Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس این گزارش، «آلیس ولز» معاون امور آسیای مرکزی و جنوبی وزارت خارجه آمریکا امروز در یک پیام توئیتری نوشت: "از آنجایی که امروزه وضعیت برای حامیان بین‌المللی دولت افغانستان تغییر کرده است، بنابراین ادامه کمک‌های خارجی به این کشور در گرو تشکیل یک دولت فراگیر در آن کشور است".

وی با اعلام اینکه "همه ما باید رهبران افغان را برای توافق بر سر تشکیل یک دولت فراگیر پاسخ‌گو کنیم" افزود: "این تصمیم برای مشروط کردن اعطای کمک های بین المللی به افغانستان در حالی اتخاذ می شود که دولت آمریکا پیشتر نیز یک میلیارد دلار از کمک های خود به کابل را به دلیل تنش به وجود آمده میان رهبران این کشور قطع کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم ولز پیشتر نیز از رهبران سیاسی افغان خواسته بود تا با کنار گذاشتن اختلافات، بیشتر بر حفظ وحدت میان خود تمرکز کرده و با پرهیز از تشکیل دولت های موازی، اولویت نخست را به ایجاد یک دولت فراگیر برای رفع بن بست های به وجود آمده در میان خود قرار دهند.

برچسب‌ها وحدت ملی افغانستان ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری افغانستان و چالش دو دولت همزمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی افغانستان ایالات متحده آمریکا وحدت ملی افغانستان ایالات متحده آمریکا دولت فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد یک هیات بلندپایه ترکمنستان عصر امروز (سه‌شنبه، ۴ثور) وارد کابل شده است.

این وزارت گفت این هیات با هدف ادامه گفتگوهایی که میان هیات طالبان و ترکمنستان در آن کشور به منظور توسعه تجارت و ترانزیت میان دوکشور صورت گرفته بود به کابل سفر کرده است.

به گفته این وزارت، قرار نشست سه‌جانبه جهت اتصال منطقه ای و توسعه تجارت و ترانزیت میان افغانستان، ترکمنستان و ‎قزاقستان، در روزهای آینده برگزار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • ببینید | جنبش ضداسرائیلی چگونه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا فراگیر و گسترده شد؟
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین