Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام‌حیدر زورقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت هزار و ۳۸۲ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۱۲ هزار و ۳۸۸ هکتار علیه پوره سمپاشی شده است.

وی افزود: شهرستان های سرباز با ۶ هزار و ۱۱۰ هکتار، قصرقند با پنج هزار و ۴۳۶ هکتار، نیکشهر با هزار و ۶۶۰ هکتار و چابهار با هزار و ۳۸۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۲ شهرستان جنوبی استان توسط ۴۴ تیم دیده‌بانی و ۳۰ تیم مقابله در حال انجام است.

زورقی بیان کرد: با وجود شیوع ویروس خطرناک کرونا و بارندگی‌های سیل آسا، دست اندرکاران بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی، عملیات رصد و مبارزه شبانه روزی با این آفت بین المللی را با ۲۱ دستگاه سمپاش ulv پشت وانتی و دستی و ۳۰۰دستگاه انواع سمپاش دیگر در استان همچنان ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به این استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.
به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بخش کشاورزی جنگل سیستان و بلوچستان شبانه روزی مهاجرت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت