Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@02:40:57 GMT

کاهش ۵۳ درصدی مصرف بنزین در فارس نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۳۷۷

به گزارش ایلنا امیر بنی‌کریمی با بیان اینکه فارس چهارمین مصرف کننده سوخت در کشور است، افزود: با شروع بیماری کرونا از ابتدای اسفند ماه گذشته وکاهش تردد ها مصرف بنزین در استان سیر نزولی داشته و این میزان مصرف با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش ترددهای بین استانی و همچنین همکاری مردم در نوروز ۹۹ به حدود سه میلیون لیتر در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی‌کریمی همچنین گفت: مصرف نفت گاز در استان فارس در بخش حمل ونقل در بازده زمانی یکم تا ۱۵ فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال ۹۸  حدود دو درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های مالکین جایگاه‌ها، شرکت‌های حمل ونقل و رانندگان زحمتکش نفتکش در تامین وتوزیع بموقع سوخت در استان، گفت: اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان با در نظر گرفتن وسعت و جمعیت فارس، بسیار مطلوب بوده که قطعا این مهم با درایت و مدیریت هوشمندانه مسئولین و ستاد مدیریت بیماری کرونا استان محقق شده است.

بنی‌کریمی، گندزایی و ضد عفونی مداوم مجاری عرضه با همکاری مالکین جایگاه‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پرداخت الکترونیکی بهای سوخت، کنترل وتب سنجی رانندگان نفتکش و ضد عفونی نفتکش‌ها را از جمله اقدامات پیشگیرانه این شرکت در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: فعالیت ۲۸۷ باب جایگاه سوخت مایع با ۳۲۰۰ نازل فعال  و ۱۲۹ باب جایگاه سی ان جی با ۸۰۰ نازل بدون وقفه و بصورت شبانه روزی فعال و در حال سوخت رسانی به مردم است.

بنی‌کریمی همچنین از همکاری صمیمانه مردم در مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا و کاهش ترددهای دورن و برون شهری در ایام نوروز امسال تشکر و خاطرنشان کرد: ذخیره سازی و سوخت رسانی در سطح استان بدون مشکل درحال انجام است و مدرم می‌توانند انتقادات و پیشنهادت خود را از نحوه عملکرد مجاری عرضه سوخت  بصورت ۲۴ ساعته به مرکز پاسخگویی وارتباط  با مشتریان این شرکت به شماره  ۰۹۶۲۷ مطرح کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنزین پخش فرآورده های نفتی تعطیلات نوروز گاز نوروز بنی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

حمیدرضا کریمی‌فرد اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در سطح استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اکنون فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و افزود: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است. 

کریمی‌فرد، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است