Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:44:11 GMT

کرونا؛ کمر صادرات و قیمت میوه و تره بار را شکست

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۹۶۸۸

کرونا؛ کمر صادرات و قیمت میوه و تره بار را شکست

جعفری گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از صادرات باعث شده تا تولیدات بخش کشاورزی در خود بازار کرمان با قیمت پایین و مصوب به فروش رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از راه آرمان، متاسفانه از اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا طبق دستور ستاد کرونای تعدادی از مشاغل و کسب و کارها  از جمله آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، تالارها، هتلها، استخرها، مراکز تفریحی و فست فودها تعطیل شدند و این بدان سبب بود تا از تردد و شلوغی در شهر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بسیاری از کارگران روزمزد، کارگران ساختمانی، برخی مشاغل آزاد و دستفروشان نیز از جمله افرادی هستند که کسب و کارشان در این میان آسیب دید.

هرچند این اقدام در راستای کاهش انتقال ویروس کرونا راهگشا و موثر بود، اما بسیاری از مشاغل را مورد هدف قرار داده و اقشار آسیب‌پذیر را متحمل سایه بد اقتصادی بر زندگی کرده است.

علاوه بر این مواردی که ذکر شد قدرت خرید برای برخی از مردم آسیب پذیر پایین آمد، اما همچنان قیمت میوه و تره بار روز به روز افزایش پیدا می کرد.

اما در حال حاضر حدود دو روز است که قیمت میوه و تره بار در بازار کرمان کاهش پیدا کرده است و این باعث شده تا کسانی که قبلا قدرت خرید نداشتند بتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند.

این سوال در ذهن ایجاد می شود علت این کاهش قیمت چه می تواند باشد؟ آیا مدت آن طولانی خواهد بود؟ و ...

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف بازاریان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از صادرات باعث شده تا تولیدات بخش کشاورزی در خود بازار کرمان به فروش رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت : در چند ماه اخیر متاسفانه میوه و تره بار با افزایش قیمت روبرو بود و اشخاصی هم که در اثر کرونا کسب و کار آنان دچار آسیب شده بود قدرت خرید چندانی نیز نداشتند.

رئیس اتاق اصناف بازاریان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان قطب کشاورزی کشور محسوب می شود، بیان کرد: حال که تولید محصولات کشاورزی صادر نمی شود به مصرف داخل می رسد، به همین دلیل قیمت آن نیز کاهش یافته است.

جعفری عنوان کرد: در گذشته به دلیل اینکه صادرات وجود داشت و دلالان و واسطه گران هم در امر خرید و فروش دخیل بودند قیمت میوه و سبزیجات افزایش پیدا کرده بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون تا اندازه ای رابطه کشاورز با فروشنده به صورت مستقیم صورت می گیرد و دست واسطه گران تاحدودی کوتاه شده است.

رئیس اتاق اصناف بازاریان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در این میان کشاورز متضرر نمی شود؟ اذعان کرد: متاسفانه با کاهش قیمت مثل همیشه کشاورز این قشر زحمت کش متضرر خواهد بود.

جعفری عنوان  کرد: برای اینکه کشاورزان متضرر نشوند باید جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه ریزی مدونی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان جنوب نباید مثل گذشته اقدام به کاشت تک محصولی کنند که تمام بازار را اشباح نماید، که این به ضرر خود کشاورز خواهد شد.

وی گفت: اما باید گفت حال که قیمت کاهش پیدا کرده بسیاری از کسانی که قدرت خرید پایینی داشتند می توانند از میوه و سبزجات بهتر استفاده کنند، زیرا به نظر کارشناسان برای جلوگیری از دچار شدن به بیماری کرونا مصرف میوه و سبزیجات برای قشر آسیب دیده راحت تر صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میوه و تره بار قیمت میوه قدرت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

کد خبر 6097996

دیگر خبرها

  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد