Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به ثبات مدیریتی اعتقاد و تاکید فراوان دارم و بر این باور هستم که آن چه در شهربابک در دوران مدیریت اینجانب روی داد به دلیل همین ثبات مدیریتی بود.

میثم پاریزی از آن دسته مدیرانِ جوان و عملگرایی است که حدودا شش ماهی از انتصابش به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که توانسته گام‌های اساسی و محکمی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی-عمرانی در استان کرمان بردارد، در گفت‌وگو با برنا در مورد تاثیر شرایط سخت اقتصادی بر ورزش استان، حوزه جوانان، اقدامات مجموعه تحت مدیریتش برای مقابله با ویروس کرونا و... صحبت کرده است. با ما در ادامه همراه باشید:

 

*شما در شهرستان شهربابک به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان آن شهرستان تحولی شگرف و ساختاری ایجاد کردید، برای شروع بگویید آیا در سطح استان هم می‌توانید این اثرگذاری مثبت را داشته باشید؟

بنده خودم را قابل نمی‌دانم که چنین می‌گویید اما اتفاقاتی که طی مدت خدمتگذاری بنده رخ داد، دلیلش ثبات مدیریت بود که من به این مسئله اعتقاد و تاکید فراوان دارم. فرصتی که در شهرستان شهربابک داشتم این اجازه را داد که کارها و اقداماتم را به صورت برنامه‌محور پیش ببرم و در بخش‌های مختلف توانستم برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم. توسعه زیرساحت‌های ورزش آن منطقه اولویت اساسی و اصلی بنده بود که خوشبختانه امروز شهرستان شهربابک جزء شهرستان‌هایی است که سرانه فضای ورزشی بسیار خوبی دارد و در تعداد زیادی از رشته‌های ورزشی مکان تخصصی برای تمرین و مسابقه وجود دارد. تعداد هیئت‌های ورزشی فعال در آن‌شهرستان متناسب با سلیقه و ذائقه مردم، تعداد قابل‌قبولی است. آمار استفاده مردم از اماکن ورزشی به نسبت جمعیت آن شهر، آمارِ مثبتی است. بخشی از این خدمات که در ورزش انجام شده، نتیجه تعاملی بوده که با مجموعه صنایع مس و شهرداری داشتیم که این تعامل به توسعه زیرساخت‌های ورزش شهرستان کمک کرد و شاهد بحث ارتقاء کمی و کیفی تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در شهرستان شهربابک بودیم.

*این شش ماه گذشته، بر شما چگونه گذشت؟

در این پنج ماه علی‌رغم شناختی که از مجموعه داشتم و ارتباطی که پیش‌تر با همکاران داشتم باز هم به این نکته رسیدم که ما دلسوزترین و زحمت‌کش‌ترین افراد را در بدنه اداره کل ورزش و جوانان و در ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان داریم، که این برای من پراهمیت است و می‌توانیم از این ظرفیت برای ارتقاء استان کرمان به خوبی استفاده کنیم. رشد و توسعه ورزش می‌تواند در سایه تعامل همکاران ما در اداره کل ورزش و جوانان استان رخ دهد و این ظرفیت می‌تواند بالفعل شود تا جایگاه استان کرمان در بخش ورزش همگانی و قهرمانی و همچین حوزه جوانان و سایر بخش‌ها را ارتقاء ببخشیم که با همکاری با هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌ها این مهم را شاهد خواهیم بود.

 

* در شرایطی که از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار نداریم، سکان هدایت ورزش و جوانان استان به شما رسید. با این موضوع چگونه پیش خواهید رفت؟

واقعا شرایط اقتصادی خوبی بر کشور حاکم نیست و قطعا ورزش و جوانان استان هم از این مسئله مستثنی نیست.

در بحث اعتبارات عمرانی مصوبات بسیار خوبی داریم ولی تخصیص‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بسیار پایین است که این مسئله اجازه نمی‌دهد سرعت پیشرفت ساخت پروژه‌های استان افزایش یابد و بر روند رشد زیرساخت‌های ورزشی سایه انداخته است. از تهدیدی که در این زمینه به وجود آمده، باید فرصت ایجاد کنیم و از ظرفیت‌هایی نظیر معین‌های اقتصادی، خیرین ورزشی یار و ... نهایت استفاده را ببریم چون موضوع توسعه زیرساخت‌ها برای من اهمیت زیادی دارد. امیدوارم در سال‌های آینده مسائل اقتصادی کشور شرایط مناسب‌تری به خودش بگیرد و ما هم بتوانیم در راستای توسعه کمی و کیفی ورزش استان، خصوصا گسترش زیرساخت‌های عمرانی و ورزشی اقدامات لازم و موثر را انجام دهیم. همچنین بتوانیم از هیئت‌های ورزشی در استان و شهرستان‌ها حمایت‌های بیشتری کنیم.

با همه این محدودیت‌های اقتصادی و شرایط سخت باید بگویم این فضا برای بنده تازگی ندارد، چون یازده سال مسئولیت داشته‌ام و فرازونشیب‌های زیادی را در بخش اقتصادی در این یازده سال تجربه کره‌ام و در این فرازونشیب‌ها به این نتیجه رسیدم که در همین اوضاع سخت اقتصادی، فرصت‌هایی هست که اگر بشود بهره‌برداری خوب از آن‌ها کرد، قطعا دریچه‌ جدیدی را خواهد گشود که در ادامه مسیر کمک خواهد کرد.

 

*** برای حوزه جوانان چه برنامه‌ای دارید؟

در حوزه جوانان، شرایط استان کرمان از سایر استان‌ها مطلوب‌تر است و زحمات زیادی کشیده شده که جا دارد از تلاش‌های آقای دکتر اسدی معاونت جوانان و امور فرهنگی اداره کل، تقدیر نمایم و باید از سمن‌هایی که از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه دریافت کردند و طی این مدت نشان دادند که توانایی بسیار بالایی دارند هم تشکر کنم. امیدوارم با توجه به ارتقاء آقای دکتر اسدی که باید خدمت ایشان این ارتقاء را تبریک هم بگویم، روند روبه رشد سمن‌ها را مثل سابق شاهد باشیم. حوزه جوانان، حوزه گسترده‌ای است و انتظاری که در این حوزه دارم این است که در تمام شهرستان‌ها سمن‌هایی برای فعالیت باشد و این سمن‌ها توانمندتر شوند و به عنوان بازوانی قدرتمند برای دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها کار کنند.

***از اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا بگوئید.

بر اساس اطلاعیه شماره ۵ ستاد مقابله با کرونا در ورزش، تمام اماکن و باشگاه های ورزشی، مسابقات و لیگ‌های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه‌ها در سراسر استان تعطیل شد. با توجه به اینکه اطلاع رسانی در این خصوص انجام شده و همه در خصوص تعطیلی باشگاه ها و اماکن ورزشی مطلع هستند در صورت مشاهده تخلف برخورد و پلمب می شود.

راه اندازی پویش مردمی مبارزه با کرونا با شعار «در خانه بمانیم، ایمن بمانیم» به همت کمیسیون آموزش مجمع جوانان استان کرمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در فضای مجازی هم از اقدامات انجام شده در حوزه جوانان بوده است. این پویش به آدرس  pooyesh_korona  با هدف آگاه‌سازی و مقابله با ویروس کرونا، معرفی مراکز توزیع رایگان و غیر رایگان اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا برای دسترسی آسان و تبلیغ اقدامات موثر دستگاه ها ازجمله خدمات غیرحضوری در زمینه جلوگیری از ترویج این ویروس راه اندازی شده است.

توزیع لوازم ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش به همت سمن های جوانان از دیگر اقدامات انجام شده، بوده است.

همچنین آمادگی داریم که تمامی اماکن و خوابگاه‌های ورزشی این استان در صورت لزوم به منظور قرنطینه بیماران، در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهیم.

*** صحبت پایانی...

تشکر می‌کنم از زحماتی که شما و همکاران‌تان در خبرگزاری برنا متحمل می‌شوید و همچنین باید از تمام اصحابِ صدیق رسانه که در راستای توسعه و تحول ورزش استان تلاش می‌کنند، قدردانی کنم. در پایان باید از تمام پزشکان، پرستاران و پرسنل درمانی بیمارستان‌ها تقدیر کنم و امیدوارم هرچه زودتر ویروس کرونا ریشه‌کن شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان ورزش و جوانان استان کرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ورزش و جوانان استان شهرستان شهربابک ویروس کرونا استان کرمان حوزه جوانان زیرساخت ها باشگاه ها انجام شده سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

به گزارش خبرنگار مهر, سردار سیاوش مسلمی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه مرحله نهایی اولین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان مازندران جام شهید مدافع امنیت روح الله عجمیان که به میزبانی شهرستان فریدونکنار برگزار شد، از همه کسانی که در پایین‌ترین سطح برگزاری این مسابقات (پایگاه‌های مقاومت محلات) تا بخش و شهرستان زحمت کشیدند تا این برنامه در عرصه‌های علمی، ورزشی و فرهنگی برگزار شود تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه کربلا افزود: طبیعتاً این اقدام صورت نمی‌گرفت مگر با همکاری و هم افزایی که بین بخش‌های اداره کل ورزش جوانان استان، اداره ورزش شهرستان‌ها، شوراها و شهرداری‌ها، دهیاران و بخشداری‌ها و همچنین فرماندهان نواحی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت ایجاد و زمینه لازم را فراهم کردند.

وی از شرکت حدود ۲۰ هزار نفر در این مسابقات خبر داد و گفت: به موجب برگزاری این مسابقات فضای خوبی برای جوانان ایجاد شد و حضور جوانان در این عرصه‌ها برای جسم، روح، فکر و برای آینده کشور که موجبات افتخار آفرینی را فراهم می‌کند، نقطه قوتی است.

سردار مسلمی با بیان اینکه خدمت به مردم فقط معیشتی نیست، اظهار کرد: همه ما در هر سطوحی که مسئولیت داریم باید یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها پرداختن به نسل جوان و خدمت به مردم باشد باتوجه به اینکه خدمت به مردم، فقط معیشتی نیست و عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ورزشی همه این سطح می‌تواند عرصه خدمتگزاری باشد.

فرمانده سپاه کربلا از ۱۴۴ سالن ورزشی که در اختیار بسیجیان قرار داده شده، خبر داد و افزود: امروز افتخارمان این است که در مجموعه بسیج در خدمت مردم باشیم و به عنوان بخشی از جامعه ورزشی در استان مازندران انجام وظیفه کنیم و تاکنون ۱۴۴ سالن ورزشی در خدمت جوانان بسیجی استان مازندران قرار داده شده است.

سردار مسلمی با اشاره به مسئولیت خویش در کسوت رئیس هیئت کشتی بسیج کشور بیان داشت: امروز در حوزه ورزش کشتی، مازندران به عنوان قطب کشتی ایران است بر همین مبنا برنامه ریزی هایی را با هیئت کشتی استان برقرار کرده‌ایم که لیگ کشتی استانی و چندین تیم را در لیگ برتر و دسته یک داشته باشیم و ان شاءالله بتوانیم بخشی از سهم خودمان را به عنوان آورده مجموعه سپاه در حوزه کشتی تقدیم علاقه مندان کشتی کنیم.

کد خبر 6088037

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند