Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:01:57 GMT

آمریکای لاتین و تداوم چالش مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۴۵۰۷

آمریکای لاتین و تداوم چالش مهار کرونا

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، برزیل همچنان با ۱۹ هزار و ۹۴۳ مبتلا و یک هزار و ۷۴ فوتی بالاترین آمار را در میان کشورهای آمریکای لاتین دارد.

با توجه به تداوم شیوع کرونا در برزیل، برخی کارشناسان و منتقدان از سیاست‌های دولت ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور در مقابله با این ویروس انتقاد کرده‌ و معتقدند اقدامات این دولت در کنترل کرونا موثر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین کشور این منطقه با بیشترین شمار مبتلایان اکوادور ( هفت هزار و ۱۶۱ مورد) با ۲۹۷ فوتی و سومین کشور شیلی با شش هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا و ۶۵ فوتی بوده است.

کشورهای بعدی آمریکای لاتین با بیشترین میزان ابتلاء به ترتیب پرو (۵۸۹۷ مبتلا- ۱۶۹ فوتی)، مکزیک( ۳۸۴۴ مبتلا– ۲۳۳ فوتی) ،پاناما (۲۹۷۴ مبتلا– ۷۴ فوتی)، کلمبیا ( ۲۴۷۳ مبتلا– ۸۰ فوتی) و آرژانتین( ۱۹۷۵ مبتلا- ۸۲ فوتی) مورد است.

تداوم فاصله‌گذاری اجتماعی در کوبا

در همین حال دولت کوبا روز گذشته( جمعه) ضمن اعلام اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با کرونا اعلام کرد که موثر بودن این تدابیر به مسئولیت‌پذیری شهروندان و تداوم انزوای اجتماعی نیازمند است.

کارشناسان در حالی اعلام کردند که کوبا هنوز به اوج شیوع کرونا نرسیده که میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری این کشور بر تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد. وی گفت، دولت هاوانا تدابیر جدیدی برای کاهش فعالیت مردم خارج از منازلشان و همچنین در دسترس قرار دادن کالاهای اساسی برای شهروندان اتخاذ کرده است.

مکزیک و خرید تجهیزات پرشکی از آمریکا و چین

 آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهوری مکزیک اعلام کرد که کشورش به دنبال  تجهیزات پرشکی بیشتر از آمریکا و چین برای مقابله با شیوع کرونا است.

ابرادور تصریح کرد که دو روز پیش با دونالد ترامپ تلفنی گفتگو کرده و از وی خواسته واشنگتن به مکزیک تجهیزات پرشکی بیشتری بفروشد.

رئیس‌جمهور مکزیک همچنین گفت که با همتای چینی خود نیز در مورد روند مقابله با کرونا مذاکره کرده و از پکن به خاطر فروش تجهیزات پزشکی به مکزیک نیز قدردانی کرد.

ضربه سخت کرونا به اقتصاد اکوادور

لنین مورنو رئیس‌جمهوری اکوادور روز گذشته از باز شدن یک حساب بانکی مختص کمک‌های بشردوستانه با حمایت شرکت‌ها و شهروندان در مسیر مقابله با کرونا خبر داد.

وی افزود: شیوع کرونا در یک مقطع حساس به ما ضربه سختی زد؛ زمانیکه ما پس از یک بحران اقتصادی شدید به دنبال احیای اقتصادمان بودیم. همه‌گیری این ویروس زمانی آغاز شد که ما بودجه مازاد برای مقابله با ان نداشتیم.

تمدید وضعیت قرنطینه شهرهای بزرگ آرژانتین

از سوی دیگر آلبرتو فرناندز رئیس‌جمهوری آرژانتین اعلام کرد که وضعیت قرنطینه در این کشور تا ۲۷ آوریل( ۸ اردیبهشت) تمدید می‌شود و این شرایط فقط در شهرهای بزرگ با جمعیت زیاد اجرایی خواهد شد.

فرناندز افزود: اوضاع شیوع کرونا در شهرهای بزرگ همانند روزهای گذشته بوده و تصمیم گرفتیم شرایط قرنطینه را تمدید کنیم.

وی تصریح کرد که فعالیت عادی بانک‌ها از روز دوشنبه از سر گرفته می‌شود البته تمامی عوامل آنها و مردم باید امور بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آرژانتین آمریکای لاتین مکزیک برزیل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آرژانتین آمریکای لاتین مکزیک برزیل ویروس کرونا آرژانتین آمریکای لاتین مکزیک برزیل آمریکای لاتین رئیس جمهوری شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمریکای شعله‌ور!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند