Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:28:02 GMT

کرونا ۲۹ درصد مصرف آب شرب در قزوین را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۷۵۹

کرونا ۲۹ درصد مصرف آب شرب در قزوین را افزایش داد

داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۱۵ اسفند سال ۹۸ تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری میزان آب شرب مصرف شده در استان ۱۴ میلیون لیتر مکعب بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز شیوع این ویروس، از شهروندان خواسته شد تا قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کنند، تصریح کرد: اطلاع رسانی در این رابطه از راه‌های مختلف انجام شد اما متاسفانه میزان وصولی ما طی این مدت تنها ۱۲ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از هزینه‌های جاری این شرکت از محل قبوض آب بها تامین می‌شود، یادآور شد: متاسفانه این مساله مشکلاتی را برای این شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود ایجاد کرده که با ادامه بیماری، ما با مشکلات بیشتر روبرو خواهیم بود.

بیرنوندی اضافه کرد: خوشبختانه با تصویب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، قرار شد تا ماموران این شرکت ضمن دریافت گواهی تاییده سلامت از سوی مراکز بهداشت، با رعایت اصول بهداشتی در خصوص پیشگیری از این ویروس و با تجهیزات کامل بهداشتی، نسبت به قرائت کنتور مشترکان به درب منازل آنان مراجعه کنند.

به گفته وی، این شرکت طی روزهای گذشته ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در اختیار دستگاه‌های مختلف اجرایی استان قرار داده است.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر با توجه به سرانه استاندارد تعریف شده کشوری، مصرف آب به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر تعریف شده که هم اکنون این میزان مصرف در کشور حدود ۲۰۰ لیتر و در استان قزوین ۱۹۲ لیتر است.

استان قزوین دارای ۵۲۴ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۲۵۷ هزار مشترک فاضلاب است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین استاندارد حقوق شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است

یوسف صادقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، طرح توسعه ظرفیت بخش ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه قم به میزان ۱۶۰ مگاولت آمپر در نیروگاه سیکل ترکیبی قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: این طرح با هدف تامین برق مستمر و پایدار برای صنایع استان و مردم شریف قم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی و ۲ واحد بخاری هر یک با قدرت ۱۰۰ مگاوات و مجموع توان تولید ۷۱۴ مگاوات، با ۶ خط ۲۳۰ کیلو ولت، در کیلومتر ۱۵ جاده قم ـ اراک به شبکه سراسری برق متصل است. این نیروگاه در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده‌است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در بخش دیگری از سخنان خود همراهی خانواده و صنعتگران را شرط عبور از پیک مصرف بار در فصل گرم سال یاد کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سطح کلان، امید می‌رود در تابستان امسال شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب و به‌تبع آن مصرف خارج از قاعده برق را از برنامه‌های جاری این شرکت در تابستان سال جاری یاد کرد.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیت‌الله رییسی، رییس جمهور روز بیستم اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم سفر خواهد کرد.

در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات