Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد با شیوع ویروس کرونا ، کشور‌هایی همچون هند و سایر ملل آسیای جنوبی شاهد بدترین دوره رشد اقتصادی خود در چهار دهه اخیر خواهند بود.

اخبار بین المل-بانک جهانی در بخشی از این گزارش آورده است: «منطقه آسیای جنوبی ، مشتمل بر هشت کشور، امسال رشد اقتصادی ۱.۸ تا ۲.۸ درصد را خواهند داشت که این میزان از ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد پیش بینی شده در شش ماه گذشته بسیار پایین‌تر است.»

پیش بینی می‌شود اقتصاد هند که بزرگترین کشور منطقه جنوب آسیا است، در سال مالی جاری که از اول آوریل آغاز شده است بین ۱.۵ تا ۲.۸ درصد رشد داشته باشد. بانک جهانی تخمین زده است که اقتصاد هند ۴.۸ تا ۵ درصد در سال مالی که تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۱ ادامه دارد، رشد کند.

وزارت بهداشت هند امروز یکشنبه اعلام کرد بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۸۵ تن جان باخته اند. ویروس کرونا علاوه بر مشاغل بزرگ باعث مختل شدن مشاغل کوچک در این کشور شده است و موجب مهاجرت هزار کارگر از شهر‌ها به روستا‌های خود شده است. چنین شرایطی علاوه بر ایجاد بحران در اقتصاد هند، شرایط دولت را برای حمایت مالی از کارگران بیکار و تسویه بدهی دشوار می‌سازد.

علاوه بر هند، کشور‌های سریلانکا، نپال، بوتان و بنگلادش نیز به تبعیت از هند شاهد افت شدیدی در رشد اقتصادی خواهند بوده دلیل عمده آن بحران کرونا و شیوع بیماری همه گیر در سراسر جهان است.

این نهاد اقتصادی همچنین از احتمال سقوط اقتصادی کشور‌های پاکستان، افغانستان و مالدیو در سال مالی جدید خبر داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا آسیای جنوبی اقتصاد افغانستان دولت رشد اقتصادی مهاجرت وزارت بهداشت رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: شفافیت دارایی‌ها و تراکنش‌ها در سامانه جامع تجارت، مسئله اصلی طلافروشان است ولی برای تعطیلی، مالیات را بهانه می‌کنند.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ سپهر مهرابی، کارشناس اقتصادی در رابطه با اهمیت شفافیت مالی در جریان کالا و خدمات  به بازارنیوز گفت: شفافیت مالی در بخش‌های مختلف اقتصادی برای دولت به منظور نظارت و تنظیم مؤثر جریان کالا‌ها و خدمات ضروری است.

وی افزود: شفافیت در زنجیره ارزش، امکان ارزیابی شفاف درآمد، هزینه‌ها و سود را فراهم می‌کند و دولت را قادر می‌سازد تا از رعایت مالیات اطمینان حاصل کند و از فرار مالیاتی جلوگیری کند. پیاده سازی سیستم‌های صورتحساب الکترونیکی، مانند سامانه مودیان، نقش اساسی در ارتقای شفافیت مالی و پاسخگویی در بخش‌های مختلف ایفا می‌کند. در همین رابطه نیز از دی ۱۴۰۲ همه مشاغل باید به سامانه مودیان متصل شوند.

مهرابی در ادامه با اشاره به لزوم شفاف شدن طلافروشان با پیوستن به سامانه مودیان گفت: یکی از بخش‌هایی که در برابر شفافیت مقاومت نشان داده، صنف طلافروشان است که هنوز هم به طور کامل به این سامانه متصل نشده‌اند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: صنف طلافروشان اغلب در شرایط غیرشفاف فعالیت می‌کنند، فاکتور‌هایی با اجزای نامشخص و بدون شفافیت نیز صادر می‌کنند و به دنبال دور زدن قوانین در فرار از پرداخت مالیات هستند. طلافروشان در صورت اتصال به سامانه مودیان و شفافیت باید اجزا مختلف فاکتور را برای مردم اعلام کنند و صورتحساب‌های الکترونیکی با قالب مشخص و ریز جزئیات به مشتری و سامانه مودیان صادر کنند که درآمد، هزینه و سود آن‌ها را به طور دقیق منعکس کند.

وی افزود: با اتصال به سامانه مودیان، طلافروشان ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر سود و دستمزد فروش خود خواهند بود.


مهرابی در ادامه با اشاره به دلیل مقاومت طلافروشان در برابر شفافیت مالی اظهار کرد: مقاومت طلافروشان در برابر شفافیت مالی ناشی از عدم تمایل آن‌ها به افشای درآمد واقعی و ترس از دست دادن فرصت‌های احتمالی فرار مالیاتی است. با اتصال به سامانه مودیان، دیگر امکان دور زدن مردم در اخذ هزینه بیشتر و همچنین فرار از پرداخت مالیات واقعی وجود ندارد.

این کارشناس اقتصادی در بیان مشکل اصلی طلافروشان، گفت: طبق اعلام برخی افراد در درون صنف طلافروشان، مسئله جنجال دوباره آنها و بستن مغازه‌ها، اصلا سامانه مودیان نیست، بلکه اعلام و شفافیت دارایی‌ها برای مقابله با قاچاق در سامانه تجارت دلیل اصلی مخالفت‌های این صنف است، اما برای اینکه این موضوع را توجیه کنند؛ اعلام می‌کنند که سامانه مودیان و اخذ مالیات بیشتر، دلیل مخالفتشان است.

مهرابی در پایان گفت: مشخصا شفافیت دارایی‌ها در سامانه جامع تجارت، مسئله اصلی طلافروشان است که مالیات را بهانه می‌کنند، ولی در هر صورت پیوستن به هر دو سامانه مودیان و سامانه تجارت الزاما باید صورت پذیرد و امکان دور زدن شفافیت دارایی‌ها و تراکنش‌ها از این پس وجود نخواهد داشت.


پایان پیام//

برچسب ها: مالیات طلافروشان ، طلا ، طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9u

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم