Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@00:06:27 GMT

تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده «آسمان‌های باز»

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۳۱۳

تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده «آسمان‌های باز»

۲ مقام آگاه فاش کردند که دولت آمریکا قصد دارد از معاهده آسمان‌های باز خارج شود. این معاهده تاکنون از تشدید تنش‌ها بین غرب و روسیه جلوگیری کرده است.

منابع آگاه افزودند: مارک اسپر وزیر دفاع و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت ملی درباره خروج از این پیمان به توافق نهایی دست یافته‌اند.

این گزارش افزود: دولت آمریکا در بیانیه‌ای که قرار است طی روز‌های آینده منتشر شود، خروج رسمی ایالات متحده از این معاهده را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، آمریکا تا چند ماه بعد از این تاریخ همچنان عضو این پیمان خواهد بود تا اگر در انتخابات نوامبر شخص دیگری به غیر از دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید، قادر به لغو این تصمیم باشد.

در شرایط کنونی، شیوع ویروس کرونا موجب لغو پرواز‌هایی شده است که در چارچوب این معاهده انجام می‌شده است. این پرواز‌ها تا ۲۶ آوریل به حالت تعلیق درآمده است. آمریکا مدعی است که مسکو بار‌ها این معاهده را نقض کرده است.

گاردین افزود: یکی از دلایل اصلی مارک اسپر برای موافقت با این تصمیم، ذخیره کردن منابع مالی لازم برای جایگزین کردن ۲ فروند هواپیمای بوئینگ است که قرار است در پرواز‌های شناسایی تحت این پیمان استفاده گردد.

کنگره آمریکا پیش از این بودجه ۴۱.۵ میلیون دلاری را برای جایگزین کردن هواپیما‌ها تصویب کرده، ولی پنتاگون مدعی شده است که هیچ بودجه‌ای در اختیار ندارد. اسپر گفته است که منتظر تصمیم نهایی ترامپ است.

۳ سناتور جمهوریخواه نیز با ارسال نامه‌ای برای دولت ترامپ خواستار خروج از این پیمان به خاطر مسائل امنیتی و مالی شده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا معاهده آسمان های باز مایک پمپئو خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا با خرید لیونل مسی در ابتدای فصل جاری توانست خود را به صدر اخبار و توجهات فوتبال جهان برساند.

به گزارش مهر، این باشگاه که مالکیتش را دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس برعهده دارد با جذب ستاره‌های دیگری چون لوییز سوارز و سرژیو بوسکتس به یکی از مدعیان لیگ آمریکا تبدیل شد.

اما به نظر می‌رسد ماجراجویی‌های صورتی پوشان اینتر میامی به اینجا ختم نمی‌شود و یک خبرنگار معتبر عربستانی به نام «عبدالعزیز العصیمی» مدعی شده است که این باشگاه مذاکراتی با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان انجام داده است و قصد دارد او را به خدمت بگیرد.

در صورتی که این اتفاق رقم بخورد این ۲ ستاره فوتبال جهان برای نخستین بار در یک تیم بازی خواهند کرد که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آنها داشته باشد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903172

دیگر خبرها

  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد