Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@09:33:04 GMT

رصد ۷۰ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۳۳۰۲

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۷۰ میلیون نفر در کشور در مرحله اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا رصد شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای دکتر سعید نمکی در ارتباط زنده که هم اکنون با شبکه خبر داشت افزود: بیش از ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب مرحله اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا رصد شد و تعداد قابل توجهی افراد علامت دار را که در مرحله نخست بیماری بودند تشخیص دادیم و ایزوله کرده و بار بیمارستان‌ها را کم کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این دستاورد بزرگی برای کشور بوده است و ما امروز می‌خواهیم وارد مرحله دیگری از بسیج ملی مبارزه با کرونا شویم و واجب دیدم تا توضیحاتی در این زمینه به مردم ارائه دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت:​ مطرح شده است که اختلاف نظر‌هایی در هیأت دولت وجود دارد باید بگویم در واقع در بین هیأت دولت هیچ گونه اختلاف نظر و ناهماهنگی وجود ندارد.

دکتر نمکی در نشست خبری افزود:​ گفته می‌شود که درباره اعلام محدودیت‌ها در بین اعضای هیأت دولت اختلاف نظر‌هایی وجود دارد باید بگویم هیچ گونه ناهماهنگی و نبود همکاری درون بخشی و برون بخشی نداریم بعضی وقت‌ها همکاران نظرات کارشناسی و تخصصی دارند که ممکن است هماهنگی بین نظرات کارشناسی با نظرات دیپلماتیک با نظرات اقتصادی با نظرات اجتماعی ممکن است که برای همخوانی زمان ببرد.

وی گفت:​ همکاران من از دریچه سلامت نگاه می‌کنند که البته نگاهی درست است برای اینکه ما اعتقادمان بر این است که زیاد شدن بیماری، آفت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما اگر بخواهیم برای صرفه جویی یا رونق اقتصادی اولویت سلامت را فراموش کنیم، تاوان سنگینی را باید بپردازیم.

آقای دکتر نمکی گفت: بحث کارشناسان در عرصه سلامت در همه دنیا اولویت قرار دادن مردم است ما در یک کشوری زندگی می‌کنیم که در محدودیت‌های اقتصادی هستیم ما برای پرداخت یارانه مردم نیازمند به یک سری از درآمد‌ها هستیم ما برای نگرفتن مالیات، برای معافیت بعضی از پرداخت‌ها باید به خزانه کشور هم نگاه کنیم.

وی افزود:​ باید بر حسب یکسری از ضرورت‌های کشور سلامت جامعه را بازنگری و برنامه ریزی کنیم به هر حال بیان می‌شود که یکسری اختلاف نظر در هیأت دولت وجود دارد که بنده به جرأت می‌گویم در هیچ زمانی از زمان‌ها این چنین همدلی، ​ یکدلی، این فعالیت، این خواهری و این برادری وجود نداشته و بر این مملکت حاکم نبوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در بستن اماکن متبرکه، ​ در لغو بعضی از مراسم‌های سیاسی، عبادی و مذهبی با یک تلفن هماهنگی لازم به وجود آمد که این یک اتفاق بسیار پسندیده و ستودنی بود.

آقای دکتر نمکی افزود: ما در رابطه با بستن مدارس، ​ دانشگاه‌ها هیچ جا مقاومت و ناهماهنگی نداشتیم و در اجرای برنامه‌های آینده نیز با چنین صمیمیت و همدلی روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: خواهش من این است که در کوس ناهمدلی ندمیم، امروز روز همدلی، ​ رفاقت، ​ صمیمیت، عشق و محبت است که امیدواریم با لطف خداوند این بیماری را در آینده نزدیک از بین ببریم امروز در سطح مدیریت این اژد‌های سهمگین هستیم و امیدوارم که در روز‌های آینده به سمت مهار و کنترل این بیماری برویم، اما این به این معنی نیست که مردم ما که تا امروز با محبت، مهربانی و هوشیاری ما را کمک کردند خیالشان راحت شود و کار را رها کنند، اکنون در برخی از استان‌ها به سمت مهار پیش می‌رویم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:​ امیدواریم که این اژد‌های خفته در گوشه‌ای از مملکت با رها شدن بیدار نشود و فاجعه خلق کند، باید فاصله‌ها و اصول بهداشتی را رعایت کنیم، ​ ایاب و ذهاب را محدود کنیم و همه مواردی را که تا به امروز خدمت عزیزان عرض کردیم دنبال کنیم تا ان شاءالله در آینده نزدیک بتوانیم شاهد دستاورد‌های مهم تری در عرصه کنترل مهار کرونا باشیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر بهداشت طرح بسیج ملی مقابله با کرونا بسیج ملی مبارزه با کرونا درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت اختلاف نظر هیأت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کاخ سفید، رئیس‌ جمهور آمریکا و نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه درباره رفح گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص آمده است: رییس جمهور بایدن امروز با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کرد. رییس جمهور بایدن نخست وزیر را در مورد تلاش ها برای تضمین توافق اسیران، از جمله از طریق گفتگوهای جاری امروز در دوحه قطر مطلع کرد.

بیانیه مذکور بدون اشاره به جزییات بیشتر اضافه کرد: رئیس جمهور موضع صریح خود در مورد رفح را تکرار کرد.

کد خبر 6098714

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس