Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، یکصد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر قم غروب دوشنبه میدان بررسی لایحه اخذ مجوز تعیین نرخ کرایه اتوبوسرانی در سال ۹۹ بود، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به لایحه تعیین نرخ اتوبوسرانی،گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان انباشت سرمایه با عوارض مردم داشته که سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان کمک نقدی به اتوبوسرانی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله امراللهی با تأکید بر اینکه اولویت شورای اسلامی شهر توسعه حمل و نقل عمومی است، افزود: شهرداری سعی کرده بیش از سهمیه یک سوم خود در ناوگان اتوبوسرانی یعنی حدود ۵۰ درصد هزینه کرده چرا که نگاه مدیریت شهری تشویق مردم به حمل و نقل عمومی است تا مشکلات ترافیکی مدیریت شود؛ امسال رشد ۳ برابری حدود ۳۰ میلیارد تومان کمک برای اتوبوسرانی لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در ناوگان مینی بوس از ۷۰۰ تا هزار تومان رسیدیم و برای برون شهری پیشنهادی شهرداری معادل ۲۵ درصد مورد تصویب قرار گرفت عنوان کرد: در این راستا منطقه نیزار از مبدأ میدان ارتش ۲۵۰۰ تومان، قم - خلجستان ۴۵۰۰ تومان، منطقه جعفریه با مبدأ میدان کشاورز ۳ هزار تومان، قنوات از میدان محلاتی ۱۵۰۰ تومان، محدوده کهک ا ز میدان پلیس ۳۵۰۰ تومان، قم - قمرود با مبدأ میدان آزادگان ۲ هزار تومان، قاهان از مبدأ میدان کشاورز ۴ هزار تومان، روستای جنت آباد نیز ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه از یک جنبه باید اتوبوسرانی را مدیریت و از دیگر سو مردم از اتوبوس حمایت کنند، ادامه داد: در نهایت جمع بندی نهایی این شد که نرخ کارت بلیط ۷۰۰ تومان و نرخ نقدی پیشنهاد شهرداری ۱۵۰۰ شود که در نهایت در کمیسیون عمران و حمل ونقل هزار و ۲۰۰ تومان را در نظر گرفتیم؛ با این وجود کمیسیون تلفیق به هزار تومان رأی داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۵۰ تومان برای کرایه نقدی اتوبوس تعیین شده و با اعتراضات زیادی مواجه شد که مشکل زیادی بابت نبود پول خرد داشتیم، به نرخ اتوبوسرانی اصفهان استناد کرد و گفت: در اصفهان نرخ نقدی ۲ تا ۴ برابر است چرا که مردم را به استفاده از کارت تشویق کنند، در طرح جدید نیز ما در قم استفاده از کارت را مورد توجه داریم تا همه پول از طریق کارت‌ها وارد صندوق شهرداری شود و نزدیک بودن این ارقام آمار را مخدوش می‌کند.

عباس ذاکریان با بیان اینکه نرخ نقدی و کارتی که از هم دور باشد مردم به استفاده از کارت تشویق می‌شوند، تصریح کرد: خواهش ما این است که از هزار و ۵۰۰ تومان کمتر نشود. نمی‌توانیم توقع کنیم راننده پول خوردی که وجود ندارد را عودت دهد. طرح ما برای اینکه تحت شکست قرار نگیرد و مردم به استفاده از کارت تشویق شوند نرخ‌ها باید به درستی تصویب شوند.

او تهیه صدور بلیط تک سفره را یکی از اقدامات ناوگان اتوبوسرانی برای سال جاری برشمرد و گفت: این اقدام پیشنهادی است که می‌تواند راهکاری برای استفاده کنندگان از اتوبوس باشد، البته اکثر کسانی که با اتوبوس تردد دارند اقدام به تهیه کارت بلیط کرده‌اند.

 ذاکریان، تلاش شهرداری بر استفاده مردم از کارت بلیط است از همین رو تدابیری برای زمانی که دستگاه دریافت کرایه در اتوبوس‌ها خراب است نرخ پایینی از مسافران نیز دریافت می‌شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در اظهارات خود تصریح کرد: ما نمی‌توانیم قیمت تمام شده را از مردم بگیریم، اما سقف کمک‌های شهرداری هم محدود است اگر فاصله دریافتی از مردم و قیمت تمام شده را رعایت نکنیم اتوبوسرانی متضرر می‌شود و نتیجه آن را در آینده نزدیک می‌بینیم.

محسن محرری ادامه داد: فاصله ۳۰ درصدی انگیزه‌ای برای تهیه و استفاده از کارت را در شهروندان ایجاد نمی‌کند از همین رو پیشنهاد می‌کنم رقم ۱۵۰۰ تومانی شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم، اما برخلاف نظر دیگران گفت: گران‌تر شدن نرخ اتوبوس فاصله را با نرخ تاکسی نزدیک می‌کند که دیگر توجیهی برای استفاده از اتوبوس نمی‌ماند، در حالی که ما می‌خواهیم مردم به استفاده از ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنند.

او بر لزوم دسترسی به تهیه کارت توسط شهروندان تأکید کرد و ادامه داد: سال گذشته در یک بازه زمانی مردم نمی‌توانستند کارت تهیه کنند از همین رو زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای پیش برود که این مشکلات حل شود پس از آن اجبار کنیم.

زین العابدین قراچورلو دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز موافق سبحانی بود و بیان کرد: استفاده از کارت بلیط و تشویق مردم به کارت بلیط نیازمند کار فرهنگی است، اما ما می‌خواهیم با ابزار قدرت مردم را مجبور کنیم؛ عمدتاً اقشار ضعیف از اتوبوس استفاده می‌کنند و دیگران از ماشین شخصی استفاده کنند.

در پایان این صحبت‌ها در نهایت نرخ نقدی هزار و ۵۰۰ تومان برای اتوبوسرانی به تصویب رسید، همچنین در ادامه افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تاکسیرانی نیز با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تصویب شد که اجرایی شدن آن از ۱۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر قم کرایه اتوبوس افزایش نرخ شورای اسلامی شهر قم استفاده از کارت مبدأ میدان هزار تومان کارت بلیط حمل و نقل نرخ نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب