Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:00:27 GMT

خانه نشینی بسیاری از مردم در روز‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۶۰۸

خانه نشینی بسیاری از مردم در روز‌های کرونایی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود روشنی مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به رواج استفاده از حلقه هولاهوپ در میان بسیاری از خانواده‌ها، گفت : هولاهوپ‌ها دارای انواع مختلفی مانند ژله ای، برجسته، سبک و سنگین هستند که به نسبت سن و جثه افراد تعریف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : هولاهوپ‌های ژله‌ای و برجسته عموما برای افراد داری "چین پهلو" مناسب هستند که چربی‌های پهلوی آن‌ها را از بین می‌برد.

مدیرپایگاه قهرمانی استان کرمانشاه با تاکید براینکه افراد پیش از استفاده از این وسیله ورزشی حتما باید به مدت ۶ تا ۷ دقیقه بدنشان را گرم کنند، گفت: نقطه درگیر در بدن هنگام استفاده از هولاهوپ کمر است، بنابراین باید این قسمت از بدن را حتما پیش از شروع حلقه زدن گرم کنیم.

او گفت: عدم گرم کردن کمر پیش از حلقه زدن ممکن است باعث آسیب دیدگی دیسک‌های بین مهره‌ای مخصوصا مهره‌های چهارم و پنجم کمر شود.

روشنی گرم کردن زانو و مچ پا‌ها را نیز پیش از انجام حلقه زدن با هولاهوپ الزامی دانست و گفت: گرم کردن این دو قسمت باعث می‌شود تا ورزشکار به مرور دچار سندروم زانو و مچ پا نشود.

او بابیان اینکه استفاده از هولاهوپ بیشتر در بین بانوان طرفدار دارد، گفت: افرادی که برای اولین بار می‌خواهند از هولاهوپ استفاده کنند، بهتر است پارچه‌ای یا شکم بندی را دور کمر بپیچند، بعد شروع به حلقه ردن کنند.

مدیر مرکز استعدادیابی ورزشی استان کرمانشاه گفت: اجرای حرکات حلقه باعث وارد شدن ضربانی به شکم و پهلوی افراد می‌شود که اگر فرد برای اولین بار باشد که از این وسیله استفاده می‌کند، پوستش دچار سوختگی و آزردگی شده و پینه می‌بندد.

او با بیان اینکه مدت زمان حلقه زدن در افراد مبتدی و حرفه‌ای متفاوت است، گفت: افراد مبتدی بهتر است روزانه ۳۰ دقیقه این ورزش را انجام دهند، اما بصورت شش زمان پنج دقیقه‌ای در طول روز باشد.

 این مسئول افراد حرفه‌ای هم می‌توانند روزانه یک ساعت در دو مدت نیم ساعت این ورزش را با انجام برخی حرکات مانند راه رفتن حین حلقه زدن انجام دهند.

روشنی در خصوص میزان کالری مصرفی در نیم ساعت حلقه زدن با هولاهوپ هم گفت: بسته به شدت انجام حرکات ورزشکار، در حدود نیم ساعت بین ۲۷۰ تا ۴۰۰ و حتی هزار کالری سوزانده می‌شود.

او بهترین زمان حلقه زدن هولاهوپ را بین ساعت ۲.۵ ظهر تا شش عصر اعلام کرد و افزود: حداقل باید دو ساعت بین زمان غذاخوردن افراد با اجرای حرکات هولاهوپ فاصله وجود داشته باشد تا فرد بهترین نتیجه را از انجام این ورزش بگیرد.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه در ادامه با رد ادعا‌هایی مبنی بر عوارض جسمی حلقه زدن با هولاهوپ، گفت: برخلاف برخی تصورات این ورزش هیچ مشکلی برای کلیه و گوارش افراد بوجود نمی‌آورد و افراد از این بابت نباید نگران باشند.

او گفت: ورزش هولاهوپ درصورتی که همراه با اصول درست انجام شود، می‌تواند در آب کردن چربی‌های شکم افراد در این روز‌های خانه نشینی موثر باشد و مانع از چاقی شکمی افراد به واسطه عدم تحرک آن‌ها شود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی حلقه زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران