Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان محاسبات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش تفریغ بودجه سال 97 را قرائت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، صبح امروز عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش دیوان را از تفریغ بودجه سال 97 قرائت کرد.

بر این اساس میزان پیش‌بینی منابع بودجه کل کشور  بالغ بر 1305156 میلیارد تومان بود که با توجه به گزارش ارائه شده 133.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد منابع بودجه محقق شده و به مقدار 1740116 میلیاردتومان رسید. همچنین مقدار مصارف پیش‌بینی شده دولت در این بودجه 1352626 میلیاردتومان بوده که آن هم 127.7 درصد محقق شده که جزئیات آن در جدول زیر بیان شده است.

مقاومت بانک‌ها در برابر واگذاری اموال

در بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال 1397 به موضوع واگذاری اموال بانک‍ها اشاره شده است. این گزارش با استناد به ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف بوده‌اند تا سالانه  بیش از 33 درصد از اموال منقول و غیرمنقول، سهام خود و شرکت‌های با فعالیت غیربانکی را واگذار نمایند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در پایان سال 1397، پس از گذشت 4 سال از تصویب قانون، از 57 هزار و 968 میلیاردتومان اموال مازاد شناسایی شده، تنها 23 هزار و 813 میلیاردتومان یعنی معادل 41 درصد آن واگذار شده است.

علاوه‌بر این از 65 هزار و 937 میلیاردتومان سهام غیر بانکی شناسایی شده تنها 37 درصد آن واگذار شده است. اما عجیب آنجاست که طبق گزارش بانک‌های دولتی 2 هزار و 615 هزار میلیاردتومان از فروش اموال مازاد و سهام غیر بانکی را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نکرده‌اند.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز مشخص نیست بخشی از منابع حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی را به کجا واریز کرده است. این شرکت مبلغ یک میلیون و 229 هزار دلار، 11 میلیون و 558 یورو، 414 میلیاردتومان و همچنین 22 میلیون و 374 هزار درهم از درآمدهای متعلق به سازمان هدفمندی یارانه را به حساب این سازمان رد خزانه‌داری کل کشور واریز نکرده است.

چه تعداد مدیران برخلاف قانونی حقوق نجومی گرفتند؟

در بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال 97 حقوق و مزایای دریافتی مدیران و کارکنان بررسی شده است. طبق این گزارش براساس ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری و بند 3 مصوبه 23 تیر 1395 شورای حقوق و دستمزد، سقف خالص پرداختی به مدیران و کارکنان در هر ماه نباید از 23 میلیون و 583 هزار تومان تجاوز کند. اما بررسی حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که 241 نفر از مدیران و کارکنان شرکت‌های زیر مجموعه صندوق  بازنشستگی کشوری، سازمان غذا و دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت‌ههای اصلی و تابعه وزارت نفت، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی، سازمان منطقه‌ ویژه اقتصادی، بانک مسکن و شرکت آلومینای ایران و سازمان پزشکی قانونی کشور در مجموع 11 میلیارد و 350 میلیون تومان اضافه دریافتی داشته‌اند که بالاترین حقوق و مزایای دریافتی توسط یک فرد 53 میلیون تومان بوده است.

در این رابطه 360 پرونده تشکیل و به دادسرا ارسال شده است. همچنین در 147 مورد نیز در اقداماتی پیشگیرانه دیوان محاسبات، حقوق افراد اصلاح و  29 میلیاردتومان به خزانه‌داری کل کشور یا دستگاه مربوط بازگشته است. با این حال طبق گزارش دیوان شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) حقوق و مزایای دریافتی مدیران خود شرکت‌های زیر مجموعه خود را ارائه نکرده است.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات حقوق نجومی تفریغ بودجه 97 تفریغ بودجه سال حقوق و مزایای شرکت ها بانک ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • سرنوشت نامعلوم تعدادی از پیکر شهدا در سراسر منطقه غزه
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول