستایی و پیگیری خبرگزاری تسنیم برای اجرای شبکه فاضلاب، خط انتقال و نصب انشعابات روستاهای اورعی، اورعی کوه دیم، دوکو و جنگی‌های بازار حتی در روزهای تعطیل جهت حل مشکلات شهروندان اهتمام نموده‌اید تقدیر و تشکر می‌کنیم.

از مجموعه خبرنگاران انقلابی خبرگزاری تسنیم نیز که موضوع آبرسانی به روستاهای ما را با جدیدت چه در گزارش‌ها و چه در دیدارهای حضوری با مدیران مربوطه پیگیری کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ ما خبرگزاری تسنیم را به عنوان خبرگزاری انقلابی برای خدمت به مردم می‌شناسیم.

انتهای پیام/395/ ت

R7843/P/S6,65/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان خبرگزاری تسنیم شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد