Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه از یک طرف و شیوع ویرویس کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی مانند ماسک قرار دارد، دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت با ارسال نامه‌ای، پیگیر واردات کمپوت آناناس به کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اینکه واردات برخی اقلام از جمله کمپوت آماده آناناس و دیگر میوه‌ها به کشور ممنوع شد، با پیگیری‌ها مکرر واردکنندگان سنتی و انحصاری آن از بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت بالاخره موفق به اخذ یک مصوبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت شدند و دفتر مقررات صادرات و واردات برخلاف مقررات (طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی فهرست کالاهای ممنوعه باید به تصویب ستاد اقتصادی دولت برسد که اعم از اضافه یا حذف از فهرست مذکور است) در نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار انتقال کمپوت آناناس از گروه 4 به 2 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این اقدام خلاف مقررات که هیچ تناسبی با شرایط اقتصادی کشور از جهت تحریم‌های ظالمانه و محدودیت منابع ارزی نداشت، با اعتراض رسانه‌ها و مواجه شد.

 حالا دوباره دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای پیگیر تکمیل سناریوی ناتمام خود شده و خواستار واردات کمپوت آماده آناناس به کشور شده است.

 این در حالی است که در شرایط کنونی علاوه بر شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و کاهش قیمت جهانی نفت، مشکلات جدی ناشی از شیوع بیماری کرونا از جمله محدودیت‌های تجاری ویژه و کمبود تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و ... به دغدغه اول مردم تبدیل شده و مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا و تأثیرات اقتصادی عمیق آن بر کسب‌وکارها، بر زندگی مردم سایه‌افکن شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات وزارت صنعت کمپوت آناناس دفتر مقررات صادرات و واردات دفتر مقررات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه