Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور‌محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای تمامی ملت ایران بخصوص همکاران سوادآموزی به مشکلات پیش آمده از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: آموزش های کلاسی و حضوری نیمه دوم سال 1398 دوره های سوادآموزی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و سازمان برای به حداقل رساندن این آسیب، روش‌های مختلفی از جمله آموزش از فضای مجازی و رسانه‌های ملی و استانی بکارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده از ابتکارات آموزش دهندگان در برقراری ارتباط با سوادآموزان خود و اتخاذ تصمیم در نحوه اداره ادامه آموزش کلاس های سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان با تشکر از تدابیر اندیشیده شده در کنترل ویروس کرونا در کشور، گفت: با درایت مسئولان دلسوز، این بحران را انشالله پشت سر خواهیم گذاشت، به همین منظور ضرورت دارد همه همکاران عزیز با رعایت تمامی هشدارهای وزارت بهداشت و درمان، برنامه ریزی جامع و دقیقی برای اجرایی شدن ادامه فعالیت های سال گذشته و تحقق اهداف سال جدید در حوزه سوادآموزی انجام دهند.

محمدزاده ضمن تشکر از فعالیت خوب و قابل قبول کلیه همکاران معاونت سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش استانهادر سال گذشته، بر مدرسه محور شدن سوادآموزی و آموزش مهارت های اساسی زندگی در کنار آموزش خواندن، نوشتن، حساب کردن و روخوانی قرآن مجید به همراه نظارت دقیق تاکید کردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه صحبت های خود به تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های سوادآموزی پرداخت و گفت: همه مدیران کل آموزش و پرورش استانها به همران معاونین سوادآموزی خود متناسب با این سیاست ها، برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با این سازمان و بودجه ریزی عملیاتی، اجرایی کننو.

سیاست هاو اولویت های سازمان درسال 1399 به شرح زیر است:

-تأمین و بسط عدالت در بهره مندی از فرصت ها و امکانات سوادآموزی با کیفیت ازطریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادام‌العمر برای خانواده‌های آسیب‌پذیر با تأکید بر مناطق مرزی، محروم وکمتر توسعه یافته با بهره گیری ازظرفیت سایر خانواده‌ها.

-تدوین و اجرای برنامه عمل سالانه ستادی و استانی در چارچوب سیاست های ابلاغی.

-توسعه سوادآموزی با بهره برداری از محتوای دیجیتالی و آموزش از طریق تبلت و نرم افزارهای آموزشی .

-اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت ازطرح های شتاب بخشی محلی و منطقه ای در سوادآموزی.

-پیگیری تصویب واستقرار مرحله دوم نظام آموزش بزرگسالان .

-پیگیری وتصویب لایحه الزامی شدن آموزش عمومی درگروه سنی زیر30 سال از طریق دولت و مجلس محترم شورای اسلامی.

-پژوهش و توسعه فناوری های نوین در آموزش، تدریس و رویه های اداری.

-پشتیبانی و به روز آوری سامانه سوادآموزی ، پایگاه اطلاعات ثبتیسطح سواد و اطلاعات آموزش دهندگان.

-ترغیب و تنویر افکار عمومی و حساس سازی جامعه و عوامل سهیم و موثر در همکاری

-توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی

-آموزش و ارتقاء سطح فرهنگ اسلامی و عمومی گروه های هدف.

-ارتقاء توانمندی نیروی انسانی شاغل درحوزه سوادآموزی

-کیفیت بخشی وتقویت نظارت بر فرآیند ثبت نام، آموزش ، سنجش وارزشیابی تحصیلی.

-مدیریت بهینه و افزایش بهره وری منابع و مصارف مالی و تقویت مشارکت موسسات و بخش های غیر دولتی و نهادهای بین المللی.

انتهای‌پیام/

31 / 320 شاپور محمدزاده اولویت سیاست نهضت سواد آموزی سال ۹۹

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اولویت سیاست نهضت سواد آموزی سال ۹۹ سازمان نهضت سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد

شهریار مرشدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقا بهره وری عوامل کشاورزی استان طرح جهاد میدانی محققان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و پژوهشکده میگوی کشور در راستای عملیاتی کردن شعار سال و باهدف اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقای بهره وری عوامل تولید، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حفاظت و احیا و بهره برداری از منابع پایه در سطح استان با حضور ۲۷ محقق معین اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر و دبیر اجرایی طرح افزود: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی -موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سپس اولویت‌های زیر بخشی و محصولی و موضوعی واحدهای اجرایی بررسی و تعیین اولویت و سپس طبق زمانبندی مشخص شده برای اجرای طرح برای اعزام محققان کارگاه‌های حل مساله در مزرعه با رویکرد تسهیلگری و به کارگیری روش‌های مشارکتی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در تقویم آموزشی ترویجی طرح حداقل ۳۷ کارگاه آموزشی ترویجی حل مساله در مزرعه تشکیل که بیشترین کارگاه‌ها (۱۵ کارگاه) در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود.

مرشدی بیان کرد: در اجرای این طرح همه ذی نفعان بخش کشاورزی (محققان، مروجان، کشاورزان، کارشناسان، …) مشارکت دارند.

کد خبر 6098305

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ