Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتائب حزب الله عراق تأکید کرد موضع قاطعی را در مخالفت با دولت تحمیلی علیه ملت عراق به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، گروه کتائب حزب الله از گروه‌های سازمان الحشد الشعبی، روز دوشنبه  اعلام کرد که موضع آشکار و قاطعی را در قبال تلاش ها برای تحمیلی دولتی با گرایش‌های مشکوک به کار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر سیاسی کتائب حزب الله در بیانیه‌ای گفت: «فرآیند سیاسی در عراق با پیچیدگی‌های زیادی روبه روست که نتیجه نقض عمدی قانون اساسی از سوی رئیس جمهور و اقدام وی در چشم پوشی از حق اکثریت در نامزد کردن نخست وزیر عراق است. این چیزی است که جریان‌های سیاسی طی سال‌های گذشته با آن آشنا هستند و این موضوع موجب بحرانی شدن اوضاع سیاسی کشور شده است آن هم در شرایطی که مردم عزیز ما با خطر شیوع همه‌گیری کرونا روبه رو هستند که این امر نیاز به تسریع در تشکیل دولت قابل قبولی دارد که بتواند کشور را در این شرایط دشوار مدیریت کند.»

کتائب حزب الله ادامه داد: «مقاومت اسلامی کتائب حزب الله با وجود اینکه شریک فرآیند سیاسی عراق نیست، اما با سابقه ریشه دار جهادی خود و نقش کارآمدی که در مقابله با تهدیدها علیه عراق دارد نماینده طیف وسیعی از فرزندان ملت عراق است».

در این بیانیه آمده است: «ما به دنبال استعفای عادل عبدالمهدی مجموعه از مشخصات و استاندارهای لازم برای نامزد نخست وزیری ارائه دادیم؛ بنابراین ما اجازه نخواهیم داد شخصیتی نخست وزیر شود که با این ویژگی‌ها همخوانی ندارد و موضع آشکار و قاطع در قبال تلاش‌ها برای تحمیل دولتی به کار خواهیم گرفت که گرایش‌هایی مشکوک دارد و ملت از آن مطمئن نیستند و تهدیدی برای مسائل و آرمان های بزرگ ملت عراق محسوب می‌شود».

کتائب حزب الله گفت: «ما بر موضع اصولی و آشکار خود در حمایت از عراق و حاکمیت آن تاکید می‌کنیم و با دولت آتی در چارچوب‌های ثابت و اصولی تعامل خواهیم کرد».

کتائب حزب الله که به دلیل سابقه تاریخی و مواضع خود در مقابله با نظامیان اشغالگر آمریکایی همواره و به خصوص اخیرا در نوک پیکان تهدیدها و حملات آمریکا قرار دارد در پایان این بیانیه آورده است، گفت: «در موضوع سپردن اختیار سلاح کتائب به  دست دولت عراق این قضیه با میزان جدیت دولت برای اخراج نظامیان خارجی از عراق مرتبط است.»

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق حزب الله داعش دولت کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی