Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع بالای بیماری طی روز‌های اخیر در استان اظهار داشت: مردم از هرگونه تجمعات حتی خانوادگی و کوچک فامیلی خودداری کنند.

او افزود: هنوز خطر شیوع و همه گیری کرونا وجود دارد و اتفاقا در اوج شیوع این بیماری نو پدید هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی با اشاره به تصمیم بازگشایی برخی اصناف به شکل پلکانی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: ضرورت رعایت نکات بهداشتی و عمل به دستور العمل‌ها از سوی متصدیان مختلف و مردم مضاعف خواهد شد.

او ادامه داد: اگر لزوم به انجام اموری در خارج از منزل و حضور در اماکن دسته جمعی است، یکی از اعضای خانواده با رعایت فاصله فیزیکی ایمن و بهداشت تنفسی و دست‌ها و پس از حضور در منزل، استریلیزه نمودن دست‌ها و فاصله فیزیکی با دیگر اعضای خانواده انجام شود.

شیرانی، برگزاری محافل خانوادگی کوچک را زودهنگام دانست و ارتباط تلفنی را برای خبر از احوالات یکدیگر توصیه نمود.

او گفت: ضمن رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمت و بهداشت محل ارائه خدمت از سوی اصناف و مردم، بازرسی و نظارت بر صنوف از سوی تیم‌های بازرسی، نیز با شدت بیشتر و مستمر و منظم انجام خواهد شد.

شیرانی در ادامه از مردم خواست: هر گونه عدم رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام نمایند و به سیستم بهداشتی در امر پیشگیری از همه گیری بیماری و حفظ سلامت خود کمک نمایند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!