Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:43:54 GMT

هنر انقلاب اسلامی باید وارد بطن زندگی مردم شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۰۴۹۲

هنر انقلاب اسلامی باید وارد بطن زندگی مردم شود

مقدم گفت: هنر انقلاب اسلامی باید از شعار به سمت معنا و مفهوم دقیق حرکت کرده و با ورود به بطن جامعه در زندگی مردم عادی نیز جریان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، یونس مقدم ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: 20 فروردین‌ماه یادآور عروج هنرمند فرهیخته‌ای همچون شهید آوینی است که این هفته، فرصت مطلوبی است تا بتوان با استفاده از ظرفیت هنر انقلاب، جامعه را به سمت فرهنگ تعالی سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نباید میان هیچ یک از هنرمندانی که برای جامعه زحمت می‌کشند تفاوتی قائل شد، چراکه هر شخصی که وارد این عرصه می‌شود با تعهد به جامعه خدمت می‌کند.

مقدم ادامه داد: هنرمند در عین تعهدی که به قالب و مضمون هنری دارد با شور و عشق و ذوق خود می‌تواند برای تعالی خویش و دیگر انسان‌ها تلاش کند و آرمان‌ها و آرزوهای انسانی را نسل به نسل منتقل کند تا به فراموشی سپرده نشود.

این کارگردان تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به اعتقاد من هنر انقلاب اسلامی باید از شعار به سمت معنا و مفهوم دقیق حرکت کرده و با ورود به بطن جامعه در زندگی مردم عادی نیز جریان داشته باشد.

مقدم در ادامه افزود: هنرمند بسیجی به کسی گفته می‌شود که در برابر مشکلات در عرصه هنر با همدلی به فعالیت خود ادامه داده و با خلق آثار دردی از جامعه را درمان کنند.

وی گفت: هنرمندان می‌توانند با اثر خوب خود در جامعه نقش‌آفرینی کرده همچنین با آثارشان درد جامعه را در قالب هنری برای رفع مشکلات جامعه به تصویر بکشند.

وی در خصوص عملکرد حوزه هنری طی سال‌های اخیر افزود: حوزه هنری استان آذربایجان شرقی طی دو سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و در راستای حرکت‌های انقلاب نقش خوبی ایفا کرده است.

مقدم در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من حوزه هنری باید فعالیت‌های خود را به سمت مردمی شدن سوق دهد تا مردم عادی نیز از جریانات فرهنگی اطلاعات جامع و کاملی داشته باشند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: هنر انقلاب حوزه هنری هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی، گفت: سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است. - اخبار استانها -

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تشکیل سپاه به عنوان مهم‌ترین رکن مردمی انقلاب اسلامی نشانگر باور جمهوری اسلامی ایران به مشارکت مردم در تامین امنیت است.

وی افزود: سپاه در حوزه بازدارندگی اقدامات بسیار خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و امروز بازدارندگی قدرت جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق به خوبی به دنیا اثبات شد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: امروز در علم هوافضا در لبه علم دنیا هستیم و از بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان پیشتاز بوده و قدرت‌نمایی رزمندگان سپاه اسلام در تنبیه رژیم صهیونیستی برای همه قابل لمس بود.

اکبری ادامه داد: سپاه در حوزه نیروی زمینی در کنار برادران مرزبانی و ارتش و سایر نیروهای مسلح، حضور جدی و قوی دارد و بخشی از مرز در جنوب شرقی در زمره محدوده پاسداری فرزندان سپاه خراسان شمالی از تیپ جوادالائمه(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز سلاح‌های به روز و کارآمد و دقیق در اختیار نیروهای زمینی سپاه و سایر نیروهای سپاه است و این حاصل پیوند علم با اقتدار ملی است.

اکبری گفت: بسیج، امروز با مردمی کردن موضوع امنیت توانسته است نمونه کاملی از امنیت مردمی را که امنیتی پایان ناپذیر است به همه مردم منطقه و دنیا ارائه دهد. در کنار این اقدامات، فعالیت‌های خدماتی و جهادی به صورت به صورت مردمی با 2000 گروه جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این موضوع که همه دستگاه‌های اجرایی و مردم از حضور سپاه و بسیج در فعالیت‌های خدماتی و عمرانی رضایت کامل دارند گفت: امروز در حوزه‌های آبرسانی، ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی و سایر اقدامات عمرانی و فرهنگی نیز  فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است