Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در جلسه ستاد کرونا استان که صبح امروز (۲۱ فروردین) در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، بر ضرورت تداوم مشارکت مردم را در اجرای دستورالعمل‌های پیشگیرانه برای کنترل بیماری کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: در طرح فاصله گذاری هوشمند، جداسازی افراد مبتلا از جامعه به صورت قرنطینه فردی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری کرمانشاه نیز موظف است با تجمع‌های صورت گرفته در برخی میادین، بوستانها و پارک‌ها برخورد کند و نظارت و کنترل بیشتری در این خصوص انجام دهد.

استاندار کرمانشاه از ایجاد و راه اندازی پویش همدلی برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ۵۰ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی برای کمک به مبتلایان کرونا که تحت پوشش هیچ گونه نهاد حمایتی نیستند، با محوریت جمعیت هلال احمر و کمک مردم و خیرین تهیه و توزیع خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ متقاضی بیمه بیکاری تاکنون در سامانه ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: نهادهای ذی ربط هر چه سریع‌تر نسبت به انجام امور مرتبط با این افراد با محوریت حوزه اقتصادی اقدام و تسهیل و تسریع لازم صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط مدیرکل بهزیستی و حسب ضرورت موضوع، افراد شاغل در مهدهای کودک نیز جز صنوف آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا محسوب می‌شوند و خدمات حمایتی برای این کارکنان نیز لحاظ می‌شود.

بازوند با اشاره به جزئیات پرداخت وام یک میلیون تومانی به خانوارهای که یارانه دریافت می‌کنند، بیان داشت: با دستور رئیس جمهور محترم شرایط پرداخت این وام با سه ماه تنفس و تقسیط به صورت کسر از یارانه در اولویت است و در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

وی بازگشایی کسب و کارهای کم ریسک و متوسط را از تاریخ ۲۳ فروردین یادآور شد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی لیست مشاغل پرریسک اعلام می‌شود و این کسب و کارها تا پایان فروردین تعطیل و مشاغل کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند البته نظارت بر این موضوع بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار کرمانشاه در خصوص ساعات کار ادارات نیز گفت: تمام ادارات از ساعت ۷ الی ۱۴ با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خواهند داشت و یک سوم به صورت گردشی با نظر مدیر دستگاه اجرایی شیفت بندی می‌شوند.

کد خبر 4896312

منبع: مهر

کلیدواژه: هوشنگ بازوند استاندارکرمانشاه شیوع کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان فاصله گذاری اجتماعی نیمه شعبان بیرجند ایلام بارش باران روز طبیعت ماسک طبی استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا