Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@02:39:38 GMT

کالاهای اساسی چند روزه از بنادر ترخیص می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۵۳۰۷

کالاهای اساسی چند روزه از بنادر ترخیص می‌شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مهم‌ترین اقدامات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای بهبود کیفیت و توسعه بندر شهید رجایی در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: حدود ۹۰۰ متر از اسکله‌های فاز ۳ کانتینری را در این بندر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستاد افزود: با تکمیل این فاز ظرفیت‌های قابل توجهی به زیرساخت‌ها در این بنادر اضافه می‌شود و هم زمان امسال در بندر شهید رجایی اراضی پس‌کرانه را به مرحله اجرایی خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و همچنین جذب سرمایه‌گذاری برای تأسیسات زیربنایی و روبنایی و همچنین تکمیل پروژه‌های اسکله‌های نفتی در بندر شهید رجایی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

او یادآور شد: با تکمیل پروژه اسکله‌های نفتی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در این بنادر افزایش چشمگیری می‌یابد.

راستاد به آخرین وضعیت بندر چابهار هم اشاره کرد و گفت: عمده تمرکز ما توسعه پس‌کرانه‌های بندر چابهار و همچنین توسعه اسکله‌های این بندر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: اتصال کریدور لجستیکی به بندر چابهار و به پس‌کرانه‌ها که شامل ایجاد جاده‌ها و مسیر خطوط ترددهای بین‌المللی می‌شود از دیگر اقداماتی است که در این بندر و طی امسال انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه تجهیز بندر چابهار از مهمترین برنامه‌هایی است که امسال توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تجهیزات استراتژیک و همچنین توسعه همکاری با کشورهای منطقه جهت افزایش و تبادل کالاها از مهمترین برنامه‌هایی است که در این بندر و طی ماه‌های آینده انجام می‌شود.

راستاد با اشاره به اینکه واردات کالاهای اساسی در بسیاری از بنادر طی یکی دو ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا به شکل چشمگیری افزایش یافته است، گفت: ورود کالاها به بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور و همچنین بندر امیرآباد، نوشهر و انزلی در شمال کشور طی یکی دو ماه گذشته بسیار افزایش یافته و در این زمینه تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی از جمله قطار و ناوگان جاده‌ای همکاری‌های لازم را جهت حمل‌ونقل کالاها انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تمامی ناوگان حمل‌ونقلی در این ایام به ویژه از ابتدای سال به صورت شبانه‌روزی در حال تخلیه کالاهای اساسی کشتی‌های کامل هستند و عملیات تخلیه و بارگیری به صورت مداوم انجام می‌شود بنابر این در این ایام نه تنها فعالیت این حوزه کاهش نیافته بلکه به شکل چشمگیری و به صورت مداوم در حال انجام است.

او تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق دستورالعمل و مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

کد خبر 498732 برچسب‌ها سازمان بنادر و کشتیرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بنادر و کشتیرانی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی انجام می شود بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدعلی موسی‌ پور، مدیرکل بندر امیرآباد به همراه معاونان خود در سفر به گلستان، از کانال آشوراده، ایستگاه رادیویی دریایی  unmanned بندرترکمن و ساختمان اداری بنادر گلستان در گرگان بازدید کردند و سپس با سیدمحسن طیرانی، سرپرست و‌مسئولان بنادر گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در این نشست اظهار داشت : لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمر ثمر بود.

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد