Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ظهر چهارشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر بیان کرد: در ماه شعبان هستیم با پخش دعای شعبانیه و تفسیر آن و موارد دیگر فرهنگی می‌توان حال و هوای مردم را تغییر داد و از اینکه هست بهتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: باید با تغییر حال مردم بتوانیم برخی از افراد جامعه را که کرونا دوست هستند و برخی نکات را رعایت نمی‌کنند و اقدام به انتشار مطالب و اخبار دروغ و هدف آن‌ها انتقام‌گیری از جامعه است را بشکنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بابیان اینکه فضای مجازی تهدید نیست بلکه فرصتی است که باید آن را شناخت و از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد گفت: با هر عنوان و وسیله‌ای که در اختیارداریم باید کرونا دوستان را خلع سلاح کرد تا از جامعه انتقام نگیرند این اقدام باید باهمت اصحاب رسانه و بخشی نیز با ابزار‌های کنترلی و نظارتی انجام می‌شود.

خورشیدی  تأکید کرد: برخی از افراد هستند که تلاش می‌کنند جو روانی بدی به جامعه تزریق کنند باید جلو این افراد را گرفت.

او با آرزوی شفای عاجل برای آن فردی که در چند روز پیش مثبت بودن آزمایش کرونا ۴۷ نفر در استان را منتشر و چندین ساعت ذهن و روان مردم استان را به هم ریخت گفت: امروز بهترین فرصت برای رسانه‌ها و صداوسیما است که سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببرند و به مردم بگویند چه خبری جعلی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون همه دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی در بخش درمان و دیگر دستگاه‌ها در بخش ایجاد محدودیت‌های قانونی، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی اقدام کردند که نتیجه همه این اقدام‌ها تأمین سلامت جامعه که همان سلامت تن و روان بوده است.

خورشیدی ادامه داد: اطلاع‌رسانی خوب و مفید علاوه بر سلامت تن سلامت روان را نیز تأمین می‌کند به همین دلیل است که تأمین بهداشت روان همواره مورد تأکید و توجه باید قرار گیرد.

او بیان کرد: یقین دارم بعد از زدوده شدن ویروس کرونا اثرات بهداشت و سلامت روانی تا مدت‌های مدیدی بر همه کشور‌های دنیا سایه افکنده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: هیچ واکسنی برای بهداشت روانی وجود ندارد و واکسن کرونا در بخش بهداشت روانی فقط به دست کارکنان اطلاع‌رسانی است آن کسانی است که هم می‌توانند در سلامت روان جامعه اختلال ایجاد کنند و هم باعث سلامت روان جامعه باشند

خورشیدی گفت: خواهش دارم اصحاب رسانه در کنار همه خدمات خوب آن‌ها در بحث سلامت تن در کنار سایر افراد به سلامت روان افراد نیز بپردازند.

او با تأکید بر تنویر افکار عمومی افزود: در بحث شیوع ویروس کرونا تاکنون همه نهایت تلاش خود را انجام داده و هر اقدامی که برای مقابله با ویروس کرونا لازم بوده انجام‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوانکرد: در این شرایط زحمت‌های افراد را ببیند و اگر این اقدام‌ها به خوبی در جامعه دیده نشود افراد احساس می‌کنند نگهبانی برای سلامت آن‌ها در جامعه وجود ندارد.

خورشیدی ادامه داد: امروز همه فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر هم پای دیگر مسئولان سه ماه است (از زمان انتخابات تاکنون) شب و روز سرکار هستند این‌ها را بدانید و بعد نقد کنید.

اوگفت: اصحاب رسانه خدمات انجام‌شده را به جامعه اطلاع‌رسانی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  یادآور شد: برخی از افراد در حالی به کادر درمان کم‌لطفی می‌کنند که پرستاران و پزشکان ما با وجود آگاهی از بیماری از سلامت و خانواده خود می‌گذرند و به بیمارستان می‌روند.

خورشیدی بیان کرد: در بسیاری از کشور‌ها کادر درمان آن‌ها زیر فشار هستند و زمزمه‌های انتقاد در بین آن‌ها وجود دارد، اما کادر درمان ما متعهدانه باروحیه ایثار و فداکاری پای کار هستند و کوچک‌ترین زمزمه‌ای از خستگی در وجود و چهره آن‌ها دیده نشده است باید قدردان آن‌ها بود.

او تأکید کرد: با همکاری مردم و مسئولان امروز استان بوشهر جزو استان‌های خوب در بحث کنترل ویروس کرونا شناخته‌شده است و رسانه رسمی می‌تواند با اطلاع‌رسانی خوب بر این موج مخرب غلبه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در خصوص فاصله‌گذاری هوشمند گفت: فاصله‌گذاری هوشمند با فاصله‌گذاری اجتماعی تفاوتی ندارد و ادامه‌دهنده فاصله‌گذاری اجتماعی است تنها در این طرح کسب‌وکار‌های کم‌خطر بازگشایی می‌شوند.

خورشیدی ادامه داد: کسب‌وکار‌های کم‌خطر از ۲۳ فروردین‌ماه می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌ها ابلاغی از طرف دانشگاه علوم پزشکی و رعایت آن کار‌های خود را از سر بگیرند و در خصوص کسب‌وکار‌های پرخطر نیز تاکنون از بازگشایی آن‌ها تا اطلاع ثانوی خبری نیست.

او یادآور شد: بازگشایی کسب‌وکار‌ها اداره‌ها و بازگشت دوسوم از کارکنان به مشاغل خود از جمله استثنا‌های فاصله‌گذاری هوشمندانه است و بر این اساس ساعت اداری از ۲۳ فروردین‌ماه از ساعت هفت صبح تا ۱۴ تعیین‌شده است و در این طرح مدیران در خصوص افرادی که سلامتی آن‌ها می‌تواند در معرض خطر باشد شامل بیماران زمینه‌ای، جانبازان، زنان باردار و افراد مسن در اولویت قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تأکید کرد: براساس طرح فاصله‌گذاری هوشمندان تردد‌ها محدود و تعطیلی مکان‌های تفریحی و آموزشی همچنان بر قوت خود باقی است.

خورشیدی گفت: مردم همچنان تا پایان بیماری کرونا بر مؤلفه در خانه می‌مانیم باید پایبند باشند.

او یادآور شد: موضوع دیگر مطرح‌شده در شورای اطلاع‌رسانی بوشهر مصوبه هیئت دولت در خصوص اینکه دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد اعتبارات خود را برای فرهنگ‌سازی در زمینه تخصصی با صداوسیما قرار داد ببندند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مشاغل پرخطری که تاکنون خبری از بازگشایی آن‌ها نیست، آن مشاغلی هستند که به واسطه تماس افراد از نزدیک می‌توانند شیوع بیماری را گسترش بیستری دهند مانند باشگاه‌های ورزشی، استخرها، قهوه‌خانه‌ها و سایر مراکزی که به همین نسبت می‌تواند تماس از نزدیک را برقرار کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا فضای مجازی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ویروس کرونا معاون سیاسی فاصله گذاری اطلاع رسانی کسب وکار ها سلامت روان یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: گزارش اخیر بی‌بی‌سی جهانی در ارتباط با نیکا شاکرمی که با سندسازی همراه بود، عملاً اقدام رسانه رسمی انگلیس علیه امنیت روانی مردم ایران است. بی‌بی‌سی جهانی با این گزارش پر از گاف‌های متناقض، تشویش اذهان عمومی جامعه ایرانی را دنبال کرد.

از این رو ضروری است وزارت امور خارجه با شکایت علیه رسانه رسمی انگلیس یا احضار سفیر این کشور، نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد. این در حالی است که بخش فارسی بی بی سی نیز ناخواسته اعتراف کرده اسناد منتشر شده توسط بی بی سی که مبنای گزارش اخیر قرار گرفته، توسط این رسانه بازسازی(ساخته) شده است!
در اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز بی بی سی فارسی همراه با اینترنشنال، با تولید اخبار دروغ، وظیفه عملیات رسانه‌ای جریان آشوب را بر عهده گرفته بود.

کد خبر 849233 منبع: ایران برچسب‌ها اغتشاش تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • مد خوب، مد بد!
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم