Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:11:57 GMT

وضعیت خراسان رضوی همچنان قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۹۸۵

وضعیت خراسان رضوی همچنان قرمز است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیسان دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها که همزمان با روز جهانی بهداشت صورت گرفت، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا، بر لزوم تداوم اقدامات پیشگیرانه در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز همه علمای عظام، مسؤولان و مردم بر لزوم رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت تاکید دارند، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی هفته‌های گذشته شاهد محدودسازی در بخش‌های مختلفی بوده‌ایم و ارکان حاکمیت در این حوزه به لطف خدا هماهنگ عمل کرده‌اند.

وی با قدردانی از همکاری مردم شریف استان در زمینه شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا، عنوان کرد: در روز طبیعت مردم مشهد و شهرستان‌های استان همکاری خوبی داشتند و در خانه ماندند، این حرکت همبستگی خوبی بود که در استان شاهد بودیم و امید می‌رود همچنان تداوم داشته باشد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه وضعیت استان کماکان قرمز است و باید مراقبت‌های ویژه انجام دهیم، تصریح کرد: تا امروز اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روند نسبتاً قابل قبولی داشته است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق گزارشات دریافتی، خوشبختانه در دو هفته اخیر تمام تلاش مسؤولان و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این بوده که امکانات را در حد مقدورات برای مقابله با ویروس کرونا فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ جان مردم برای همه مسؤولان اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: به‌رغم آنکه ایران در شرایط تحریم اقتصادی قرار دارد، خوشبختانه با مدیریت شرایط فعلی، تمام فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی و مراکز رفاهی عرضه کالا فعال هستند و مردم می‌توانند به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنند.

رزم حسینی به آمار کاهش ورودی مسافر در نتیجه اعمال برخی محدودیت‌ها و آگاه‌سازی جامعه از خطر رفتن به سفر در ایام نوروز امسال اظهار کرد: در این ایام پروازهای استان ۹۵ درصد کاهش یافت و در یک هفته اخیر هم کاهش ۸۵ درصدی را شاهد بودیم، از طرفی در حوزه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای هم کاهش ۹۰ درصدی به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که همانند تجربه‌های گذشته در حوزه سلامت و بهداشت، این بار هم به همت مدافعان سلامت و کادر پزشکی و درمانی، کشورمان از این بحران عبور می‌کند.‌

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۲۵ هزار تخت استراحتگاهی (تکمیل درمان) برای بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان، دستور داد تا برخی کمبودها در این مراکز در اسرع وقت شناسایی و نسبت به تأمین آن‌ها اقدام شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید همبستگی و همدلی خود را حفظ کنیم تا از این بحران عبور کنیم، افزود: با توجه به گذشت حدود ۴۰ روز از مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونا، رفتار اجتماعی مردم در برخورد با این بیماری بسیار تغییر کرده است، همچنین صدا و سیما و رسانه‌ها بسیار خوب پای کار آمده‌اند و ضمن اطلاع‌رسانی، آموزش‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهند که قابل تقدیر است.

رزم‎حسینی تاکید کرد: به‌منظور حفظ جان مردم و کنترل ویروس کرونا، فعالیت خطوط اتوبوسرانی و مترو در مشهد متوقف شده است و تصور می‌کنم با شرایط موجود، تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه تا پایان فروردین ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن منتظر تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.

کد خبر 4896187

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی ویروس کرونا استانداری خراسان رضوی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان فاصله گذاری اجتماعی بیرجند نیمه شعبان ایلام بارش باران روز طبیعت استانداری قزوین ماسک طبی خراسان رضوی ویروس کرونا رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح یکشنبه نهم اردیبهشت با میانگین ۷۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و کردآباد با عدد ۵۶، خیابان احمدآباد، پارک زمزم و رهنان ۷۴، میدان انقلاب ۶۲، بزرگراه خرازی ۹۶، سپاهان‌شهر ۵۲، خیابان فیض ۵۱، بولوار کاوه ۷۳ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان‌های فرشادی و میرزا طاهر به ترتیب با عدد ۳۷ و ۲۳ پاک است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی و خیابان زینبیه با عدد ۱۵۳ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه ولدان با عدد ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۴، کاشان ۷۳ و مبارکه با میانگین ۵۵ AQI در وضعیت قابل قبول، سجزی با میانگین ۱۴۱، شاهین‌شهر ۱۰۶ و قهجاورستان با ۱۲۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف‌آباد با ۱۵۲ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6090493

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی