Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:38:51 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۴ فروردین

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۲۱۰۰

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۴ فروردین

پیش بینی هایی برای ماه رمضان در صورت ادامه کرونا/ واکنش سفیر ایران به‌ معرفی «الکاظمی» به‌ عنوان نخست‌وزیر پیشنهادی عراق/ تشریح وضعیت اقتصادی کارگران در شرایط کرونایی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

شرایط در ماه رمضان هم اینگونه باشد، اجتماعاتی نخواهیم داشت

به گزارش ایسنا، صحبت‌های امروز رییس جمهور در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه گفت: اگر شرایط کشور در ماه رمضان به همین صورت باشد که حالا داریم دیگر اجتماعاتی نخواهیم داشت و در این زمینه صداوسیما باید این خلاء را پر کند. اگر تغییری در این زمینه ایجاد شد البته اطلاع رسانی می‌شود.

وی در بخش دیگری از جلسه افزود: در مورد تهران از شنبه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را آغاز خواهند کرد و پر ریسک ها هم بعد از مطالعه و برنامه‌ریزی کار خود را شروع می‌کنند.

واکنش سفیر ایران به‌معرفی «الکاظمی» به‌عنوان نخست‌وزیر پیشنهادی عراق

توییت سفیر ایران در عراق در  واکنش به معرفی «مصطفی الکاظمی» به عنوان گزینه جدید پیشنهادی برای تصدی پست نخست وزیری عراق هم دومین خبر پربازدید بود.

ایرج مسجدی در صفحه توییتر خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران به قانون و نظام  سیاسی عراق احترام می‌گذارد و هر شخصیتی که در فرآیند قانونی و با رای اعتماد پارلمان این کشور به نخست‌وزیری انتخاب شود، مورد حمایت ما است.

الکاظمی حمایت داخلی و خارجی لازم را برای تشکیل دولت عراق دارد

در همین رابطه یک کارشناس مسائل عراق هم می‌گوید، «مصطفی الکاظمی» گزینه جدید پیشنهادی نخست وزیری عراق از شانس بیشتری نسبت به دیگر گزینه‌ها که قبلا جهت تشکیل دولت معرفی شده بودند، برخوردار است.

علی اکبر اسدی افزود: به نظر می‌رسد که او نسبت به گزینه‌های قبلی شانس بیشتری برای تشکیل دولت دارد چرا که برخی از گروه‌های شیعه عراقی بر روی او اجماع نظر دارند و با توجه به ادامه خلاء قدرت در عراق و عدم موفقیت گزینه های قبلی در تشکیل کابینه، احتمالاً او بتواند دولت جدیدی را در عراق تشکیل دهد گرچه نمی‌توان چیزی را در این زمینه قطعی دانست.

کارگران در روزهای کرونایی وضعیت سخت و مبهمی دارند

تشریح وضعیت اقتصادی کارگران در شرایط کرونایی از سوی رئیس فراکسیون کارگری مجلس هم خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

علیرضا محجوب با بیان اینکه «در این روزهای کرونایی، عده‌ای در فقر مطلق زندگی می‌کنند» تأکید کرد: در این روزهایی که کشور درگیر کرونا است، کارگران وضعیت به شدت دشواری دارند. بسیاری از آنها کار خود را از دست داده و بسیاری بلاتکلیف هستند. عده‌ای از آنها برای دریافت بیمه بیکاری رجوع کرده‌اند اما بعضی اصلا نمی‌خواهند بیمه بیکاری بگیرند.

آرامش؛ واکسنی در روزهای کرونایی که همه به آن نیاز دارند

خبر پربازدید بعدی، یادداشت علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت درباره لزوم آرامش در شرایط کرونایی بود.

"برای رهایی از کرونا امروز بیش از هر چیز نیاز به آرامش در جامعه داریم". این جمله سخنگوی دولت شاید مهم ترین نکته ای باشد که در این روزگار کرونایی باید هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین به آن توجه شود. این روزها، آرامش دقیقا همان واکسنی است که محققان برای درمان کرونا به دنبال آن می گردند؛ البته واکسنی روانی که می تواند اثرات به مراتب مهم تری از واکسن پزشکی و درمانی کرونا داشته باشد.

برنامه‌های دبیر کل یک حزب سیاسی برای دوران بعداز کرونا

اعلام برنامه های حزب جمهوریت ایران اسلامی برای دوران بعداز کرونا از سوی دبیر کل این حزب نیز از اخبار پربازدید بود.

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا گفت: بعد از پایان بیماری کرونا و قرنطینه حزب تازه تاسیس جمهوریت را فعال کرده و همچنین بررسی می‌کنم که چگونه می‌توان به اقشار آسیب دیده در اثر این بیماری کمک کرد.

دیگر اخبار مرتبط با موضوع کرونا را نیز میتوانید در لنیک های زیر بخوانید.

جهان با اصلاح نگرش خود باید تهدید ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کند

فاصله‌گذاری هوشمند نیازمند نظارت جدی است/ به حاشیه‌نشینان و متکدیان توجه شود

مدیریت بحران کرونا برای ابرقدرتی چون آمریکا سرشکستگی دارد

عدم اجرای دستورات ستاد مقابله با کرونا مصیبت بدتری به‌دنبال خواهد داشت

برای کسب و کارهای خرد چاره‌ای اندیشیده شود

دخالت دست در نشاکاری برنج باید به حداقل برسد

ضرورت نظارت مجلس بر نحوه تخصیص حمایت‌های دولت در مقابله با کرونا

اختصاص ۲۰ درصد حقوق ماهانه فرماندهان سپاه به آسیب‌دیدگان کرونا

شیوع کرونا در استان مازندران رو به کاهش است

***

کارشناسان درباره آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا نظر دهند

خبر بعدی، فراخوان معاونت حقوقی قوه قضائیه بود که از حقوقدانان، وکلای دادگستری، اساتید و کارشناسان خواست تا در خصوص اصلاح آیین­‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری نظرات و پیشنهادهای کارشناسی خود را ارائه کنند.

اسامی ۵ انحصارگر لیموترش و لیمو شیرین را اعلام کنید

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اسامی ۵ نفر از انحصارگران لیمو ترش و لیموشیرین را به ما اعلام کند.

سیدیاسر رایگانی افزود:بر اساس قانون حمایت صنفی مصوب سال ۹۲  اتحادیه‌ها باید تخلفات اصناف را به تعزیرات گزارش دهند، تعجب می‌کنم چند روز گذشته خبری دیدم که رییس اتحادیه بار به راحتی می‌گوید لیموشیرین و لیموترش دست ۵ نفر است و در زیرزمین‌های خود آنها را نگهداری می کنند، اما اتحادیه‌ها مرجع اعلامی نیستند و باید به تعزیرات اسامی و آدرس انبارها را بدهد. 

این خبر هم از پربازدیدهای امروز بود.

سیاه‌نمایی‌ها مانع اطلاع مردم از دستاوردهای دولت شده است

ابراز تاسف معاون اول رییس جمهور از منعکس نشدن دستاوردها و اقدامات خوب دولت هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی با بیان اینکهسیاه‌نمایی‌ها مانع اطلاع مردم از دستاوردهای دولت شده است، افزود: باید با استفاده از راهکارهای نوین رسانه ای و همراهی هنرمندان و صاحبنظران بتوانیم اقدامات صورت گرفته را با زبانی مناسب به جامعه اطلاع رسانی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عراق طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح