Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:12:18 GMT

اجرای پویش «مسجد، کانون سلامت» در مساجد همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۶۹۵

اجرای پویش «مسجد، کانون سلامت» در مساجد همدان

ناهیدی فرد گفت: با توجه به شیوع کرونا و پویش ملی «در خانه بمانیم» اعضای کانون‌های مساجد همدان در قالب پویش «مسجد، کانون سلامت» وارد صحنه شدند.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و پویش ملی «در خانه بمانیم» برای قطع زنجیره انتقال بیماری و حفظ سلامتی مردم، اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان  در قالب پویش «مسجد، کانون سلامت» به صورت خودجوش و جهادی وارد صحنه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: کمک‌رسانی به خانواده‌های محروم با تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی، ارائه آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، اطلاع‌رسانی در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تولید ماسک و دستکش و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از اقدامات کانونهای مساجد در راستای مقابله با کرونا ویروس است.

 

وی افزود: تولید دستکش ، ماسک و لباس بیمارستانی  در برخ کانونهای استان از جمله  کانون‌ فرهنگی ـ هنری امام صادق (ع) مریانج  برای یاری رساندن به کادر درمان و رفع نیاز جامعه به این اقلام بهداشتی یکی دیگر از اقدامات بی‌نظیر و در خور ستایش کانون‌های مساجد است که همچنان فعالیت آن ادامه دارد.

 

وی از اقدامات فرهنگی انجام شده می توان به برگزاری  مسابقه فرهنگی «بانوی صبور» و «با کتاب در خانه» ویژه مدیران، فعالان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای پویش مردمی «مسجد کانون سلامت» خبر داد و اظهار کرد: این فعالیت ها در بستر فضای مجازی سامانه بچه‌های مسجد طراحی و در حال برگزاری است.

 

ناهیدی‌فرد خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند تا ۱۰ اردیبهشت با مراجعه به سایت www.bachehayemasjed.ir وارد صفحه کاربری خود شده و در این مسابقات شرکت کرده و برندگان هر دو مسابقه جوایز نفیسی اهدا و بهترین خلاصه‌نویسی‌ها نیز منتشر خواهد شد.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا استان همدان کانونهای مساجد کانون سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه ضمن یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.

وی از بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین نوع بیماری‌های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌های دهان و دندان با سایر بیماری‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.

رضائیان‌زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: ۱۷ اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و ۱۹ اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری‌های ناحیه دهان و دندان، می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی ضمن دعوت از مردم برای  شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد