Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:37:44 GMT

ضرورت امروز کشور توسعه دانش‌بنیان است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۹۱۰۲

ضرورت امروز کشور توسعه دانش‌بنیان است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: توسعه دانش‌بنیان و مبتنی بر قابلیت‌های مدیریتی از ضرورت‌های امروز کشور است.

 دکتر سیدعلی نادر دهقانی امروز در حاشیه بازدید دکتر حسین گودرزی منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: توسعه مبتنی بر علم و دانایی محور که به عنوان توسعه دانش‌بنیان شناخته می‌شود و نیز مبتنی بر قابلیت‌های محیطی و انسانی هر منطقه از ضرورت‌های امروز و مناطق مختلف کشور به ویژه استان لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری، حوزه کشاورزی گلخانه‌ای، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، حوزه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان و نیز حوزه مشاغل خانگی از سرفصل‌های اصلی کاری جهاد دانشگاهی لرستان است که توانسته منشأ خدمات ارزشمندی در استان باشد و این زمینه‌ها در صورت حمایت‌های لازم از سوی بخش‌های مختلف مرتبط قابل توسعه و تکثیر است.

دکتر دهقانی شهرستان دورود را یکی از شهرهای با استعداد بالا برای فعالیت‌های مرتبط با جهاد دانشگاهی استان دانست و افزود: مردم نجیب دورود و ازنا با استعدادهای طبیعی به ویژه در حوزه کشاورزی شایسته با کیفیت‌ترین خدمات هستند که قطعاً امیدواریم با هماهنگی، همدلی، روحیه جهادی و کار جمعی بتوانیم فعالیت‌هایی را در آن شهرستان انجام دهیم.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان راه اندازی مرکز درمان ناباروری را از فعالیت‌های خوب و مورد نیاز استان دانست و گفت: آمار ناباروری موجود ایجاد می‌کند این مرکز تقویت شده و همه خدماتی که مراجعین نیاز دارند با کیفیت مناسب ارائه شود و به همین خاطر یکی از بهترین مراکز درمانی ناباروری به لحاظ مزیت‌های انسانی، تجهیزات و فرآیند کار راه اندازی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی لرستان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی