Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: آمریکا به لحاظ حقوقی در جایگاهی نیست که تصمیمات صندوق بین الملی پول را وتو کند و مطلع شده ایم که اعضای صندوق از اقدام آمریکا در جلوگیری از اعطای وام به ایران ممانعت می کنند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری به تشریح و دفاع از تصمیم دولت در بازگشایی مشاغل کم ریسک با طرح فاصله گذاری اجتماعی پرداخت و گفت: هرگونه سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است وکارشناسان ما در حوزه سلامت ، بهداشت محیط کار امروز با همکاری اتاق های ذیربط و تشکل های صنفی انبوهی از پروتکل‌ها را فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این پس کار در صنوف و ادارات مبتنی بر پروتکلها خواهد بود که البته نیازمند آموزش و نظارت هم هست. حفظ سلامت و جان مردم توامان در برابر کرونا و عوارض و تبعات ناشی از آن است، ما از جان مردم در برابر کرونا و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد باید محافظت کنیم.

ربیعی با بیان اینکه بازگشایی اصناف با پروتکل های بهداشتی و البته توام با آموزش و نظارت خواهد بود اظهار داشت: هدف ار اعمال محدودیت ها ریشه کن کردن ویروس است چه اینکه به لحاظ عملی دستیابی به این هدف ممکن نیست مگر با متوازن کردن ظرفیت درمانی با وزرودی و تطبیق استراتژی‌های درمانی با شرایط جدید. ما امروز به این نقطه رسیده‌ایم و هدف حفظ آن در ماه های آینده است.

سخنگوی دولت افزود: فاصله گذاری اجتماعی این هدف را دنبال می‌کند که کنترل بیماری را با زیست اجتماعی همراه کنیم.ما از روزهای اول شیوع کرونا در دانشگاه ها و موسسات مطالعاتی بهداشتی کارهای گسترده‌ای برای استفاده از فناوری اطلاعات را دنبال کردیم و این مطالعات در روزهای آتی با تصمیم گیری ها و با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به بهره می‌رسد.

ربیعی از ۵ سناریو برای توسعه استفاده از فناوری های ارتباطی به منظور اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: خوشحال که اعلام کنم این مطالعات و فناوری های مطالعه شده در روزهای آتی با تصمیم گیری ها در کنار اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی هوشمند قرار خواهند گرفت و گزینه مناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران بکار گرفته خواهد شد که البته همراهی و همکاری مردم را می‌طلبد.

ربیعی به اپلیکیشن ماسک به عنوان یکی از دستاوردهای این حوز که مورد حمایت ستاد ملی کرونا است اشاره کرد و گفت: توصیه می‌کنیم مردم برای حرکت ایمن در جامعه از این اپلیکیشن استفاده کنند.

نیازمند راه اندازی اقتصاد و معیشت مردم با کمترین میزان شیوع بیماری هستیم

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما نیازمند این هستیم که در کنار راه اندازی اقتصاد و معیشت نوعی از زندگی را سامان دهیم که کمترین ضربه ر از شیوع دریافت کنیم این راه موفقیت است همه باید کمک کنیم که این مسیر دنبال شود. در محیط کار و ادارات و استفاده از حمل و نقل عمومی باید به  سمت حرکت بهداشت محور برویم تا از پیک‌های احتمالی جلوگیری کنیم و در ماه های آتی خبر خوبی از کنترل و کاهش بیماری در ایران بدهیم.

قدردانی دولت از حمایت رهبری

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبری اخیراً بیان کردند که کشور نیازمند پویش اجتماعی در کمک به اقشار آسیب‌پذیر است. دولت از این مواضع حمایت می‌کند و درخواست می‌کنیم که امروز در جامعه‌ای که نیازمند به اعتماد به هم و استفاده از سرمایه اجتماعی هستیم، به سمتی رویم که علاوه بر غلبه بر کرونا بر تحریم هم غلبه کنیم.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و با حضور مدیران نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی درگیر در مبارزه با کرونا خبرداد.

آمریکا حق وتوی وام ایران را ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره  آخرین وضعیت درخواست وام ایران از صندوق بین‌الملی پول و کارشکنی آمریکا در برابر آن، تاکید کرد: آمریکا در جایگاهی نیست که مانع کار قانونی نهادهای بین‌المللی شود. نهادهای بین المللی ملک و دارایی آمریکا نیستند.

ربیعی با بیان اینکه آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق را وتو کند، گفت: آنچه ما مطلع هستیم سایر اعضای صندوق هم از اقدام آمریکا ممانعت خواهند کرد و فکر می‌کنیم صندوق مستقل عمل خواهد کرد. ما سالها حق عضویت داده‌ایم و هیچ گاه هم درخواستی نداشتیم. الان حق طبیعی ماست که وقتی بحرانی همه مردم را تهدید می‌کند و ما رنج مضاعف داریم بتوانیم از تسهیلات این صندوق استفاده کنیم.

افزایش حقوق کارگران با حق مسکن اصلاح می‌شود

سخنگوی دولت درباره امکان تغییر در مصوبه تعیین دستمزد کارگران در شورایعالی کار که مورد اعتراض گسترده‌ای قرار گرفته هم با بیان اینکه دولت در تعیین دستمزد سه جانبه گرایی را دنال کرده و نظرات جامعه کارگری و کارفرمایی هر دو مورد توجه قرار گرفته گفت: در سالهای گذشته فاصله زیادیز بین دستمزد و قدرت خرید کارگران با تورم بوجود آمده بود از اینرو دولت در جلسات شورایعای کار طرف کارگران را گرفت تا منحنی فاصله دستمزد کارگران با تورم را معکوس کند.

ربیعی با اشاره به اینکه حضور نداشتن نمایندگان کارگران در جلسه تصمیم گیری حداقل حقوق درست نیست گفت: چگونه اگر آنها نبوده اند از امضای مصوبه خودداری کرده اند. خوشحالیم جامعه کارگری پای کار است و می گوید امضا نمی‌کنیم 

وی افزود: ضلع سوم دولت است. دولت باید هم گردش کارگاه‌ها را ببیند و هم معیشت کارگران را.

وی با اشاره به اینکه حداقل حقوق کارگران متاهل بیش از ۳۱ درصد اضافه شده، گفت: اعتراض کارگران اینست که آنچه روی بن آمده روی پایه حقوق بیاید. فرقش اینست که سال دیگر افزایش روی این پایه خواهد آمد. می دانم آقای شریعتمداری برنامه‌ای خواهند ریخت که بتوانیم در برهه‌ای مختلف رضایت کارگران را بدست آوریم. اما  الان امکانی که برای ما هست مانور روی حق مسکن است و با محاسبات ما شاید تا ۴ درصد افزایش ایجاد کند.

ربیعی اضافه کرد: در 10 رسته شغلی که ما بررسی کردیم و از کرونا آسیب می‌بینند شاید 40 درصد کارگران غیر رسمی باشند که باید مواظب زندگی آنها باشیم و حتما یکی از اندیشه‌های دولت مراقبت از این کارگران در شرایط کرونایی است. 

ادامه دارد

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت دستمزد کارگران طرح فاصله گذاری هوشمند بازگشایی مشاغل صندوق بین المللی پول درخواست وام ایران تحریم دارایی های ایران قدس آنلاین مقام معظم رهبری طرح فاصله گذاری سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی